החיים הטובים, גרסת LG


ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הינה אחד מהמותגים המובילים כיום בשוק הסמארטפונים בישראל. בנוסף לפעילות המובייל הצומחת, הושקו השנה “המקרר הטרי“, טלוויזיות בטכנולוגיות מתקדמות, מכונות כביסה חדשניות ושואבי אבק ללא כבל


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת LG אלקטרוניקה נוסדה בסיאול, דרום-קוריאה, ב-1958, כתוצאה ממיזוג בין הפעילויות של שתי חברות: Lucky ו-GoldStar.
בשנת 1995, על מנת להתמודד עם מותגים בינלאומיים באמצעות שם קצר וקליט, הוחלט למתג מחדש את החברה תחת השם LG, המהווה את ראשי התיבות של שתי החברות המקוריות.

כחלק מהמיתוג מחדש נהגה גם המוטו, שמלווה את המותג מאז: “Life’s Good“, המתחיל באותן 
האותיות – L ו-G – שמהן מורכב שם החברה. המוטו נועד לתקשר את המשימה שלקח על עצמו המותג – להפוך את עולמם של הצרכנים לנוח יותר באמצעות טכנולוגיה חכמה, חדשנות בעיצוב ואמינות.

בשנת 2015 הוסיף המותג סלוגן משני – Innovation for a Better Life, שנועד לחזק את ערך החדשנות עמו מזוהה החברה ולתקשר את המסר, לפיו LG משקיעה משאבים גדולים בהקשבה לצרכי הצרכנים ובפיתוח טכנולוגיות ומוצרים המתאימים לצרכים אלה.
LG פועלת כיום באמצעות חמש חטיבות עיקריות:

חטיבת מוצרי החשמל הביתיים – מקררים, מכונות כביסה, מכשירי מיקרוגל, שואבי אבק ידניים ורובוטיים.
חטיבת הבידור הביתי וה-IT – טלוויזיות, מערכות קולנוע ושמע ביתיות, מחשבים ומסכי מחשב.
חטיבת המובייל – טלפונים חכמים, טאבלטים ומכשירי קצה סלולאריים.
חטיבת המיזוג - מיזוג ביתי, מיזוג תעשייתי, פאנלים סולאריים ותאורת LED.
חטיבת הרכב - המפתחת רכיבים, המציעים פתרונות עבור ניווט, אבטחה ובידור.
LG Electronics היא חברה-בת של תאגיד LG, הכולל חברות בתחומים שונים, החל בכימיקלים, דרך תקשורת, בריאות ועד למוצרי קוסמטיקה. החברה מחזיקה נציגויות בכ-100 מדינות בעולם ומעסיקה כ-100 אלף עובדים.

בשנת 2007 הקימה החברה נציגות בישראל, המנוהלת על ידי מנכ“ל דרום-קוריאני. תפקידה של הנציגות המקומית הוא להוביל את האסטרטגיה השיווקית והמסחרית של המותג בישראל, והיא עובדת בשיתוף פעולה עם היבואנים בקטגוריות המוצרים השונות, שבהן פועלת החברה.

LG G4. הסמארטפון שהישראלים אוהבים
LG G4. הסמארטפון שהישראלים אוהבים


האתגרים השיווקיים
האתגר המרכזי של המותג הוא לחזק את תפיסת הערך של LG כמותג פרימיום באמצעות מענה טכנולוגי מבודל וייחודי בכל אחד מתחומי הפעילות של החברה – והשקת המוצרים המתקדמים ביותר, הנותנים פתרונות מדויקים למגוון רחב של צרכנים.
אתגר נוסף של LG הוא לתקשר את מטריית המוצרים הרחבה של המותג, המציעה פתרונות איכותיים ומתקדמים, מקצה לקצה, בתחומים רבים.


הפתרונות היצירתיים
על מנת לעמוד באתגר, נערכו בשנים האחרונות מספר גדול של פעילויות שיווקיות בשוק המקומי בתחומי הפעילות השונים של LG – מסמארטפונים וטלוויזיות בטכנולוגיות מתקדמות ועד מקררים, מכונות כביסה ושואבי אבק.
תחום המובייל – הפריצה הגדולה של LG בשוק הסמארטפונים החלה בשלהי 2013 עם השקת מכשיר ה-LG G2, שהציע עיצוב מודרני וממשק משתמש נוח. לאחריו הושקו מכשירים נוספים בסדרה, ב-2014 השיקה החברה את ה-LG G3, וב-2015 הושק ה-LG G4.
הסמארטפונים של LG מציגים טכנולוגיות מתקדמות. כך למשל, מכשיר ה-G4 כולל מצלמה, המאפשרת חוויית צילום באיכות דומה לזו שמספקות מצלמות דיגיטליות מקצועיות; המסך של המכשיר קעור, במטרה להגביר את עמידותו; והמכשירים מגיעים עם סוללה נוספת, שנועדה לספק ערך מוסף באמצעות זמן שימוש ארוך יותר לצרכן.

OLED 4K. התמונה הכי קרובה למציאות
OLED 4K. התמונה הכי קרובה למציאות

כדי לתקשר את איכות הצילום של סדרת LG G4 השיקה החברה בישראל ובעולם מספר פעילויות במדיה החברתית. כך למשל, חובר הסמארטפון לרחפן, והחומרים שצולמו מהאוויר, נערכו לסרטון וידאו, שזכה להצלחה ויראלית ברשתות החברתיות. פעילות נוספת כללה שיתוף פעולה עם צלם האופנה רון קדמי שקיבל את המכשיר כדי לתעד את חייו למשך 24 שעות. החומרים נערכו לשני סרטונים שעלו ל-YouTube, כאשר באחד מהם מספק קדמי טיפים לצילום עם המצלמה של המכשיר במצבי תאורה ובמיקומים שונים.
נכון להיום, LG מיצבה עצמה כאחד המותגים המובילים בשוק הסמארטפונים בישראל.

תחום הטלוויזיות – כאחת השחקניות המרכזיות בשוק הטלוויזיות והמסכים העולמי, LG מציגה בכל שנה מגוון גדול של חידושים בתחום. כך למשל, LG הייתה החברה הראשונה להשיק טלוויזיות בטכנולוגיית ה-OLED, המציגה תמונה קרובה יותר למציאות, בהשוואה לטלוויזיות ה-LED הרגילות. LG היא היחידה בעולם שהצליחה לייצר באופן מסחרי טלוויזיות בטכנולוגיית ה-OLED המתקדמת. בשנה החולפת, השיקה LG טלוויזיות OLED ברזולוציית 4K – רזולוציית הצפייה הגבוהה ביותר בעולם כיום.
בנוסף, הטלוויזיות החכמות של LG מופעלות כיום באמצעות מערכת webOS 2.0, המאפשרת גישה נוחה וקלה יותר לתפעול מגוון הפונקציות של הטלוויזיה החכמה.

תחום המקררים – בשנת 2014 השיקה LG את טכנולוגיית ה-Door in Door, המאפשרת גישה נוחה לפריטים הנצרכים ביותר במקרר ומובילה בכך לחיסכון משמעותי באנרגיה.
טכנולוגיה נוספת הכלולה במקררים של LG היא ה-Hygiene Fresh, המאפשרת שמירה על טריות המוצרים לזמן ארוך יותר. השנה, במטרה להביא לידיעת הצרכנים את הקשר בין המקררים של LG לטריות המזון, השיק המותג בישראל קמפיין תחת המסר “המקרר הטרי“.
תחום מכונות כביסה – LG הייתה הראשונה להשיק בישראל מכונות כביסה בטכנולוגית ה-Direct Drive, המאפשרת פעולה שקטה ויציבה יותר של המכונה, באמצעות חיבור המנוע ישירות לתוף הכביסה, ולא באמצעות רצועה.

בנוסף, השיקה LG מכונה שיוצרה בטכנולוגיה חדשה ובלעדית ל-6MOTION - LG, המדמה פעולת כביסה ידנית, על ידי הזזת התוף בשישה כיוונים שונים, ומסייעת בכך לניקוי טוב יותר של הבגדים.
תחום שואבי האבק – השנה השיקה LG את טכנולוגיית ה-CordZero – שואבי אבק ללא כבל. בדגם הפרימיום של הסדרה משולבת טכנולוגיית ה-RoboSense, המאפשרת לשואב לעקוב אחר תנועות המשתמש בזמן השאיבה.

CordZero. השואב שמתנתק מהכבלים
CordZero. השואב שמתנתק מהכבלים


פעילות למען הקהילה
כחברה בתאגיד בינלאומי הנוגע בכל תחומי החיים של הצרכנים, הגדילה בשנים האחרונות LG את מעורבותה בפעילות למען הקהילה בישראל.
כך למשל, בחודש יוני השנה, ערכה החברה פעילות בשיתוף בית החולים סורוקה, שבמסגרתה נערך הפנינג לילדים שכלל צפייה בסרט על גבי מסכי התלת-ממד של LG; הפעילות זכתה במקום השלישי בקטגוריית הקריאייטיב בדירוג הפעילויות למען הקהילה של LG העולמית.
במסגרת מהלך נוסף למען הקהילה תרמה LG מקררים למוסדות שונים, ובהם ארגונים המטפלים בנוער בסיכון ומעונות לנשים מוכות.
בנוסף, הציבה LG עמדות טעינה לטלפונים חכמים במגוון מקומות ציבוריים בישראל, כגון בתי חולים ומוסדות אקדמיים, המאפשרות לטעון סמארטפונים גם של שאר היצרניות.
LG תמשיך להיות מחוייבת ותרחיב את פעילותה למען הקהילה גם בשנים הקרובות.

6MOTION. כמו לעשות כביסה ביד
6MOTION. כמו לעשות כביסה ביד



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על LG
  • השם LG מבוסס על האותיות הראשונות של שתי החברות המקוריות שהקימו את החברה (Lucky ו-Goldstar), והוא גם נבחר כך שיתאים למוטו של המותג: Life‘s Good.
  • לכל אלמנט בלוגו המחייך של LG יש מטרה: הפנים המחייכות משדרות חברותיות ונגישות; העובדה שלדיוקן עין אחת בלבד מסמלת מוכוונות מטרה ומיקוד; המעגל מסמל את העולם כמו גם את מעגל החיים וההתחדשות; הפינה הימנית העליונה בלוגו הושארה ריקה בכוונה על מנת ליצור לוגו אסימטרי, שיבטא את יכולתה של החברה להיות מקורית ויצירתית; האדום, שהוא הצבע העיקרי בלוגו, מסמל חברותיות – בעוד הצבעוניות האפורה משדרת חדשנות טכנולוגית ואמינות.
  • LG היא החברה הראשונה בעולם, שייצרה מכשירי סמארטפון לצפייה בתלת-ממד ללא משקפי עזר.
  • המסכים של אייפון מיוצרים על ידי LG.

אבני דרך בחייו של LG
1958 - החברה קמה כתוצאה ממיזוג בין החברות הדרום-קוריאניות Lucky ו-GoldStar.
1966 - החברה משיקה את מכשיר הטלוויזיה הראשון בקוריאה.
1995 - מיתוג מחדש תחת השם LG.
2007 - LG פותחת נציגות בישראל.
2015 - LG משיקה בישראל סמאטרפונים מתקדמים, טלוויזיות בטכנולוגיות חכמות, מכונות כביסה חדשניות ושואבי אבק ללא כבל.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים