השיווק ממריא אל על


השנה המשיכה אל על במהלך של שדרוג חוויית הלקוח במגוון עולמות - עם פתיחת פרויקט הטמעת אינטרנט בטיסות, שיפור חוויית המשתמש בערוצי הדיגיטל, כניסה לתחום הקרוזים והצעת מגוון רחב של הטבות ייחודיות לבעלי כרטיס FLY CARD. ב-2017, ינחתו בישראל מטוסי הדרימליינר הראשונים של אל על שיספקו חוויית טיסה חדשנית ומתקדמת


חברת אל על הוקמה באופן רשמי בשנת 1949. עם זאת, כבר בספטמבר 1948 המריאה טיסת הבכורה של החברה והביאה את הנשיא הראשון של מדינת ישראל, חיים ויצמן, מז‘נבה לישראל. בשנת 2005 הושלמה הפרטת החברה, והשליטה עברה לחברת כנפיים. לאורך השנים חיזקה החברה את מעמדה כמוביל הלאומי של מדינת ישראל ושל העם היהודי. כיום היא טסה ל-34 יעדים ישירים ולעוד כ-500 יעדי המשך.
בזירת ה-Low Cost פועלת אל על בשנתיים האחרונות באמצעות המותג UP.

הסביבה התחרותית
שוק התעופה הבינלאומי, הנחשב לאחד השווקים התחרותיים בעולם, משתנה באופן תדיר על מנת להתאים עצמו לסביבה הצרכנית, הטכנולוגית והעסקית. האצת התחרות ופתיחת השמיים בישראל לחברות תעופה סדירות נוספות וחברות Low Cost, לצד סביבה גיאופוליטית ייחודית, מעמידות את אל על בפני אתגרים מורכבים ומגוונים.

האתגר השיווקי
לנוכח השינויים בשוק התעופה העולמי והתגברות התחרות מצד חברות תעופה זרות שהחלו לפעול בישראל, באל על הגיעו לתובנה כי חברת תעופה שרוצה לשרוד ולשגשג חייבת לחדש ולהתחדש בכל תחומי הפעילות שלה. על כן, גם בשנת 2016 האתגר השיווקי של אל על היה לשמור על הרלוונטיות שלה בעולם התעופה המשתנה והמתעדכן חדשות לבקרים, באמצעות התחדשות והשקת שירותים, המציעים ערך אמיתי ללקוחות.



הפתרונות היצירתיים
על מנת לעמוד באתגר השיווקי, פעלה אל על השנה בכמה חזיתות: השנה חתמה החברה על עסקת הרכש הגדולה בתולדותיה - הכוללת 16 מטוסי דרימליינר, המטוסים המתקדמים בעולם, שיצטרפו לצי אל על החל מאוגוסט 2017. בנוסף המשיכה החברה במהלך כולל של שדרוג חוויית הלקוח באמצעות התקנת אינטרנט אלחוטי במטוסים, שיפור חוויית השירות בערוצי הדיגיטל וכניסה לתחום הקרוזים. כמו כן, כרטיס האשראי FLY CARD מבית אל על, המהווה את אחד ממנועי הצמיחה החזקים ביותר של החברה כיום, מציע לחברי מועדון הנוסע המתמיד מגוון רחב של הטבות ייחודיות, הן מעולם הטיסה והן מעולמות אחרים הקשורים בחיי היום יום של הלקוח ובעצם הופך את הקניות של המחזיקים בו לטיסות.

שדרוג צי המטוסים וחוויית הטיסה
לאור התחרות המתגברת בתחום התעופה בטיסות לישראל, החלה השנה אל על באסטרטגיה של התחדשות והכריזה על עסקת הענק לרכישת מטוסי דרימליינר חדשים במסגרת תכנית ההצטיידות הגדולה בתולדותיה.
צי מטוסי הדרימליינר החדש, שימנה 16 מטוסים ויצטרף לצי אל על יחליף בהדרגה את צי מטוסי ה-747-400 וה-767-200 לטיסות ארוכות הטווח של החברה. מטוסי הדרימליינר מספקים את חוויית הטיסה המתקדמת ביותר בעולם - החל במהירות המטוס, דרך הרעש המופחת במהלך הטיסה, ועד למושבים הנוחים, חוויית הבידור בכל מחלקות השירות ועוד.
המטוסים יתחילו להגיע לאל על החל משנת 2017, ועד שנת 2020 צפויים כל המטוסים החדשים להיכנס לשירות פעיל.
בשנים האחרונות מספקת אל על לנוסעים חוויית בידור אישית מתקדמת באמצעות טכנולוגיית סטרימינג, המאפשרת הזרמת מגוון תכני בידור למכשירים האישיים של הנוסעים. השנה החלה אל על להטמיע במטוסים טכנולוגיה שתאפשר חיבור לאינטרנט במהלך הטיסה. החיבור יתאפשר באמצעות הסכם שחתמה אל על עם חברת ViaSat, מהחברות המובילות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית בטכנולוגיית ה-KA - המספקת פס רחב וחוויית גלישה מהירה יותר.




חוויית שירות דיגיטלית
בשנים האחרונות אנו חווים התפתחות בחוויית השירות והרכישה הדיגיטליות, שנובעת גם מהתפתחות מהירה של מכשירי המובייל והרשתות החברתיות.
אל על הציבה לעצמה להיות מהחברות המובילות בתחום ושוקדת כל העת על התאמת תהליכי ההזמנה באתר, במובייל ובאפליקציה על מנת לאפשר ללקוחות לקבל את כל המידע על היעדים השונים, מבחר המבצעים ומגוון המחירים והמוצרים בקלות ובפשטות.
בנוסף, משפרת אל על ומנגישה כל העת את שירות הלקוחות בערוצים הדיגיטליים שלה. השנה הוטמעה מערכת מתקדמת בשם Nanorep המספקת שירותי שאלה-תשובה אוטומטיים, המנגישים ללקוחות את המידע באמצעות חוויית שירות ידידותית יותר.
חבילות שיט - קרוזים מסביב לעולם הפכו בשנים האחרונות לאופציית חופשה מועדפת על ישראלים רבים, אשר נדרשים ברוב המקרים לטוס לנמל היעד שממנו יוצאת ההפלגה. על כן יצרה השנה אל על מותג שיט חדש בשיתוף פעולה ייחודי עם חברת התיירות קרוזיט. המיזם מציע חבילות שייט ממגוון יעדי טיסות אל על, כגון ברצלונה, רומא, ונציה, מילאנו, מיאמי, ניו יורק, הונג קונג, בנגקוק, בייג'ינג ועוד.

FLY CARD ו-FLY CARD PREMIUM
לקראת סוף 2014 השיקה אל על את כרטיס האשראי FLY CARD, בו מחזיקים כיום מעל 170,000 חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על.
מעבר ליחס ההמרה המשתלם ביותר עבור רכישות חודשיות, הכרטיס מאפשר צבירת נקודות מואצת ברכישות בחברות אתן משתפת אל על פעולה, בהן תחנות הדלק דור אלון ורשתות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה הכוללות את שקם אלקטריק, ACE, AUTODEPOT, מחסני חשמל ואלקטרה מזגנים.
כמו כן מספק הכרטיס מגוון של הזדמנויות למימוש הנקודות גם ברכישות מוצרים ושירותים ומאפשר את המרת הקניות בו לטיסות. בנוסף, מאפשר הכרטיס רכישת כרטיסי בונוס במחירים מופחתים ותשלום על חלק מכרטיסי הטיסה גם בנקודות וכן מציע מבצעי טיסות בלעדיים.
כרטיס האשראי FLY CARD הינו אחד מכרטיסי האשראי החזקים והמשתלמים ביותר המוצעים כיום בשוק.



חדשנות
במטרה לחבר את עולם החדשנות לעולמות התעופה, השיקה אל על בשנה שעברה את Cockpit - תכנית חדשנות להאצה ולתמיכה בחברות הזנק מהארץ ומהעולם בתחומי התעופה והתיירות. התכנית מאפשרת לאל על להיחשף לטכנולוגיות החדישות ביותר ולרעיונות פורצי דרך ולמצב עצמה כחברת תעופה חדשנית ומובילה. במסגרת התכנית הושקה טכנולוגיה ששולבה באל על ושייכת לחברת Routier. הטכנולוגיה מאפשרת לחברות ולארגונים יצירת שכבת מידע על בסיס תשתית ה-WiFi המקומית, דרכה ניתן לתקשר עם הצרכנים באמצעות הסמארטפון. כיום מותקנת הטכנולוגיה בטרקלין העסקים של אל על בנתב"ג, ובקרוב תותקן גם במטוסי החברה.
השנה, במסגרת שיתוף פעולה עם Jet Blue Technology Ventures, זרוע השקעות של חברת התעופה Jet Blue, השיקה Cockpit את ה-Navigator - המאפשרת לחברות הזנק לפתח את המוצר שלהן בלווי מומחים מובילים בתחומי הטכנולוגיה והתעופה.





1948 - אל על יוצאת לדרך, כשעל סיפון טיסת הבכורה מתארח הנשיא דאז, חיים ויצמן.
1950-1956 - אל על מובילה את מבצעי העלייה מתימן, מאירן ומהודו.
2005 - תהליך ההפרטה של אל על מגיע לסיומו, והחברה עוברת לשליטת חברת כנפיים.
2014 - השקת מותג הטיסות המוזלות UP וכרטיס האשראי FLY CARD.
2016 - חתימת עסקת הרכש הגדולה בתולדות אל על להצטיידות ב-16 מטוסי דרימליינר - המטוסים המתקדמים בעולם.