שומרים על הבית


תוך שהיא מעמיקה את המיקוד שלה בעיצוב איכותי במחירים נוחים, השיקה השנה ביתילי את קולקציית Béton – רהיטים וכלי בית, המשלבים בין ערכים חברתיים-אקולוגיים לטרנדים עולמיים בתחום העיצוב


פורסם: 15.11.2015 18:00




רשת העיצוב לבית והריהוט, ביתילי, הוקמה בשנת 1986 על ידי משפחת איתני כמרכז לעיצוב הבית ברמת גן. בהמשך התרחבה הרשת עם פתיחת סניפים נוספים, שכל אחד מהם משתרע על שטח של כ-1,500 מ“ר.
כיום מפעילה הרשת 13 סניפים בפריסה ארצית – מאילת בדרום ועד כרמיאל בצפון.
ביתילי מעניקה לצרכן הישראלי מענה כולל ברמת עיצוב חלל הבית: החל ברהיטים, דרך הום-סטיילינג (כדים, תמונות, מפות, וילונות, כריות וכן הלאה), פתרונות תאורה מגוונים, חיפויי רצפה כגון שטיחים ופרקט – וכלה בריהוט משלים כגון שידות, מגירות, ויטרינות וספסלים.
המוצרים ברשת נמכרים במחירים הנתפסים כנוחים, וכך יכולה ביתילי להציע פתרונות לקהלים רחבים ומגוונים מכלל שכבות האוכלוסייה.
יותר מ-50% מהריהוט המוצג בחנויות, מעוצב ומיוצר על ידי ביתילי בשני מפעלי הרשת בארץ.


הסביבה התחרותית
שוק העיצוב לבית והריהוט הוא שוק תחרותי וצפוף במיוחד. מלבד רשתות בינלאומיות המציעות ריהוט בשיטת “הרכב זאת בעצמך“, ביתילי מתחרה מול חנויות מעצבים קטנות ומול נגריות הממוקמות במתחמים עירוניים, כדוגמת רחוב הרצל בתל אביב.

ביתילי מכניסה את הבטון לעולם העיצוב
ביתילי מכניסה את הבטון לעולם העיצוב


האתגר השיווקי
בעקבות עליית חשיבותו של ערך העיצוב בעיני הצרכן הישראלי, ביתילי נדרשה בשנים האחרונות לבצע שינוי אסטרטגי, שימצב אותה כרשת המציעה מצד אחד עיצוב עדכני באיכות גבוהה, ומצד שני – רשת במחירים נוחים ונגישים לחלקים נרחבים באוכלוסייה.


הפתרונות היצירתיים
השנה המשיכה ביתילי ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלה, ששמה את העיצוב והאיכות במרכז. החזון מאחורי האסטרטגיה הוא למצב את הרשת ככזו הנותנת פתרונות עיצוב לבית ברמה הגבוהה ביותר, אבל במחירים הוגנים ושווים לכל כיס; או במילים אחרות: עיצוב בר-השגה.
לשם כך, העמיקה הרשת את שיתוף הפעולה עם מעצבי פנים ואדריכלים בולטים מהשדה המקומי והעבירה הדרכות בתחום העיצוב למוכרים – בד בבד עם תקשור של מבצעי-מכר אטרקטיביים ללקוחות.
מהלך המעצבים – במהלך 2014 יצאה ביתילי לראשונה במהלך שנועד להדגיש ולחזק את הקשר של הרשת לעולם העיצוב והמעצבים. בכל חודש בחרה החברה מעצב פנים או אדריכל אחר, ששולב במערך התקשור והפרסום של הרשת ותיקשר את הפתרונות שהיא מציעה, בתחום שבו הוא מתמחה ופועל.
השנה המשיכה הרשת במהלך באמצעות שיתוף פעולה עם כמה מעצבים: עם אופיר ארבל בתחום מערכות הישיבה, עם ירון יפתח בן-גרא בתחום פינות האוכל – ועם קרן ניב טולדנו בתחום מערכות הישיבה.

הדרכות עיצוב למוכרים – אסטרטגיית “העיצוב במרכז“ של ביתילי אינה מסתכמת ברמת התקשור והפרסום. במהלך כל השנה מעבירה ביתילי לאנשי המכירות בסניפים השונים הרצאות והדרכות של מומחים בתחום העיצוב והאדריכלות. במסגרת הסדנאות לומדים אנשי המכירות על הטרנדים העדכניים בעולם ומקבלים כלים מעשיים, המאפשרים להם להפוך את תהליך המכירה לחווייתי ומדויק יותר עבור הקונים.
שימור לקוחות – על אף שבאופן רשמי ביתילי אינה מפעילה מועדון לקוחות, הרשת פועלת באופן מתמיד על מנת לשמר את הלקוחות החוזרים שלה באמצעות קשר מתמשך ומבצעי-מכר אטרקטיביים. הרשת מציעה למאגר הלקוחות הקיימים שלה מבצעים מיוחדים, המעניקים הנחות גדולות עוד יותר מההנחות המוצעות במסגרת המבצעים הרגילים. גם הקולקציות החדשות של הרשת מוצעות בתחילה למאגר הלקוחות הקיימים.

החידוש של ביתילי. מכניסה ריהוט אקולוגי לבתי הצרכנים
החידוש של ביתילי. מכניסה ריהוט אקולוגי לבתי הצרכנים


קולקציית Béton
ביתילי השיקה השנה את Béton – קולקציה חדשה וידידותית לסביבה, המכניסה את הבטון, לראשונה בישראל, אל עולם עיצוב הבית. קולקציית Béton, הבלעדית לביתילי, מיוצרת ממשטחי פייבר צמנט שמיוצרים בתאילנד בשיטות ייחודיות וירוקות. משטחים אלו משמשים בדרך כלל לבנייה ולחיפויי קירות ורצפות, אך המעצבים של ביתילי נתנו לחומרים אלה אינטרפרטציה חדשה, ויצרו באמצעותם רהיטים וכלי בית – באופן המייצר מראה נקי ואלגנטי, התואם ומשלים טרנדים בינלאומיים עכשוויים בתחום.
כל החומרים שבהם נעשה שימוש לצורך ייצור הפייבר צמנט הינם ירוקים – ללא חומרי דבק או חומרים אחרים המזהמים את הסביבה – וכל תהליך הייצור עצמו הינו environmental safe.

מלבד היותם 100% ידידותיים לסביבה, הרהיטים בקולקציה הם גם חזקים ועמידים במיוחד, ולפיכך, מתאימים לשימוש הן בבית והן מחוץ לבית.
הקולקציה החדשה משלבת בין ערכים חברתיים-אקולוגיים לבין טרנדים עולמיים בתחום העיצוב, וממצבת את ביתילי כבית עיצוב חדשני, הנמצא בשורה אחת עם מותגי עיצוב בינלאומיים.

עיצוב בר השגה בסגנון ישראלי
עיצוב בר השגה בסגנון ישראלי


פעילות בשוק המקצועי והמוסדי
תחום נוסף שבו פועלת הרשת הוא עבודה ישירה מול השוק המקצועי, הכולל אדריכלים ומעצבי פנים. כדי לתמוך ולחזק את הקשר עם בעלי מקצוע אלה, השיקה השנה ביתילי מחלקת רפרנטים בכל אחד מהסניפים שלה. הרפרנטים עומדים בקשר עם האדריכלים והמעצבים באזור שלהם, ומלווים אותם בפרויקטים השונים שהם מובילים.
בביתילי מצפים כי הפעילות הזאת תהווה מנוע צמיחה משמעותי במהלך השנים הקרובות, ולכן משקיעים בה מחשבה ומשאבים.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 ביתילי
  • ביתילי היא הרשת הראשונה בארץ המתמחה בתחום עיצוב הבית. משנת 1986 ואילך היא מציעה בסניפיה מגוון מוצרים רחב הכולל רהיטים, שטיחים, כלי בית, תאורה וכן הלאה.
  • ביתילי הייתה הראשונה בארץ שהשתמשה במושג Mix & Match בסידור הסניפים.
  • ביתילי הביאה לארץ את הטרנד החדש של Home Styling והייתה הראשונה להשתמש 
במושג.
  • ביתילי היא הרשת הראשונה שהכניסה רהיטים בשילוב בטון.

אבני דרך בחייו של ביתילי:
1986 - משפחת איתני מקימה את החנות הראשונה של ביתילי ברמת גן.
1994 - ביתילי רוכשת את שטיחי כרמל.
1997 - החברה מנפיקה את מניותיה בבורסה של 
תל אביב.
2003 - מיזוג רשתות עיצוב הבית IDdesign וביתילי תחת שותפות EFD של משפחות פישמן ואיתני.
2010 - ביתילי יוצאת בקמפיין מיצוב מחדש עם הפרזנטורית מיה דגן.
2012 - החברה משיקה קו רהיטים בהשראת מעצב הפנים דניאל חסון.
2013 - ביתילי נכנסת לתחום חדרי השינה, המזרנים והטקסטיל לחדר השינה.
2014 - השקת קמפיין המעצבים וכניסה לתחום התאורה.
2015 - השקת קולקציית Béton.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים