חמושים במשקפיים


כדי לחזק את הניראות האיקונית של משקפי המותג בנקודות המכירה ולבדל עצמו מהתחרות בשוק האופטיקה, השיק השנה Ray-Ban מתחמי פופ-אפ ממותגים בכל רחבי הארץ וחבר לעולמות המוזיקה לצעירים


פורסם: 15.11.2015 18:00




בשנת 1937 הושק לראשונה בארה“ב דגם משקפי הטייסים של Ray-Ban. הכל התחיל לאחר שקצין בצבא ארה“ב פנה לחברת האופטיקה בוש אנד לומב, וביקש שיפתחו עבורו ועבור חבריו הטייסים משקפי שמש, שגם יגנו על העיניים מקרני השמש וגם יהיו 
אלגנטיות.
צוותי האוויר של ארה“ב אימצו מיד את המשקפיים שהיו קלות ועמידות במיוחד, ובעקבותיהם הלכו גם צוותי אוויר בכל העולם. דגם משקפי הטייסים אומץ במהירות גם על ידי צרכנים שרצו להידמות לטייסים הנערצים – תופעה חברתית שתרמה להתפתחותו ולביסוסו של המותג.
בנוסף לפופולאריות של דגם הטייסים, תרמה למיצוב האופנתי של המותג, העובדה שכוכבים הוליוודיים רבים הרכיבו לאורך השנים דגמים שונים של Ray-Ban מול המצלמות: אודרי הפבורן ב“ארוחת בוקר בטיפאני“, דניס הופר ב“איזי ריידר“, ג‘ון בלושי ב“האחים בלוז“, טום קרוז ב“טופ גאן“, וויל סמית‘ וטומי לי ג‘ונס ב“גברים בשחור“ ורבים אחרים.
כבר יותר מ-75 שנה שקולקציות המשקפים של Ray-Ban – על שלל העיצובים האיקוניים של המותג – משפיעות על תעשיית האופנה והתרבות מסביב לעולם. מלבד המסר האופנתי, המשלב בין יומיומיות לתחכום, המותג מחויב לשמור על איכות מוצרית ברמה הגבוהה ביותר ולשלב בתהליך הייצור של המשקפיים טכנולוגיות מתקדמות.

בשנת 1999 נמכר המותג לחברת המשקפיים האיטלקית Luxottica. החברה, שהוקמה ב-1961, פעילה ביותר מ-130 מדינות בתחום המשקפיים בקטגוריות האופנה, היוקרה והספורט. תיק המותגים של החברה כולל מותגים בבעלותה, כגון Ray-Ban, לצד מותגים ברישיון, בשיתוף בתי האופנה והתכשיטים המובילים בעולם – דולצ‘ה וגבאנה, שאנל, בולגרי ואחרים.
בשנים האחרונות מלווה את המותג המסר “Never Hide“, שנועד לתקשר את ה“אני מאמין“ של החברה, שלפיו כל אדם צריך להיות נאמן לעצמו – בכל היבט של חייו.

חרם על קרני השמש
חרם על קרני השמש


שדרוג חוויית המותג
השנה, כדי לחזק את מעמד המובילות שלו בשוק משקפי השמש ומשקפי הראייה ולבדל עצמו מהמתחרים, השיק Ray-Ban מתחמי פופ-אפ ממותגים ב-25 נקודות מכירה מרכזיות בישראל – ובכלל זאת בעשרה קניונים מובילים ובמתחם הדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון. המתחמים החדשים, שהצבע השולט בהם הוא אדום עז, מציעים חוויית קנייה שונה ומבודלת – ומציגים ויז‘ואלים מתחלפים מהקמפיין הנוכחי, ומסכים שעליהם מוקרנים סרטוני הפרסומת של המותג.
מתחמי הפופ אפ מציעים ללקוחת מגוון גדול יותר מתוך הקולקציה של Ray-Ban, ובכלל זאת דגמים חדשים ומיוחדים, במטרה לפנות לקהלים מסוגים שונים. יותר מכך, המתחמים מציגים באופן חווייתי וסנסורי את הדגמים; כך למשל, דגם משקפיים העשוי כולו מעץ יוצג בליווי קורות עץ, ודגם משקפי ג‘ינס ילווה בבדים ובטקסטורות של ג‘ינס.

דילן, לנון ושלמה ארצי
דילן, לנון ושלמה ארצי


חבירה לעולם המוזיקה
המותג Ray-Ban מחובר מאז ומתמיד לתעשיית המוזיקה העולמית, כאשר לאורך השנים אמנים מובילים – החל בג‘ון לנון, האבנים המתגלגלות, אריק קלפטון ובוב דילן, דרך מייקל ג‘קסון ומדונה, ועד ריהאנה ואפילו שלמה ארצי – בחרו להיות לקוחות נאמנים של משקפי המותג. מעבר לכך, המותג חרת על דגלו את החיבור לתעשיית המוזיקה, והוא משתתף קבוע בפסטיבלי המוזיקה הגדולים בעולם, שבהם הוא מציע מתחמי הופעות וחוויה ייעודיים.
השנה, במטרה לתקשר את קולקציית הקיץ, השיק המותג בישראל פסטיבל מוזיקה בשם Ray-Ban Music Festival. הפסטיבל, שנערך בשיתוף בית המוזיקה זאפה, התקיים במשך יום אחד, משעות אחר הצהריים ועד הלילה, בלוקיישן ההופעות החדש – ה“לייב פארק“ בראשון לציון. בפסטיבל השתתפו, בין היתר, מוקי, התקווה 6, הדג נחש ואברהם טל, ואלפי כרטיסים להופעות חולקו לצרכנים שרכשו משקפי Ray-Ban בנקודות המכירה השונות ברחבי המדינה.
כדי לחבר לאירוע את הקמפיין הגלובלי של המותג, תחת הסלוגן “Campaign for Change“, שנועד לתקשר את המסר “איך אתה היית משנה את העולם לו הייתה ניתנת לך ההזדמנות?“, הושקו בפסטיבל שני מתחמי חוויה: קיר גראפיטי שבאי הפסטיבל הוזמנו לכתוב עליו את המסר שלהם לעולם טוב יותר, ועמדה להדפסת חולצות טי, שאיפשרה לכל אחד מהמשתתפים ליצור לעצמו חולצה, החושפת סוד אישי קטן.

חנויות הפופ-אפ. מפתיעים את הצרכנים בקניונים
חנויות הפופ-אפ. מפתיעים את הצרכנים בקניונים


הקולקציה הנצחית של Ray-Ban
השנה, כדי לחדד את מעמדו האיקוני בתחום משקפי השמש ומשקפי הראייה, השיק Ray-Ban קולקציה חדשה לארבעה מהדגמים המפורסמים ביותר של המותג: משקפי הטייסים, ה-Shooter, ה-Outdoorsman והקרוואן.
כך למשל, דגם הקרוואן החדש מתאפיין בפרופילים מבריקים של מתכת Arista מוזהבת ובעדשות הקריסטל הירוקות G15 או בעדשות אפורות מדורגות; דגם ה-Shooter המקורי חזר גם הוא עם מתכת Arista מוזהבת ומעודנת עם פרטי אצטט ייחודיים בגשר העליון, מסגרות קלילות, ועדשות קריסטל ירוקות או עדשות שמש אפורות מדורגות.


חדשנות טכנולוגית
לצד הנוכחות האיקונית שלו וההשקעה הגדולה בצד העיצובי, משקיע Ray-Ban משאבים גדולים בשילוב חומרי גלם חדשניים וטכנולוגיות ייצור חדשות. כך למשל, השיק בשנים האחרונות המותג סדרת משקפיים העשויים מג‘ינס, את טכנולוגיית ה-Light Ray העושה שימוש בטיטאניום ואת טכנולוגיית ה-LITEFORCE שפותחה עבור תוכנית החלל של נאס“א ומציעה מסגרות עמידות וקלות במיוחד.
משקפי ה-LITEFORCE עשויים מ-PK001 – חומר תרמופלסטי, המשמש בתעשיות התעופה, החלל והרפואה בזכות תכונות ייחודיות המקנות לו חוזק ועמידות. תכונות אלה מבטיחות למשקפי Ray-Ban עמידות יוצאת דופן ומשקל קל במיוחד. המותג עשה שימוש בחומר זה לראשונה ב-2012 בדגם הטייסים, ובהמשך גם ב-2013 בדגם ה-Wayfarer האיקוני. Ray-Ban היה הראשון ששילב את ה-PK001 בתעשיית המשקפיים.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על ‏Ray-Ban
  • הרעיון למשקפי הטייסים נולד לאחר שטייס אמריקאי הסתנוור מהשמש. הדגם שפותח היה אמור להטיל “חרם על קרני השמש“ או באנגלית: Ray-Ban.
  • באחת התמונות האיקוניות מתקופת מלחמת העולם השנייה, הגנרל האמריקאי דאגלס מקארתור נראה נוחת על חופי הפיליפינים כשלעיניו משקפי Ray-Ban.
  • דגם הטייסים ודגם ה-Wayfarer הם מהדגמים הנמכרים ביותר של Ray-Ban בכל הזמנים.
  • Ray-Ban הוא חלק מפורטפוליו המותגים של חברת Luxottica – החברה הגדולה בעולם למשקפי שמש וראייה.
  • מלבד Ray-Ban, Luxottica היא הבעלים של המותגים אוקלי, ווג, ופרסול, והיא משווקת גם את המותגים ארמני, בולגרי ראלף לורן, דולצ‘ה וגבאנה, ורסצ‘ה, פראדה, מייקל קורס, טורי ברץ ושאנל.

אבני דרך בחייו של Ray‪-‬Ban
1937 - ‏Ray-Ban מושק לראשונה בארה“ב.
1961 - ליאונרדו דל וקיו מקים באיטליה את חברת Luxottica.
1999 - ‏Luxottica רוכשת את המותג Ray-Ban מחברת בוש אנד לומב.
2008 - ‏Ray-Ban משיקה בישראל את קמפיין השחור-לבן שלה.
2009 - ‏Ray-Ban משיקה דגמים צבעוניים מעוצבים.
2010 - שנת ה“הדפסים“ של Ray-Ban.
2015 - ‏Ray-Ban משיק מתחם קונספט ענק במנהטן, הכולל גם אולם הופעות, בית קפה ומספרה.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים