שינה טובה!


בשנה החולפת, התמקדה עמינח בתחום העיצוב ופנתה ל-12 אדריכלים ומעצבי פנים כדי שיתכננו עבורה חדרי שינה, שבמרכזם דגמי המיטות של המותג; במקביל, חוזקה הפעילות השיווקית לביסוס קטגוריית המיטות המתכווננות של עמינח


פורסם: 15.11.2015 18:00




קבוצת עמינח פועלת בתחום השינה באמצעות שתי זרועות מרכזיות: מצד אחד, הקבוצה מפתחת ומייצרת מזרנים ופתרונות שינה לקהלים מגוונים – ומצד שני, בבעלותה ערוצי הפצה קמעונאיים, המתמחים בתחום השינה.
בתור יצרנית של מזרנים ופתרונות שינה, השיקה עמינח לאורך השנים מותגים וקונספטים שיווקיים שונים, כגון המרכז הבריאותי, ספפה, מיטה וחצי, King Koil, iSpace ואמריקן קומפורט.

בתור קמעונאית, פועלת עמינח באמצעות כ-60 חנויות בפריסה ארצית, המופעלות תחת שלושה פורמטים:
גודנייט – רשת קמעונאית, הפונה לקהל צעיר תחת הקונספט “חדר השינה הראשון שלי“.
עמינח סנטר – רשת המפעילה סניפים בכל הארץ, ומוגדרת כ“רשת פרימיום“; מציעה חדרי שינה ללקוחות בוגרים יותר, המחפשים את “חדר השינה השני“ שלהם.
אמריקן קומפורט – רשת המוגדרת כ“סופר-פרימיום“, ומשווקת לצד כורסאות הטלוויזיה של אמריקן קומפורט גם מערכות ישיבה מתכווננות, מזרנים ומיטות מתכווננות.

לאחרונה הכניסה הרשת למגוון כורסאות המולבשות בבדים של מעצבי-על, כגון ראלף לורן, מיסוני וז‘אן פול גוטיה.
עמינח היא גם הבעלים של רשת קמעונאית לפתרונות שינה בהונגריה, ומפעילה חנויות הנושאות את שמות המותג שלה בארצות הברית, ברוסיה, באוקראינה, בקנדה ובמדינות נוספות.
בישראל, כמו גם במדינות מפותחות אחרות, גובר בשנים האחרונות הביקוש למיטות מתכווננות, כשעמינח הייתה הראשונה, שפיתחה מיטה מתכווננת, הכוללת גם ארגז מצעים.
עד לאחרונה, תחום המיטות המתכווננות נחשב ל“שוק פרימיום“ בשל מחירן היקר, שבחלקו נבע מעלויות ייצור גבוהות ומהצורך במנגנונים חשמליים ופניאומאטיים מורכבים. ואולם, ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות מאפשרת לעמינח לייצר את המיטות המתכווננות בעלויות נמוכות יותר, וכך להנגיש אותן לפלח גדל והולך של צרכנים.

בשנת 2014, לאחר שבעמינח זיהו את הדרישה הגוברת של צרכנים בגילאי +50 למיטות מתכווננות, הוחלט בחברה לשים דגש שיווקי על תחום זה. האסטרטגיה השיווקית של עמינח בתחום המיטות המתכווננות מתבססת על פנייה מפולחת לקהלי יעד שונים באמצעות מגוון המותגים שהחברה מנהלת:
אמריקן קומפורט – מיטות מתכווננות, המוגדרות כ“סופר פרימיום“, ומציעות עיצוב חדיש, ריפודים מבדים של מעצבי-על, מנועי מסאז‘ ותאורה אוטומטית.
קינג קויל – מיטות מתכווננות, המוגדרות כ“פרימיום“, ומשווקות עם מזרני iSpace.
עמינח – מיטות מתכווננות במחירים נמוכים יותר, המשווקות תחת מותג הבית של החברה.

מיטות המעצבים של עמינח
מיטות המעצבים של עמינח


האתגר השיווקי
בעמינח הבינו בשנה החולפת, שבנוסף למותג מוּכָּר ואמין, היודע לספק פתרונות שינה מתאימים, לקוחות מחפשים גם משהו מעבר לאיכות ולנוחות עבור חדר השינה שלהם; רבים מחפשים חוויה עיצובית שתהפוך את חדר השינה הפרטי למקום אישי ושקט, שיכול להציע מפלט מחיי היומיום.
בעקבות תובנה זו, הוחלט בעמינח לחזק את תפישת העיצוב של המותג בקרב הצרכנים.


הפתרונות היצירתיים
כדי לחזק את תפישת העיצוב של המותג בקרב הצרכנים, יצאה עמינח בשנה החולפת בפרויקט חוצה ערוצים: המהלך מתבסס על שיתוף פעולה עם 12 אדריכלים ומעצבי פנים, שכל אחד מהם קיבל משימה – 
“לעצב את חדר השינה של חלומותיו“; במרכז כל חדר שינה ניצבת מיטת עמינח, שהוכנה גם היא על פי דרישות המעצבים.
חדרי השינה צולמו וכונסו במסגרת ספר המוצג בסניפים במטרה להעניק השראה לקונים בענייני עיצוב – ולמצב את עמינח בתור מותג, שעיצוב הוא אחד מערכיו הבולטים.
במסגרת הקונספט העיצובי, עוצבו מחדש כל הסניפים – וניתן בהם דגש חזותי משמעותי על חדרי השינה שיצרו המעצבים, כשכל המיטות המעוצבות מוצעות למכירה בסניפים, ומאפשרות לצרכנים להכניס טאצ‘ עיצובי עדכני לחדרי השינה שלהם.
כחלק ממהלך מקדים לשינוי תפישת העיצוב של המותג, יצאה עמינח בסדרת מודעות פרינט תחת המסר “אופנה בחדר השינה“. במודעות מתקשרות המיטות של עמינח עם שמלות ערב במטרה להעביר מסרים של יוקרה, רכות ואיכות.

עמינח מתמקדת בתחום העיצוב
עמינח מתמקדת בתחום העיצוב


פנייה לשוק הצעירים
עמינח, שחלק לא מבוטל מהצלחתה לאורך השנים התבסס על הצעת פתרונות שינה לילדים ולבני נוער, מחפשת דרכים לחזק את הקשר שלה עם קהל יעד זה ולהתאים את עצמה לעולם התוכן שלהם. כחלק מהמאמצים בתחום, השיקה עמינח בשנה החולפת מיטת “סמארט קונטרול“ – מיטה מתכווננת המאפשרת לשנות את מיקום הראש והרגליים ישירות מהטלפון הסלולרי, וכך ליהנות משינה נוחה יותר, המותאמת אישית לצרכי הלקוחות הצעירים.


חיבור בין שינה לספורט
אחד הדגשים שעמינח מקדמת בשנים האחרונות, הוא המסר, שלפיו המתכון לחיים בריאים מבוסס על שלושה מרכיבים עיקריים: פעילות גופנית, תזונה נכונה ושינה איכותית.
במסגרת זו, וכהכנה לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בשנה הבאה בריו דה ז‘ניירו, השיקה עמינח שיתוף פעולה עם הוועד האולימפי הישראלי. במסגרת שיתוף הפעולה, פיתחה עמינח את הדור החדש של דגם Sport ומיתגה אותו תחת השם עמינח Rio, והוא משווק תחת הכותרת “המזרן הרשמי של נבחרת ישראל לאולימפיאדה“.
המזרן החדש פותח במטרה להעניק מנוחה לספורטאים ולאנשים המנהלים אורח חיים פעיל וספורטיבי. במסגרת שיתוף הפעולה, ספורטאי הנבחרת האולימפית של ישראל משמשים כפרזנטורים של עמינח.

עמינח מוסיפה עיצוב לנוחות
עמינח מוסיפה עיצוב לנוחות



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 עמינח
  • לעמינח יש פעילות בינלאומית ענפה ברוסיה, באוקראינה ובהונגריה, כמו גם באמריקה.
  • הצרכן הישראלי מחליף מזרן פעם בשבע שנים בממוצע.
  • טכנולוגיית המיטה המתרוממת, שמשלבת בתוכה ארגז מצעים, הומצאה בעמינח בשנות ה-70 של המאה הקודמת.
  • השחקנים עוז זהבי, סנדי בר, אגם רודברג, עומר ברנע ואחרים התחילו את קריירת הדוגמנות שלהם כילדים, המקפצים על מזרני עמינח.
  • עמינח מאפשרת לצרכנים לשלוט במיטות החשמליות המתכווננות שלה באמצעות אפליקציה לסמארטפון.

אבני דרך בחייו של עמינח:
1965 - עמינח מוקמת.
1970 - עמינח משיקה את “המרכז הבריאותי“.
1975 - עמינח מפתחת את “ספפה“.
1994 - עמינח משיקה את “מיטה וחצי“.
2000 - עמינח מקימה את עמינח מדיק.
2013 - עמינח משיקה את קינג קויל iSpace.
2014 - עמינח מקדמת את קו המיטות המתכווננות.
2015 - עמינח מתמקדת בתחום העיצוב.






לחזרה לרשימת סיפורי המותגים