70 זה ה-50 החדש


כדי לתת מענה בנקאי לאוכלוסייה הגדלה והולכת של בני הגיל השלישי, השיק בנק הפועלים אסטרטגיה ארוכת טווח בשם “הוותיקים החדשים“ ומועדון לקוחות בשם “פועלים Gold“


פורסם: 15.11.2015 18:00


מאז נוסד בשנת 1921, מלווה בנק הפועלים את התפתחות היישוב והמדינה. כיום, בנק הפועלים הוא הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר בישראל עם 277 סניפים ברחבי המדינה.


האתגר השיווקי
בבנק הפועלים הבינו שבני הגיל השלישי מהווים, בדרך כלל, עוגן משפחתי המעניק תמיכה – רגשית וגם כלכלית – לילדים, לנכדים ואף להוריהם עצמם. עיקר הנכסים המשפחתיים מצוי בידיהם, ועם הפרישה משוק העבודה הם מתחילים תקופה חדשה בחייהם: הם רוצים ללמוד, לבלות, לחיות – וחלקם אף ממשיך לעבוד ולתרום לחברה בדרכים שונות. יותר מכך, הם גם מתכננים קדימה ודואגים לעתידם, שהרי הם עשויים לחיות 20 שנה ויותר לאחר הפרישה משוק העבודה.
במטרה להעצים את בני הגיל השלישי, ומתוך רצון לתפור עבורם מעטפת כוללת של מוצרים ושירותים, החליט הבנק להשיק אסטרטגיה ארוכת טווח תחת השם “הוותיקים החדשים“. מהלך “הוותיקים החדשים“, נועד להעצים מגזר זה, לשנות אג‘נדה חברתית ולהפנות את תשומת הלב של השוק כולו למגזר האזרחים הוותיקים.

הוותיקים החדשים. להזדקן באושר ועושר
הוותיקים החדשים. להזדקן באושר ועושר


“הוותיקים החדשים“
הבנק לקח על עצמו לסייע לאזרחים ותיקים בתכנון פיננסי ובייעוץ פנסיוני שנים לפני הפרישה, בתכנון מושכל של הפרישה עצמה, בתכנון פיננסי לאחר הפרישה, במוצרים המתגברים בתזרים מזומנים את קצבות הפנסיה הקיימות על מנת לשמר את אורח החיים, במוצרים לתמיכה בסגנון החיים בגיל מבוגר, במוצרים המתייחסים לקשר המשפחתי העמוק בין סבים וסבתות לנכדיהם וכן הלאה.
לאחר בחינה עמוקה של השוק ושל הצרכים השונים של קהל יעד זה, השיק הבנק, בשלב ראשון, מעטפת של שירותים ומוצרים:
תכנון פיננסי וייעוץ פנסיוני – הבנק מעודד לקוחות הנמצאים כעשור לפני הפרישה משוק העבודה, לדאוג ליום שלמחרת, להבטיח עתיד טוב יותר באמצעות ייעוץ פנסיוני ותכנון וייעוץ פיננסי לפי הצורך.

לאלה שכבר פרשו – יסייע הבנק לחיות את ההווה ולמצוא פתרון פיננסי כולל, המאזן בין סגנון החיים החדש, העזרה למשפחה והדאגה לצרכי העתיד.
בלבו של המהלך עומדים שירותי הייעוץ הפנסיוני וכן התכנון הפיננסי הייעודי לגיל המבוגר באמצעות “פועלים Advisor“ – מערכת ייעוץ חדשנית ופורצת דרך שפותחה בבנק. בתום תהליך הייעוץ יוצעו ללקוח פתרונות המותאמים לצרכיו ומבוססים על יכולותיו הכלכליות ועל תוכניותיו לעתיד, תוך התחשבות בגילו וברמת הסיכון שלו.

בנק הפועלים ערוך בפריסה הרחבה ביותר בישראל לתת את המענה המקיף והמקצועי ביותר לצרכי מגזר הוותיקים. בסניפים פרוסים כ-600 יועצים מקצועיים – ולצדם פועלים 12 מרכזי ייעוץ פנסיוניים. יועצי ההשקעות של הבנק עברו הדרכות ייעודיות, כולל הדרכות התנהגותיות, במטרה לתת מענה לצרכי הייעוץ הייחודיים של אוכלוסיית הוותיקים.

הטבות, שירותים ומוצרים – בנק הפועלים פיתח סל של הטבות, שירותים ומוצרים ייחודיים לאוכלוסיית הוותיקים. כך למשל, הושקה תוכנית חיסכון מיוחדת, המאפשרת ללקוח להפקיד סכום חד-פעמי וליהנות מהכנסה שוטפת של קרן וריבית, בהתאם לתקופת החיסכון, על מנת להשלים את הפנסיה שלו.
בנוסף, כחלק מהמובילות הטכנולוגית והחדשנות של הבנק, הושקה אפליקציה ייעודית – לראשונה בבנקאות בישראל – שפותחה לאחר בחינת צרכי הלקוחות על מנת לתת מענה לצרכים הייחודיים של אוכלוסיית הוותיקים. אפליקציית “הוותיקים החדשים“ מציעה חוויה בנקאית ייחודית המאפשרת ללקוחות לקבל מידע מקיף על חשבונם, לבצע פעולות בקלות ובמהירות ולצפות במגוון הטבות ייעודיות של מועדוני “פועלים GOLD“ ו“פועלים CashBack“.

