x

»האנשים שמאחורי המותגים

אנחנו במועדון Superbrands יודעים, שמאחורי כל מותג מצליח עומד מישהו שהפך אותו לכזה.
לכן, בכל מהדורה של ספר Superbrands שיוצאת לאור בעולם, אנחנו מציגים את
ה-Brand Guardians, או "האנשים שמאחורי המותגים".
גם במהדורה הישראלית אנחנו גאים להציג את המנהלים והמנהלות, שאחראים להצלחתם של מותגי העל של ישראל.
השמות, התפקידים, קורות החיים, ה'אני מאמין' ובעיקר - הפנים, של האנשים שיודעים כל כך טוב לשווק מותגים.

בינתיים, אתם מוזמנים לעיין בקייס סטאדי'ס של מותגים שזכו בתואר ברחבי העולם.
לצפיה באנשים שמאחורי המותגים של שנת 2009 לחץ כאן.

» לאומי

גליה מאור

גליה מאור מנכ"ל קבוצת לאומי

גליה מאור מכהנת כמנכ"ל לאומי משנת 1995. מאור, בעלת תואר BA בכלכלה וסטטיסטיקה ותואר MBA מהאוניברסיטה העברית, התחילה את דרכה בבנק ישראל, ובין השנים 1982-1987 כיהנה כמפקחת על הבנקים. מאור רואה בעובדי לאומי את הנכס העיקרי של הבנק ואת הגורם המרכזי להתקדמותו ולהצלחתו. תחת שרביטה הפך לאומי בשנים האחרונות לבנק המוביל והרווחי במדינה תוך שהוא מקיים התנהלות עסקית השומרת על סטנדרטים גבוהים של אתיקה ושקיפות. במקביל, מובילה הגב' מאור את לאומי לפעילות ענפה למען הקהילה, במגוון רחב של פרויקטים לקידום דור העתיד.

» שירותי בריאות כללית

אלי דפס

אלי דפס מנכ"ל

דפס מכהן כמנכ"ל שירותי בריאות כללית מ-2007. בתפקידיו הקודמים בכללית כיהן כמנהל מחוז ירושלים וכסמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה. לפני כן, השתחרר דפס בדרגת אל"מ מצה"ל, שם שירת בין השנים 1973 ועד 1996 בתפקידים שונים כאשר האחרון שבהם היה ראש מחלקת תכנון בחיל האוויר. עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל, הציב דפס את איכות הרפואה והשירות בכללית בראש סדר העדיפויות הארגוני, וחתר לפיתוח שירותים חדשניים ללקוחות תוך הקצאת משאבים ושינוי תהליכי עבודה. כמו כן, מקדם דפס בארגון עשייה למען הקהילה - מלחמה בתאונות הדרכים וקליטת עולי אתיופיה בישראל. דפס הוא בוגר אוניברסיטת בר-אילן בלימודי תואר שני במדעי המדינה ובוגר המכללה לביטחון לאומי.

» אל על

עמיקם כהן

עמיקם כהן יו"ר הדירקטוריון

עמיקם כהן מילא בשנים האחרונות מגוון תפקידים בכירים במשק הישראלי וביניהם: מנכ"ל חברת פרטנר תקשורת (זכיינית אורנג' בישראל), מנכ"ל עלית תעשיות בע"מ, מנכ"ל מחלבות נהריה שטראוס בע"מ, ומנכ"ל חטיבת המקררים והמזגנים הביתיים בתדיראן מוצרי צריכה. כהן הינו בעל תואר ראשון (B.Bc) בהנדסה תעשיה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, וב-2008 מונה למנכ"ל חברת Hutchison Water, חברה בת של חברת Hutchison העולמית לניהול מיזמי מים והתפלה בארץ ובעולם, ובמהלך תקופה זו מונה אף ליו"ר דירקטוריון אל על.

אליעזר שקדי

אליעזר שקדי מנכ"ל

אליעזר שקדי משמש בתפקיד מנכ"ל אל על מתחילת שנת 2010. במשך 31 שנים שירת שקדי בתפקידי קצונה בחיל האוויר, כשתפקידו האחרון, אותו מילא במשך ארבע שנים, היה מפקד חיל האוויר בדרגת אלוף. בין שלל תפקידיו הצבאיים: ראש מטה חיל האוויר, ראש להק אוויר, מפקד בסיס חצור, ראש מחלקת מבצעים ועוד. שקדי הוא בעל תואר BA במתמטיקה ומדעי המחשב (בהצטיינות) מאוניברסיטת בן גוריון ו-MA בניהול מערכות (בהצטיינות) מאוניברסיטת NPS - מונטריי, קליפורניה-ארה"ב.

» בזק

רן גוראון

רן גוראון סמנכ"ל שיווק

בארבע שנים האחרונות, רן אחראי ל-Turn around שעשה המותג בזק ועל גיבוש האסטרטגיה והזהות התאגידית החדשה של המותג. כחלק מהאסטרטגיה, רן הוביל בשנה האחרונה את מהלך השקת רשת התקשורת המתקדמת NGN ועולם חדש של קצבי אינטרנט ושירותי תקשורת חדשניים. הוא אחראי ליצירת קטגוריה חדשה בשוק - אינטרנט אולטרה מהיר, והפיכת ה-NGN למותג נחשק וחדשני, שהביא את בזק לשיאים עסקיים חדשים. רן הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ו-MBA במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית. בתפקידיו הקודמים שימש כסמנכ"ל שיווק ב-013 ברק וכמנהל שיווק עסקי בסלקום.

» בנק הפועלים

ציון קינן

ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, רכש את המוניטין הבנקאי שלו בזכות מהלכים אסטרטגים, עסקיים ושיווקיים פורצי דרך, שהנהיג בבנק במשך 32 שנות פעילותו. בצד בניית האסטרטגיה העסקית של שתי "ספינות הדגל" של הבנק, אותן ניהל - החטיבה העסקית והחטיבה הקמעונאית, נודע קינן בזכות בניית אסטרטגיה של הרמוניה ודיאלוג עם העובדים, שבמקצועיותם, הוא רואה את הנכס המרכזי של בנק הפועלים. כמנכ"ל הבנק, גיבש קינן את התפיסה, המעמידה את הלקוח במרכז ובונה סביבו מערכת דינמית של כלים ושירותים, שמטרתם מימוש חירותו הפיננסית של הלקוח ומשפחתו. קינן השכיל לתרום לבנייתו של מותג מוביל, המאופיין במרכזיותו של הלקוח, תוך מימוש ערכי הקיימות החברתית והסביבתית, שהפכו את בנק הפועלים לפורץ דרך ולמוביל בשילוב העסקי והחברתי.

» ישראכרט

דב קוטלר

דב קוטלר מנכ"ל קבוצת ישראכרט

דב קוטלר מכהן מראשית שנת 2009 כמנכ"ל קבוצת ישראכרט, הכוללת את החברות: יורופיי, אמינית, ואמריקן אקספרס. קוטלר בעל תואר B.A. בכלכלה וחטיבה ביחסים בינ"ל מאונברסיטת תל אביב, ו-MBA במנהל עסקים במגמת מימון מאוניברסיטת תל אביב ו-AMP מסלול מנהלים מאוניברסיטת הארוורד. החל את דרכו ב-1977 בבנק לאומי ושימש במגוון תפקידים, לאחר מכן שימש כמנכ"ל כ.א.ל, מנכ"ל בנק איגוד, ומנכ"ל בית ההשקעות פריזמה. מנהל את ישראכרט, לאור החזון של מצויינות ומובילות ועל פי אמות מידה גבוהות של אתיקה. לתפיסתו, השירות ללקוח הוא ערך עליון. מאמין במחויבותה של ישראכרט לתרומה לקהילה, ומעודד פעילויות והתנדבות עובדים.

» אמריקן אקספרס

אירית בטאט

אירית בטאט סמנכ"ל שיווק אמריקן אקספרס

אירית, ממקימי חברת אמריקן אקספרס ישראל, ביססה את המותג אמריקן אקספרס, המותג הפיננסי היוקרתי בעולם, על פי התפיסה הגלובלית של המותג הדוגלת במצוינות בשירות, איכות, אמינות ויוקרה. מאז הקמת החברה בשנת 1995, עוסקת בטאט בתכנון אסטרטגי שיווקי, פיתוח מאפייני מערך השירות, גיבוש הזהות המותגית, הטמעת החזון הבינלאומי והעמקת החדרת המותג לשוק המקומי. אמריקן אקספרס העולמית העניקה לבטאט אות הוקרה על פועלה בתחום מצוינות השירות ללקוחות פרימיום. כיום, במסגרת תפקידה, אחראית בטאט על איתור וגיוס פלחי אוכלוסיה רלוונטיים ומועדוני לקוחות, יצירת שיתופי פעולה, הגברת נאמנות לקוחות, מכירות ותקשורת שיווקית מעל ומתחת לקו.

» סוגת

דייוויד פרנקלין

דייוויד פרנקלין יו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל

דייוויד נולד בבריטניה. כיושב ראש מועצת המנהלים ומנכ"ל חברת סוגת הוא משמש מאז 1988, ובמשך למעלה מ-20 שנה הוא פועל להרחבת פעילותיה של סוגת והפיכתה למותג. לאחר שלמד מנהל עסקים בבריטניה, עלה דייוויד לארץ בשנת 1974. הוא החל לעבוד כפקיד הרכש בחברת עלית וסיים שם את עבודתו כמנהל הרכש של כל הקבוצה. הוא מאמין ש-"There is no such thing as a commodity"
ובזכות דבקותו בעקרון זה הצליח למתג בהצלחה קבוצות של מוצרים, המסווגים כקומודיטי בעולם.

» ניופאן

צביקה גיור

צביקה גיור מנכ"ל ובעלים

צביקה הוא דור שני לעסקים ואביו היה מבעלי החברה, שהתחילה את דרכה כנגריה שהייתה מייצרת מארזי עץ לכל מוצרי החשמל. אחרי סיום לימודי כלכלה באוניברסיטת ת"א הצטרף צביקה לעסק והוא משמש כמנכ"ל החברה משנת 1986. ניופאן היא היבואנית והמפיצה הבלעדית בישראל של שורה ארוכה של מותגים בינלאומיים וביניהם טושיבה, קנווד, Denon, Haier, Grundig, JBL, Pilot, Delonghi ועוד. החזון של צביקה הוא לשמור על ניופאן כעל החברה המובילה בענף, השמה בראש מעיניה את הלקוח ודוגלת בחדשנות, הוגנות ומתן שירות יוצא דופן.

גרשון פטרושקה

גרשון פטרושקה משנה למנכ"ל ניופאן ושותף בחברה

גרשון הוא סמנכ"ל הסחר של טושיבה ושל מותגים בינלאומיים נוספים (קיצ'נאייד, דלונגי, קבוצת SEB הצרפתית, קנווד ועוד). לגרשון יש מעל 30 שנות וותק בענף והוא עובד עם טושיבה העולמית מעל 20 שנה. החזון של גרשון הוא שניופאן תהיה חברה מובילה בקדמה טכנולוגית ועל ידי כך לשפר את איכות החיים של הלקוחות הרוכשים את מוצריה.

» מלונות דן

עמי הירשטיין

עמי הירשטיין מנכ"ל

עמי הירשטיין משמש כמנכ"ל החברה ב-21 השנים האחרונות. בתוקף תפקידו הוא אחראי על גיבוש אסטרטגיית החברה והוצאתה לפועל. הקווים המרכזיים באסטרטגיה זו הם: העלאת רמת המוצר באופן שיטתי, פיתוח הרשת באזורי ירושלים ות"א בעיקר (שהם אזורים בעלי עמידות גבוהה במצב הגיאופוליטי הנוכחי), פיתוח מקצועי והגברת הנאמנות של עובדי החברה, ואימוץ החידושים הטכנולוגיים מיד עם חשיפתם. בעבר ניהל עמי במשך 10 שנים את חברת "חירות" ושימש כמנכ"ל סולל בונה ארצות חוץ במשך 3 שנים. עמי פעיל בהתאחדות המלונות הארצית ומכהן ב-10 השנים האחרונות כיושב ראש המועצה וכיו"ר ועדת השיווק של ההתאחדות.

רפי בארי

רפי בארי סמנכ"ל שיווק ומכירות

רפי משמש בתפקידו כסמנכ"ל רשת מלונות דן מזה 11 שנה, והוא אחראי על הבנת צרכי הלקוחות בעולם ובארץ, התאמת המוצר התיירותי והשירותי, ותשדורת שיווקית. במהלך כהונתו, קידם רפי במיוחד את נושא השירות ללקוח, שיווק מתקדם באינטרנט ומועדון הלקוחות e-Dan. בתפקידיו הקודמים כיהן רפי כסמנכ"ל רשת מלונות רדיסון-מוריה, סמנכ"ל השיווק של יקבי "כרמל מזרחי" וסמנכ"ל בכיר לשיווק במשרד התיירות. רפי מקדם שיתוף פעולה תיירותי בין גורמי תיירות פלשתינאים, ירדנים ומצרים. במסגרת זו, היה בין מייסדי הארגון "Tourism 4 Peace". כמו כן, כיהן רפי בעבר במשך 2 קדנציות כחבר בהנהלת איגוד המפרסמים.

רינת סייג-ורדי

רינת סייג-ורדי מנהלת פרסום

רינת מכהנת בתפקיד מנהלת פרסום רשת מלונות דן מאז 1993, והיא אחראית על גיבוש ויישום האסטרטגיה השיווקית של מלונות דן, בארץ ובחו"ל, פיתוח ופיקוח על קמפיינים פרסומיים בתיירות פנים ותיירות נכנסת, ניהול תקציב, תמהיל המדיה, פעילויות קד"מ, תוכן שיווקי ואינטרנט. בנוסף, אחראית רינת על הפקת חומרי פרסום שיווקיים, וביצוע, ניהול ופיקוח כל ההפקות במלונות ובחדרים. רינת היא בוגרת תואר ראשון במדעי הרוח והחברה (התמקדות בתקשורת) מהאוניברסיטה הפתוחה.

» יד מרדכי

ניצן ישראלי

ניצן ישראלי מנכ"ל

חבר קיבוץ יד מרדכי ובעל תואר בניהול וכלכלה, משמש כמנכ"ל מכוורת יד מרדכי כמעט ברציפות ב-14 השנים האחרונות. בתקופה זו הוביל ניצן את החברה מחברה מובילה בשוק הדבש ומוצרי המכוורת לחברה ממותגת ומובילה בתחומי המזון הטבעי, עם התמקדות בשני תחומים עיקריים - דבש איכותי ושמן זית מכבישה קרה בסטנדרטים עליונים. ניצן הוביל את תהליך המיתוג מחדש של המכוורת ואת ההתמקדות בערכי הליבה המלווים אותה במשך עשרות שנים - טבעיות, פשטות ואותנטיות.

אלעד רביד

אלעד רביד מנהל שיווק

אלעד הצטרף ליד מרדכי בשנת 2004 ומאז שנת 2007 הוא משמש כמנהל השיווק בחברה. בתפקידו אחראי אלעד לאסטרטגיה השיווקית ולתכניות העבודה השיווקיות של המותג, ויחד עם צוות החברה הוא הוביל את הצמיחה בקטגוריות חדשות ואת התמקדות המותג סביב ערכי הליבה שלו, תוך חידוד ההבטחה כמותג אותנטי וייחודי. אלעד הוא מהנדס תעשייה וניהול, שימש בעברו כמנהל בחברות ייעוץ, והוא בוגר של תכנית 
ה-Exucutive MBA של האוניברסיטה העברית.

» AEG

משה ממרוד

משה ממרוד בעלים, יו"ר ומנכ"ל קבוצת קריסטל

משה ממרוד הוא מבכירי ענף החשמל בישראל. מכהן כמנכ"ל קריסטל משנת 1992, וכדירקטור בשורה של חברות. בשנת 2005 רכש את מרבית מניות קריסטל מחברת Brandt והפך לבעלי החברה. בסוף שנת 2006 רכש את החברות אמקור ואלקטרו ויסטה (AEG). בסוף שנת 2009 רכש את חברת המזגנים של תדיראן Carrier האמריקאית. קבוצת קריסטל מחזיקה כיום במגוון גדול של מותגים מובילים: קריסטל, אמקור, תדיראן, AEG, AMANA, BLOMBERG, DE DIETRICH ו-VIKING. משה מאמין גדול בתעשייה הישראלית, וגאוותו הגדולה היא מפעל מקררי אמקור שבבעלותו, הפועל בעפולה מזה 27 שנים. בין השנים 1988-1991, שימש ממרוד כיו"ר מחוז הנגב של איגוד המסחר הארצי.

מיכאל דיין

מיכאל דיין מנכ"ל קבוצת טמבור

מיכאל דיין מכהן כמנכ"ל החברה בשנה וחצי האחרונות. בארבע השנים שלפני כן, שימש מיכאל כמנכ"ל צח שרפון ומנהל החברות הבנות של טמבור. לפני כן כיהן כמנכ"ל התכוף, מנכ"ל ארגו, וסמנכ"ל תפעול עולמי בנור מקרופרינטרס. מיכאל הוא בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מהטכניון, תואר שני בהנדסת מערכות ב-UCLA ותואר שני נוסף במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. מיכאל הינו תא"ל במיל ובתפקידו האחרון בצה"ל כיהן בתפקיד קצין חימוש ראשי.

איתן ויצמן

איתן ויצמן סמנכ"ל שיווק

איתן ויצמן מוביל את התחדשות המותג טמבור בשלוש השנים האחרונות. שיאו של התהליך (עליו זכתה טמבור בפרס האפי היוקרתי) בפתיחת מרכז העיצוב בצבע הגדול בישראל - בית טמבור, המהווה במה מרהיבה להצגת עולם הצבע וחומרי הגמר לבנייה, לצד החזרת רעיון המותג המיתולוגי "תראו מה שצבע יכול לעשות", רענון הלוגו והשפה העיצובית. טמבור, חברת הצבע המובילה בישראל, החוגגת בימים אלה 75 שנים להיווסדה, צומחת ומתפתחת לכיוונים עסקיים חדשים ברוח ההתחדשות השיווקית. איתן הגיע לטמבור מחברת סלקום בה שימש במגוון תפקידים וביניהם מנהל מחלקת השיווק הפרטי, מנהל השיווק העסקי ומוביל צוות הקמת ה- .GSM

» Rolex

יוסי צייזלר

יוסי צייזלר מנכ"ל ארו אסיה

יוסי צייזלר הצטרף בשנת 2000 לארו אסיה, היבואנית הבלעדית של שעוני היוקרה Rolex, Certina, Balmain, Michel Herbelin ו-Union Glashütte. מזה חמש שנים הוא מכהן כמנכ"ל החברה, וכאחראי על מערך הפרסום, השיווק והמכירות של החברה. במהלך שנות עבודתו צייזלר ביסס את שוק שעוני היוקרה בישראל והביא למודעות הציבור את קיומם של מותגי יוקרה בינלאומיים רבים, באמצעות מתן חסויות לגופים ואירועים שונים, והקמת רשת חנויות ה-Rolex Show - חנויות הבית של ארו אסיה. לצייזלר 30 שנות ניסיון, הכוללות בין השאר כהונה כמנכ"ל חברת השיווק צחי מעבדות. החזון של צייזלר הוא להוביל את שוק שעוני היוקרה בישראל ולשנות את החוקים הקיימים בו.

» קבוצת זוגלובק

אלי זוגלובק

אלי זוגלובק יו"ר

אלי זוגלובק, דור שלישי למייסדי החברה, הפך לאחרונה ממנכ"ל ליו"ר הקבוצה ואחראי על פיתוח שווקים חדשים והרחבת הקבוצה לשווקים בינלאומיים כדי להפוך את זוגלובק לחברה רב לאומית. אלי הוא בעל תואר במנהל עסקים מאוניברסיטת NYU בניו יורק, והיה הבעלים והמייסד של חברת FoodTech שהתמחתה בייצור ובשיווק של תחליפי בשר לרשתות המובילות בארה"ב ובקנדה. הצלחת החברה הביאה להתעניינות מחברות מזון בינלאומיות ובשנת 2008 נמכרה החברה לקונצרן אסם Nestle.

פיני קמרי

פיני קמרי מנכ"ל

פיני קמרי הצטרף לאחרונה כמנכ"ל קבוצת זוגלובק, והוא אחראי על כל פעילות הקבוצה בארץ ובחו"ל. פיני הוא בעל תואר MBA בשיווק וניהול אסטרטגי מהאוניבסיטה העברית בירושלים, וביצע מגוון רחב של תפקידי ניהול בחברת שטראוס ביניהם משנה למנכ"ל שטראוס-עלית ישראל והובלת מהלך המיזוג של שתי החברות. כסמנכ"ל שרשרת האספקה של חברת שטראוס הקים את חטיבת שרשרת האספקה המאוחדת ובנה תשתיות ארוכות טווח אשר משמשות עד היום את החברה בישראל. בתפקידו האחרון שימש פיני כסמנכ"ל תפעול בשטראוס במסגרתו הקים חטיבת תפעול אחת, אשר כללה בתוכה את כל מפעלי החברה בישראל.

דניאל שבתאי

דניאל שבתאי סמנכ"ל שיווק

ממחצית 2008, דניאל אחראי לגיבוש והובלת האסטרטגיה השיווקית החדשה של קבוצת זוגלובק. לפני כן, שימש דניאל במשך למעלה משמונה שנים בתפקידים שונים במטה פרוקטר אנד גמבל בשווייץ ובסניף החברה בישראל. דניאל הוא בעל תארים בכלכלה (בהצטיינות), חשבונאות ומשפטים מאוניברסיטת תל אביב ובוגר תכנית מתקדמת ללימודי תקשורת באוניברסיטת אוסלו (בהצטיינות). בתפקידו האחרון ב-P&G ישראל ניהל דניאל את היחידה העסקית של כביסה וחומרי ניקוי שם הוביל ל-Turn around ברווחיות תוך ביסוס המובילות בתחום הכביסה ולקיחת מובילות שוק של Fairy מ-Palmolive בקטגורית נוזלי הכלים.

» דומינו'ס פיצה

צוות הניהול בישראל

צוות הניהול בישראל  

צוות הניהול של דומינו'ס פיצה ישראל (מימין לשמאל): דני גולד - שותף ומנהל זכיינים, דודו קליינהנדלר - מנהל רכש ולוגיסטיקה, אתי נבון - סמנכ"ל כספים, דנה ריפ - מנהלת הדרכה, לירן לוי - מנהל קד"מ, יניב קרבצ'יק - מנהל אזור, אורי קימלמן - מנהל אזור, דוד אלבז - מנהל אזור, אריה אלבז - מנהל רשת חנויות, עידו פרידמן - מנהל שיווק, עידו שיף - מנהל מערכות מידע, לימור יחזקאל - עוזרת מנכ"ל, יוסי אלבז - שותף ומנכ"ל.

» עלית

סיגל שילוני

סיגל שילוני מנכ"ל חטיבת תענוג והנאה

סיגל שילוני הצטרפה לקבוצת שטראוס לפני יותר משש שנים. בתפקידה הנוכחי כמנכ"ל חטיבת תענוג והנאה, היא אחראית לעסקי הממתקים של הקבוצה. לסיגל ניסיון עשיר בתחום השיווק, שהתחיל ביוניליוור עם השקת מותג הדגל של הקונצרן בישראל: קנור, וניהול קרב הבלימה של תלמה מול ענקית הדגנים קלוגס. סיגל מזוהה כמי שהובילה את התנופה המחודשת של מחלבות שטראוס בין השנים
2003-2007 במהלכן צמחו מחלבות שטראוס בשיעור דו ספרתי רציף, שהחל עם ההשקה המחודשת של דנונה. סיגל אחראית הן על המותג עלית והן על המותגים פרה, פסק זמן ומקופלת, כמו גם על שאר המותגים בחטיבה.

» אחלה

מיכל איתן

מיכל איתן מנהלת שיווק שטראוס מזון טרי

מיכל הצטרפה לשטראוס לפני כשש שנים ובמהלך השנים ניהלה את המותג אחלה. מזה כשנתיים מיכל מכהנת כמנהלת השיווק של שטראוס מזון טרי, ובתחום אחריותה נמצאים המותגים אחלה, גבינות שטראוס, פסטה וירקות טריים. בשנים האחרונות הובילה מיכל מספר מהלכים שיווקים בחברה ובכללם ההשקה המחודשת לאחלה שכללה מיתוג וזהות חדשה, השקת אחלה לייט ומהלך המיצוב מחדש של עולם המזון הטרי.

» מחלבות גד

עזרא כהן

עזרא כהן מנכ"ל ובעלים

עזרא כהן הקים את מחלבות גד בשנת 1980 ביחד עם אביו, דוד. כנין, נכד ובן למשפחת עושי גבינות, עזרא ירש יחד עם אהבה גדולה למקצוע גם סודות, שעברו במשפחה 4 דורות. בתחילת הדרך, עזרא ייצר גבינה בולגרית וגבינות מלוחות נוספות אולם כיזם בנשמתו, הוא החליט במשך השנים לפתח גבינות חדשות ולהביא לישראל ניחוח וטעמים של מגוון גבינות בינלאומיות מיוחדות. בשנות ה-90, אחרי ביקור במחלבה באיטליה, החל עזרא לייצר בישראל את גבינת המוצרלה, שהפכה להיות ראשונה בליין של גבינות איטלקיות, שמככבות מאז במטבח הישראלי. כיום, מחלבות גד הינה מחלבה חדשנית ומודרנית, המשלבת מסורת ומומחיות, ונחשבת לרביעית בגודלה בארץ.

» תנובה

ענת גרוס שון

ענת גרוס שון מנהלת חטיבת העסקים והשיווק

ענת אחראית על ניהול 60 העובדים באגף השיווק והמו"פ של תנובה, ועל התוויית האסטרטגיה העסקית והשיווקית של תשלובת החלב בתנובה. ענת עובדת בתנובה 6 שנים ובתפקידה הקודם בחברה כיהנה כמנהלת יחידה עסקית - יוגורטים, מעדנים וגבינות. בעבר, ענת כיהנה בתפקיד מנהלת שיווק קטגוריית משקאות קלים בטמפו.

» חלב, קוטג' וגבינת תנובה

צביה אורנשטיין קסן

צביה אורנשטיין קסן מנהלת יחידה עסקית בחטיבת עסקים ושיווק בתנובה

צביה אחראית על התוויית האסטרטגיה ופיתוח מותג תנובה, קטגוריות החלב, הקוטג', הגבינות לבנות והשמנות המתוקות. במהלך 7 השנים שצביה עובדת בתנובה, היא הובילה מספר מהלכים וביניהם מהלך מיתוג מחדש של מותג ה"על", מיתוג "סנדביץ' תנובה זה בריאות" ופעילות תנובה בשבועות. בעבר, עבדה בחברת E.C.I Telecom. צביה היא עורכת דין בהכשרתה, בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים.

» יופלה

דפנה מילר

דפנה מילר מנהלת יחידה עסקית בחטיבת עסקים ושיווק בתנובה

דפנה אחראית על גיבוש ויישום האסטרטגיה השיווקית והעסקית של קטגורית היוגורטים והמעדנים. במהלך 6 השנים האחרונות, דפנה הובילה את המהלכים השיווקים במותג יופלה וביניהם השקה מחודשת של דיאט יופלה, כניסה לקטגוריית המשקאות הפרוביוטיים, פיתוח סגמנט האריזות המשפחתיות והשקת "יופלה שטוזים". דפנה היא בעלת תואר ראשון בהצטיינות בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת תל אביב

» עמק, פיראוס

מיכאל רבינוביץ

מיכאל רבינוביץ מנהל יחידה עסקית גבינות קשות ומשקאות חלב בתנובה

מיכאל אחראי על האסטרטגיה העסקית ועל כלל הפעילויות השיווקיות של המותגים עמק, פיראוס ו-Shock בשלוש השנים האחרונות, במהלכן הוביל את הצמיחה וההתחדשות במותגים אלה. מיכאל הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנע"ס (התמחות במימון וחשבונאות), שניהם מאוניברסיטת תל-אביב. בעבר שימש כמנהל השיווק העסקי בסלקום.

» ynet

אבי בן טל

אבי בן טל מנכ"ל

אבי הגיע ל-ynet לפני כ-4 שנים מניהול לוח ידיעות אחרונות. המהלכים שנקט כוונו ליישום אסטרטגיה ארוכת טווח שתוכננה לצורך חיזוק המותג ושיפור נקודות החולשה של האתר. כחלק מהמהלכים שביצע, נרכשו אתרי לוחות הדרושים "אולג'ובס" ו"המקצוענים", ynet הפך לאתר הבית של זכיינית ערוץ 2 "רשת" וחברת הכבלים "הוט", נרכש אתר המשחקים "נט גיימס" ופותחו זרועות הסחר האלקטרוני של האתר. האני מאמין הניהולי של בן טל הוא לשלוט בפרטים הקטנים, תוך כדי האצלת סמכויות; לקבל החלטות מהירות; לעבוד קשה ופחות לדבר; ולהקפיד על אמינות - 
אי אמירת האמת הוא קו שאסור לחצות.

» לוריאל פריז

רוית קלוד

רוית קלוד מנהלת שיווק

רוית הצטרפה ללוריאל ישראל לפני שלוש וחצי שנים. לפני כשנתיים מונתה לתפקיד מנהלת השיווק של לוריאל פריז. לרוית 13 שנות ניסיון בענף הקוסמטיקה החל מתפקידי שטח ומכירות וכלה בתפקידי שיווק מגוונים. בתפקידה הנוכחי כמנהלת השיווק של לוריאל פריז, לרוית אחריות שיווקית כוללת על מותגי הטיפוח, האיפור והשיער של המותג, בניית אסטרטגיה שיווקית, ניהול מדיניות הפרסום וההשקות ותכנון ארוך טווח של פעילות המותג בישראל. רוית היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים (התמחות שיווק) מהמכללה האקדמית רופין.

» גלידת שטראוס, Magnum

מנכ"ל ומחלקת השיווק

מנכ"ל ומחלקת השיווק  

מימין לשמאל: קרן גרינבאום - מנהלת מותג צריכה בתוך הבית, קרן אפל - מנהלת תחום צריכה מחוץ לבית, יעל שטמלר - מנהלת תחום צריכה בתוך הבית, 
שרון בר אורן - סמנכ"ל שיווק גלידת שטראוס, שמוליק גולדברגר - מנכ"ל גלידת שטראוס, אריאלה דניאלי - מנהלת מותג צריכה בתוך הבית, 
יעלי אופיר - עוזרת אדמיניסטרטיבית, הילה אלפרט - מנהלת מותג צריכה מחוץ לבית, אסנת פנקובסקי - מנהלת מותג צריכה בתוך הבית. במחלקת השיווק של גלידת שטראוס מאמינים, שגלידה גורמת לאנשים לחייך וללב שלהם לפעום: ״אנו מאושרים שיש לנו את ההזדמנות לשמח, לחדש ולרגש את הצרכנים שלנו כל שנה מחדש״.

» הום סנטר

אהרון מידן

אהרון מידן יו"ר

אהרון מידן פתח את הסניף הראשון של הום סנטר ב-1992 וכיום הוא משמש כיו"ר הרשת, המפעילה 43 סניפים בישראל ועוד 10 בחו"ל, 
במחזור מכירות של מיליארד שקל בשנה. אהרון הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מחבר משותף של הספר "קמעונאות", הראשון מסוגו בעברית.

רביב ברוקמאייר

רביב ברוקמאייר מנכ"ל

רביב הינו בעל תואר MBA במנהל עסקים, ולפני שנכנס בשנת 2009 לתפקיד מנכ"ל הרשת הוא כיהן כמנכ"ל חברת בונז'ור וכמנכ"ל חברת הדלק טן. את רוב הקריירה המקצועית שלו עשה רביב בחברת שטראוס-עלית בתפקידי מכירות, אסטרטגיה ופיתוח עסקי. רביב מאמין שקמעונאות מובילה צריכה להעמיד את הצרכן במרכז מחד, ואת רצפת המכירה ושרשרת האספקה בפוקוס ניהולי מאידך. החזון של רביב הוא לשמר ואף להעצים, יחד עם צוות המנהלים והעובדים, את המותג הום סנטר.

דודי כהן

דודי כהן סמנכ“ל סחר

דודי הינו הנדסאי אלקטרוניקה ובעל תואר MBA במינהל עסקים. החל את דרכו בהום סנטר לפני יותר מ-17 שנים כיועץ מכירות ובשנת 2008 מונה לתפקיד סמנכ“ל הסחר של הום סנטר. בתפקידו הקודם שימש כהן כסמנכ“ל הסחר במגה ספורט. דודי אחראי לכל מערך הרכש, קניינות, trade marketing וקביעת המגוון בחברה. כהן מוביל בשנים האחרונות מהלך של מיקוד ומתן פתרונות איכותיים לקהלי הרשת השונים בתחום העסקי, המקצועי והפרטי.

קרן מושביץ

קרן מושביץ מנהלת שיווק

קרן היא בעלת תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים. החלה את דרכה בעולם הפרסום והצטרפה לרשת הום סנטר לפני יותר מ-4 שנים. בשנתיים האחרונות היא משמשת כמנהלת השיווק ברשת. בתפקידה, קרן אחראית לכל המערך השיווקי של הרשת, המונה כיום 43 סניפים, תוך התמקדות על שמירה וחיזוק המותג כמוביל בשוק והמקום הראשון אליו מגיע כל מי שמתכנן לבצע שיפוץ.

» חוגלה קימברלי

צוות שיווק מותגי האגיס, ניקול, לילי וקלינקס

צוות שיווק מותגי האגיס, ניקול, לילי וקלינקס  

שורה עליונה (מימין לשמאל): אביב בסיס - עוזר שיווקי תחום נייר, ענבל מור - מנהלת מותג תינוקות, שמרית סקורניק - מנהלת מותג תינוקות, עמית רוזנברג - מנהל מותג ניקול, מרינה גופר - מנהלת מותג 
תחום תינוקות, ויויאן קרני - מנהלת פיתוח מוצרים ניקול. שורה תחתונה (מימין לשמאל): מיכל בן חיים - מנהלת מותג תחום תינוקות, זאב זץ - מנהל מותג תחום נייר, מיכל בהט - מנהלת פיתוח מוצרים ניקול, רינת אפרימה - מנהלת תחום נייר, ענת בללי - 
מנהלת מותג תחום נייר, טלי אורן - סמנכ"ל שיווק, מיה אייזן - מנהלת תחום מטבח, שלי ברקי - מנהלת פיתוח ניקול.

» כתר

דוד גרין

דוד גרין סמנכ"ל שיווק

דוד גרין מכהן בתפקיד סמנכ"ל השיווק של כתר פלסטיק בשנתיים האחרונות, לאחר שנות פעילות רבות בכתר בתפקידי שיווק ומכירות שונים במסגרתם פיתח את פעילות האחסון מחוץ לבית, שהפכה למרכזית בחברה. לפני כן, שימש כיועץ שיווקי בחברת PWC (קסלמן וקסלמן). דוד הוא בעל תואר ראשון (בהצטיינות) במנהל 
עסקים - מדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר MBA (התמחות בשיווק) 
מאוניברסיטת תל אביב.

» RayBan

נועה ישראל - גרייסמן

נועה ישראל - גרייסמן מנהלת שיווק לוקסאוטיקה אופטיקס ישראל

נועה מנהלת את מחלקת השיווק בלוקסאוטיקה ישראל, משווקת המותג RayBan, בשלוש השנים האחרונות. במסגרת תפקידה אחראית נועה על גיבוש אסטרטגיית השיווק לשוק הישראלי, וניהול תיק המותגים המגוון של החברה בתחומי היוקרה, האופנה והספורט. במהלך תקופה זו הובילה נועה את תהליך הרענון של המותג הוותיק RayBan, השקת הקולקציות והסדרות המיוחדות, והטמעת השפה התקשורתית הצבעונית באמצעי המדיה השונים ובנקודות המכירה ברחבי הארץ. נועה בוגרת תואר ראשון במנע"ס-שיווק בהצטיינות (המכללה למנהל) ותואר שני במנע"ס-ניהול (אונ' בר אילן), ומילאה בעבר מספר תפקידי ניהול שיווק בקונצרן תנובה.

» המשביר לצרכן

אסף בן-דב

אסף בן-דב מנכ"ל

אסף הוא בעל ניסיון עשיר של 14 שנה בתחום הקמעונאות, רבות מהן במשביר לצרכן. בתפקידו האחרון, כיהן אסף כמנהל חטיבת מוצרי היוקרה של לוריאל ישראל. בארבע השנים האחרונות, מאז מונה למנכ"ל, אסף הינו שותף מלא בהפיכת קבוצת המשביר לצרכן לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל. כמו כן, אסף מאמין כי תמיד ניתן למצוא מנועי צמיחה חדשים, ולהמשיך ולהתפתח לכיוונים ולאופקים נוספים. בין הישגיו של אסף, שמעניק חשיבות למיקוד מלא בלקוח ובצרכיו, בולטים צמיחתו של club365 והפיכתו למועדון הצרכני המוביל בישראל. בחמש השנים האחרונות צמחה רשת המשביר לצרכן במספרים דו ספרתיים כמעט מדי שנה בשוק תחרותי מאד.

אודליה קפלינסקי-אורבך

אודליה קפלינסקי-אורבך סמנכ"לית שיווק

אודליה קפלינסקי-אורבך התמנתה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של המשביר לצרכן בנובמבר 2008, לאחר שבתפקידה הקודם שימשה במשך ארבע וחצי שנים כמנכ"ל חברת תכשיטי קורל, זכיינית תכשיטי זהב במשביר לצרכן. בתפקידה הנוכחי, מקפידה אודליה לפרוס את המאמץ התקשורתי של המשביר בצורה שתקיף את הלקוח ב-360 מעלות, על מנת למצות את פוטנציאל ההנעה לפעולה ולהגיע לקהל המטרה בכל דרך אפשרית ומכל הכיוונים ולתת ללקוח חוויית קנייה מושלמת. בין הישגיה, בולטת פעילות הובלת המותג "המשביר לצרכן" לקשת קהלים חדשה (כולל מגזרים) ולהורדת הגיל הממוצע של לקוחות הרשת. אודליה היא בוגרת החוג למנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת דרבי.

» Chevrolet

דוד עיני

דוד עיני יו"ר UMI, יבואנית ג'נרל מוטורס בישראל

דוד עיני (57) מהדמויות הותיקות והבולטות בענף הרכב הישראלי, משמש כיו"ר החברה החל מינואר 2008. לפני כן שימש כמנכ"ל החברה במשך 15 שנים. תחת ניהולו הפכה UMI, נציגת חברת GM בישראל ויבואנית שברולט, ביואיק, קאדילק, ואיסוזו, לגורם מוביל בשוק הרכב בישראל ומהשחקניות המובילות בשוק הרכב. עיני, רו"ח בעל תואר בחשבונאות מאוניברסיטת תל אביב, פעיל גם בתחומים נוספים, כמו נדל"ן, במסגרת חברת האחזקות המשפחתית - חברת המזרח לאחזקות, ומשמש גם כחבר פעיל במספר דירקטוריונים. עיני תורם לקהילה במסגרת החברות בהן הוא פעיל ומתנדב באופן אישי במספר פרויקטים חברתיים וביניהם "מנהל ליום אחד" של רשת אורט ישראל.

אבי ארוך

אבי ארוך מנכ"ל UMI

אבי ארוך (63) משמש כמנכ"ל חברת UMI מאז ינואר 2008. לפני כן שימש בתפקידים שונים בחברה, ביניהם סמנכ"ל שיווק ומכירות, מאז 1993. בשנים שקדמו להגעתו ל-UMI שירת ארוך כקצין בכיר בצה"ל, ובתפקידו האחרון שימש כראש להק כוח אדם בחיל האוויר בדרגת תא"ל. במהלך כהונתו של ארוך כמנכ"ל UMI עברה חברת האם, ג'נרל מוטורס העולמית, את המשבר הגדול בתולדותיה. בזכות ניהול המשבר והמנהיגות של ארוך לא נפגעה UMI מהמשבר, ובסיומו אף התחזקה והשיקה את רכב השברולט קרוז המצליח.

ירון גורטלר

ירון גורטלר סמנכ"ל השיווק והמכירות

ירון גורטלר (42), משמש כסמנכ"ל השיווק והמכירות של UMI מאז ינואר 2008, ולפני כן שימש בתפקידים שונים בחברה מאז 1994. גורטלר, בעל תואר שני בשיווק מאוניברסיטת תל אביב, היה מבין יוזמי ומקימי המיזם המשותף הבינלאומי "מסע איסוזו צ'לנג'" ושימש כמנכ"ל משותף של המיזם. במסגרת תפקידו הנוכחי אחראי גורטלר על פעילות השיווק והמכירות של חברת UMI במותגים שברולט, ביואיק, איסוזו, קאדילק ואופל. על פעילותו בתחום הרכב, ובעיקר על השקתו המחודשת של מותג ביואיק בישראל, זכה גורטלר במספר פרסים.

» מרצדס

צביקה פולק

צביקה פולק מנכ"ל קבוצת כלמוביל

ב-8 השנים האחרונות מוביל צביקה פולק את קבוצת כלמוביל, המייצגת בישראל את מרצדס בנץ, מיצובישי ויונדאי. צביקה, מנכ"ל עתיר ידע וניסיון בתחום הרכב, מוביל את קבוצת "כלמוביל" להישגים ולמצוינות בתחומי פעילותה, מתוך חזון הקבוצה "להיות המובילה ואמת המידה בענף הרכב והתחבורה". הדבר בא לידי ביטוי בערכי החברה המדגישים שירותיות, יצירתיות, יושרה, מקצוענות, אנושיות וצוותיות. כלמוביל הינה חברה פרטית בבעלות שמואל ויואב חרל"פ, אשר הוקמה בשנת 1936 ומעסיקה כ-800 עובדים בראש העין, תל אביב, ירושלים, חיפה, אשדוד וכרמיאל. השילוב בין יציבות פיננסית, מוניטין וחתירה מתמדת לשביעות רצון הלקוחות הוא הגורם להצלחתה.

אריאל פינטו

אריאל פינטו מנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל

אריאל פינטו, החל לכהן במהלך 2010 כמנכ"ל קבוצת רכבי היוקרה בכלמוביל. חטיבת הפרימיום שבניהולו מהווה מודל עסקי חדש בשוק הרכב הישראלי. תחת קבוצת רכבי היוקרה מאוחדות כל הפעילויות הקשורות למכירת רכבי יוקרה מסוג מרצדס וסמארט, כולל מכירת רכב חדש, שירותי יבוא אישי של רכבי מרצדס משומשים ישירות מהיצרן ושרותי טרייד אין ומכירת רכב משומש. קבוצת רכבי היוקרה ממשיכה לבסס את מעמדה של מרצדס כמותג הפרימיום המוביל בישראל את קטגוריית רכבי היוקרה.

אמיל קרעין

אמיל קרעין מנכ"ל קבוצת רכבי העבודה בכלמוביל

אמיל קרעין החל לכהן במהלך 2010 כמנכ"ל קבוצת רכבי העבודה והתשתית בקבוצת כלמוביל. אמיל, מנהל מקצועי עתיר ניסיון בענף הרכב, ממשיך להוביל את חטיבת רכבי העבודה והתשתיות להישגים ולמובילות. החטיבה בניהולו של קרעין הינה היבואן הגדול ביותר של רכבי עבודה ותשתית בישראל. פעילותה כוללת שיווק, מכירה ושירות של מותגי מרצדס ומיצובישי קנטר בתחום רכבי עבודה, תשתיות, היסעים, מוניות, מסחריות קלות ובינוניות, משאיות כבדות וייעודיות, אוטובוסים ומשאיות קלות.

» סינמה סיטי

יעקב כהן

יעקב כהן מנכ"ל ושותף

יעקב כהן מכהן כמנכ"ל ושותף בסינמה סיטי מאז היווסדה בשנת 2002. כהן כיהן שנים רבות כחבר מועצת הביטוח, של משרד האוצר, הינו נשיא כבוד של לשכת סוכני הביטוח, ו-39 שנים כ-Qualified and Life Member ב-MDRT - The premier Association of Financial Professionals, מרצה ידוע בארצות רבות בעולם, בעל חברת שווקים, חברה שהקימה בכל הארץ מרכזי מסחר ושכונות מגורים אשר הקדימו את תקופת הקניונים, ושימש כיועץ פיננסי ואסטרטגי לעשרות חברות ומאות לקוחות פרטיים.

משה ולאון אדרי

משה ולאון אדרי בעלים

האחים משה ולאון אדרי, הם סיפור קלאסי של ילדי מהגרים שעלו ממרוקו בגיל צעיר, עבדו בקולנוע המקומי כנערים, ואהבתם לקולנוע סללה בעבורם גם הצלחה בתעשייה המקומית ששיאה בבניית קומפלקס בתי הקולנוע הידועים כ'סינמה סיטי' בצומת גלילות וברשל"צ. בשנות ה-70 נכנסו האחים אדרי להפצת סרטים והקימו את 'קבוצת יונייטד קינג'. מאז עסקו גם בהפצת סרטים וגם בבעלות על בתי קולנוע שונים ברחבי הארץ וזאת עוד לפני הקמת ה'סינמה סיטי' ששינה את מפת בתי הקולנוע בארץ. משה ולאון אדרי הם המשקיעים הפרטיים הגדולים ביותר בקולנוע הישראלי. בשנת 2010 זכו האחים אדרי באות הוקרה למפעל חיים מפסטיבל הקולנוע בירושלים על תרומתם לפיתוח הקולנוע בישראל.

» Orange

גלי שבד

גלי שבד מנהלת אסטרטגיה ותקשורת שיווקית

בשנתיים האחרונות מנהלת גלי את מותג orange בישראל ואת האסטרטגיה השיווקית והתקשורתית של המותג בחטיבת שיווק, תוכן ומנועי צמיחה בחברת פרטנר. לפני שהצטרפה לפרטנר, כיהנה גלי במגוון תפקידי שיווק בקבוצת שטראוס: מנהלת מותג אחלה, מנהלת תחום נוער וצעירים בעלית ממתקים ומנהלת שיווק עלית FUN בחטיבת תענוג והנאה. גלי היא בעלת תואר ראשון במדעי המזון מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת Herriot Watt UK.

» התיאטרון הלאומי הבימה

אודליה פרידמן

אודליה פרידמן מנכ"לית

פרידמן עובדת בתיאטרון הבימה משנת 1987 וצמחה בתיאטרון בשורה של תפקידים, וביניהם מנהלת הכספים של התיאטרון. במסגרת תפקיד זה, טיפלה במשברים ומהלכים עסקיים וכלכליים. מאז 2005, עת התמנתה פרידמן למנכ"לית הבימה, היא חותרת לחוסנו הכלכלי של התיאטרון ולפעילותו הענפה בארץ ובעולם. פרידמן מאמינה בניהול של מעורבות גדולה דרך מחלקות השיווק, הדוברות, הכספים וכלל מחלקות הארגון. פרידמן מאמינה כי הצלחת תיאטרון עוצמתי נעוצה בעובדיו. היא רואה ויודעת לזהות ולהצמיח אנשים מקצועיים העובדים לצידה ומלווים אותה לאורך שנים, והיא מאמינה ששחקנים, עובדים ויוצרים העובדים בתיאטרון הינם המפתח ליכולתו לספק לקהל הרחב חוויית תיאטרון מהמעלה הראשונה.

בני צרפתי

בני צרפתי מנכ"ל

בני צרפתי משמש כמנכ"ל התיאטרון הלאומי הבימה משנת 2005. צרפתי החל את דרכו בתיאטרון הבימה בשנת 1984 ושימש במגוון תפקידי ניהול: ניהול מחלקת הפקות וניהול אדמיניסטרטיבי. צרפתי, שהוא בוגר בית הספר הגבוה למשחק בית צבי במגמת ניהול הצגות, מעורב לאורך השנים גם בהחלטות האומנותיות ובבחירת ההצגות לרפרטואר. צרפתי חותר בתפקידו לקיים ולהפעיל תיאטרון אומנותי - מקצועי בעל בסיס כלכלי איתן, מתוך מחויבות לערכים אומנותיים, תרבותיים וחינוכיים, ומימושם ברמה הגבוהה ביותר.
הספרים של Superbrands

text A

text B