פיתוח שוק ויזמות לגיל השלישי – בנק הפועלים יוזם סדרת סדנאות יזמות לבני הגיל השלישי במקומות שונים בארץ. מבין המשתתפים בסדנאות יבחרו נציגי הבנק יזמים, שיזכו לליווי המומחים של הבנק ולתמיכה בקידום היוזמות שלהם. כמו כן, הבנק מקדם את הקמתו של אקסלרטור (מאיץ סטארט-אפים) לתמיכה ביוזמות של פיתוח מוצרים ושירותים למגזר המבוגרים.

בנק הפועלים החליט לעזור לישראלים להזדקן בכבוד
בנק הפועלים החליט לעזור לישראלים להזדקן בכבוד


פועלים GOLD
במטרה להעשיר את החוויות ואת הזמן הפנוי של האזרחים הוותיקים השיק הבנק בחודש יולי 2015 מועדון מיוחד ללקוחותיו הוותיקים תחת השם “פועלים GOLD“. המועדון מעניק לחברים בו חוויות, מבצעים והטבות מיוחדות, בתחומי הבידור, הבילוי, הבישול, הנופש והלימודים, המותאמות במיוחד לצרכים ולסגנון החיים שלהם.
בנוסף, מדי יום שני “Gold Monday“ – הטבה מתחלפת במחיר מיוחד. בין ההטבות ניתן למצוא ארוחת בוקר זוגית לסבא/סבתא ולנכד/ה, כרטיס לקולנוע ב-10 שקלים, כרטיסים מוזלים לספארי ועוד.

בנוסף, לאורך השנה, יציע המועדון ללקוחותיו הטבות קבועות על מגוון אטרקציות, שירותים ובתי עסק, כמו למשל מנוי בוקר לרשת מכוני הכושר הולמס פלייס במחירים מיוחדים, כניסה מוזלת למתחם הקריוקי PlugIN ומסעות חוויה אקסקלוסיביים בחו“ל עם ידוענים מובילים בתחומם.
החברות במועדון “פועלים GOLD“ מוענקת לכל לקוחות בנק הפועלים, המחזיקים בתעודת אזרח ותיק ובכרטיס אשראי.
כדי לתמוך בתוכנית, הוקם מיניסייט ייעודי הכולל מידע לגבי מגוון ההטבות, האירועים המיוחדים, הפעילויות והמבצעים שמוצעים במסגרת המועדון. בנוסף, הושקה אפליקציית מובייל המסייעת ללקוחות ותיקים בניהול החשבון, ומציגה גם היא את מגוון ההטבות של המועדון.


פעילות במרחב הציבורי
הבנק מתחיל להוביל במרחב הציבורי יוזמות לקידום נושאים הנוגעים למגזר המבוגרים, כגון תעסוקה בגיל השלישי, מניעת נפילות של מבוגרים, פיתוח שוק המבוגרים ליזמות, עסקים ושירותים חדשים, בריאות מונעת, שירותים למבוגרים בני הגיל הרביעי 
בבתיהם ועוד.




ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
בנק הפועלים
  • לבנק הפועלים יש יותר מ-1,600,000 לקוחות פעילים באתר הבנק ובסלולר.
  • לקוחות הבנק מבצעים יותר ממיליון פעולות בחודש באתר ובאפליקציות.
  • כ-9 מיליון ביקורים נרשמים מדי חודש באתר ובאפליקציות של הבנק.
  • אתר הבנק זכה בפרס “אתר הבנקאות המוביל“ בתחרות Webi Awards הישראלית עשר שנים ברציפות.
  • בדירוג החברות המובילות בתחום האחריות החברתית בישראל לשנת 2015, מדורג הבנק, זו השנה החמישית, בראש מדד “מעלה“, הודות לביצועיו בממדי הקיימוּת והאחריות התאגידית.

אבני דרך בחייו של בנק הפועלים:
2011 - הבנק זכה בתארים “האתר המצטיין בתחום הבנקאות המקוונת“ ו“האתר בעל השימושיות וחוויית המשתמש הטובה ביותר“ בתחרות Webi Awards.
2012 - אפליקציית הפועלים HD נבחרה לאחת מארבע האפליקציות הבנקאיות הטובות ביותר בתחרות Mobile Banking שנערכה על ידי EFMA; אפליקציית הפועלים HD ואפליקציית פועלים לעסקים נבחרו כשתיים מחמש האפליקציות החדשניות ביותר בתחרות מטעם Financial World Innovation Awards.
2013 - זכייה בתארים “אלוף האלופים בסלולר“, “אפליקציית הסלולר הטובה ביותר בבנקאות מקוונת“ ו“אפליקציית הסלולר הטובה בשוק ההון“ בתחרות Webi Awards. בנוסף, קיבל הבנק אות מצוינות בסלולר בתחרות Mobi Awards.
2014 - זכייה בתארים “האתר הבנקאי הטוב ביותר בישראל“ ו“שירותי הבנקאות ב-SMS המובילים במזרח התיכון“ של המגזין היוקרתי Global Finance; אות מצוינות בתחרות Mobi Awards; “אלוף האלופים באינטרנט ובסלולר“ בתחרות Webi Awards; פיינליסטים בתחרות החדשנות מטעם EFMA וכן בתחרות מטעם Financial World Innovation Awards.
2015 - זכייה בתארים “מובילים בבנקאות הדיגיטלית בישראל“, “הצעת הערך הטובה ביותר בבנקאות הישירה“ ו“מובילים בבנקאות ב-SMS במזרח התיכון“, בתחרות מטעם המגזין היוקרתי Global Finance





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים