בגלל המדע


בשנה החולפת, המותג סימילאק המשיך לתקשר את היתרונות הבריאותיים הגלומים במזון תינוקות שאינו מכיל שמן דקל והשיק פורמולות חדשניות לתינוקות בעלי רגישויות ועם צרכים תזונתיים מיוחדים


פורסם: 15.11.2015 18:00




מזה למעלה מ-85 שנה, אבוט (Abbott), חברת התרופות ומוצרי הבריאות מהגדולות בעולם, מייצרת ומשווקת את תרכובות המזון לתינוקות (תמ“ל) סימילאק. תרכובות המזון לתינוקות של סימילאק מפותחות על ידי מדענים, במטרה לסייע לבריאותו הכוללת ולהתפתחותו של התינוק. תחומי המחקר והפיתוח הינם בחזית העשייה ופועלה של החברה, ומזה יותר מ-125 שנה העדיפות הראשונה והחשובה במעלה באבוט, היא להציע לצרכניה מוצרים באיכות גבוהה, שהינם בטוחים ומבוססים על שנים של מחקר ומדע קליני. אבוט משווקת את מוצריה בלמעלה מ-150 מדינות, ולחברה מגוון מוצרים רחב בתחומי הדיאגנוסטיקה, המכשור הרפואי, מוצרי התזונה והתרופות הגנריות.

סימילאק פותח על ידי מדעני החברה בהתבסס על כ-300 מחקרים קליניים. סימילאק הינו מותג בינלאומי, הנמכר כיום ב-96 מדינות ברחבי העולם. לישראל הגיע המותג לפני כ-40 שנה, והוא מציע מגוון רחב של פתרונות תזונתיים לתינוקות רבים.
סימילאק הוא מותג התמ“ל היחיד בשוק הישראלי, המיוצר על ידי חברת תרופות ומוצרי בריאות גדולה, שהינה מובילה בתחומה. הסלוגן שמלווה את המותג בישראל כבר שנים הוא: “סימילאק. בגלל המדע“.

בזכות יותר מ-700 מדענים ואנשי מחקר ופיתוח, הפזורים בשישה מרכזי מחקר ופיתוח ברחבי העולם, חטיבת התזונה של אבוט משפרת את איכות החיים של אנשים מינקות ועד זקנה. זאת, באמצעות ייצור ושיווק של מוצרים לגדילה ולהתפתחות, המספקים פתרונות בכל שלבי החיים.
אבוט מייחסת חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח של פורמולות מתקדמות, רכיבים חדשניים וטכנולוגיות פורצות דרך.

הדובי של סימילאק. הפרזנטור של המותג.
הדובי של סימילאק. הפרזנטור של המותג.


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות עבר שוק התמ“ל שינויים מבניים ורגולטוריים שהשפיעו, בין היתר, על התקשורת עם הצרכן, שינויים אשר הוסיפו מימד חדש לזירה התחרותית בענף זה.
בנוסף, החל מהשנה לכל יולדת מותר לבחור את התמ“ל שבו היא רוצה להשתמש בבית החולים.


האתגרים השיווקיים
האתגרים השיווקיים של סימילאק הם לוודא כי הצרכנים מבינים את היתרונות שבהרכב הייחודי של סימילאק, שפיתוחו מתבסס על מחקר מדעי, וליצור דיאלוג מתמשך עם ההורים.

סימילאק. מכריזים מלחמה על שמן הדקל
סימילאק. מכריזים מלחמה על שמן הדקל


תרכובות ללא שמן דקל
תרכובות המזון לתינוקות של סימילאק הן היחידות בשוק הישראלי שאינן מכילות שמן דקל – שומן רווי ממקור צמחי, שהשימוש בו נפוץ בתרכובות מזון לתינוקות מתחרות. מחקר קליני שנערך על ידי Abbott
[Alarcon PA et al. 2002] בקרב כ-7,000 פעוטות ב-17 מדינות הצביע על כך שהרכב השמנים בסימילאק מסייע למרקם צואה רך ולתדירות יציאות גבוהה יותר, בהשוואה לתרכובות מזון אחרות שמכילות שמן דקל.
בשנת 2014 החלו ב-Abbott לתקשר את המסר כי התרכובות של סימילאק הן היחידות שאינן מכילות שמן דקל. עד אותה עת, הציבור לא היה מודע לסוגיה התזונתית של שימוש בשמן דקל במזון לתינוקות. לכן, בשלב ראשון היה צורך להעלות למודעות ההורים את השימוש בשמן הדקל ואת חסרונותיו באמצעות תשדירי פרסומת טלוויזיוניים שבהם נראים הורים מ“גן מיכל“, כשהם מתכתבים בינם לבין עצמם בפלטפורמת המסרים המיידיים וואטסאפ, בענייני היתרונות הבריאותיים של מזון לתינוקות ללא שמן דקל.

האתגר שבפניו ניצבה Abbott, היה להעמיק את המסר ולהסביר להורים בצורה פשוטה ונגישה את הסיבות לכך שכדאי לבחור תמ“ל ללא שמן דקל. על פי רוב, מרבית התקשורת של המותג עם הצרכנים נעשית באמצעות המדיה הטלוויזיונית והדיגיטלית תוך שימוש במסרים מקצועיים המבוססים על מחקרים.
בסימילאק בחרו לשמור על המיצוב המדעי ובד בבד לדבר עם ההורים בגובה העיניים – לפנות אליהם מהמקום האמיתי של ההתעסקות היומיומית והטבעית שלהם בענייני העיכול של תינוקם בשלב זה של חייהם, ובדרך זו להעביר את יתרונותיה של פורמולה ללא שמן דקל לעיכול קל בקרב תינוקות.

בשלב הראשון, הושק מיניסייט בשם “Kaki Tips“ (“טיפים לקקי“), שעלה לאינטרנט בחודש ספטמבר 2014, וכלל טיפים, עצות והדרכות בענייני תזונה ויציאות. מודעות הדיספליי שתמכו במהלך דיברו גם הן באותה השפה, והתמקדו בשיחות הקקי של הורים.
קמפיין דיגיטל נושא פרסים נוסף, שהושק במהלך 2015, זכה לשם “משחקקי“ – והורים שהשתתפו בו התבקשו לענות על שבע שאלות בענייני תזונה ויציאות של תינוקות.
אסטרטגיה זו זכתה להצלחה ולהיענות גבוהה בקרב קהל היעד. השיח של הורים בפורומים וברשתות חברתיות השתנה ונוצר סדר יום חדש, שבמסגרתו סוגיית שמן הדקל נהפכה לשיקול בבחירת תמ“ל עבור הורים בישראל.

מגוון המוצרים של סימילאק. על בסיס של חברת תרופות
מגוון המוצרים של סימילאק. על בסיס של חברת תרופות


תרכובות מזון לתינוקות רגישים
לצד פורמולת הדגל של המותג – סימילאק אדבנס פלוס – מספק סימילאק פתרונות גם לתינוקות הסובלים מבעיות רפואיות או רגישויות אחרות. כך למשל, סימילאק איזומיל (פורמולה על בסיס חלבון סויה) מספקת פתרון לתינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב – מדובר בפורמולה הצמחית הכי נחקרת בארץ עם למעלה מ-70 מחקרים קליניים; סימילאק קומפורט – פורמולה עם הרכב ייחודי לעיכול קל, הכוללת חלבון מפורק חלקית, סיבים תזונתיים ולקטוז מופחת – מספקת פתרונות לתינוקות הסובלים מגזים, כאבי בטן, יציאות קשות ושלשולים וכן לתינוקות הסובלים מאי סבילות ללקטוז.

השנה, הרחיבה Abbott את מניפת המוצרים של סימילאק באמצעות שתי השקות מוצר חדשות: עבור תינוקות הסובלים מאלרגיה לחלב פרה, הושק מוצר בשם סימילאק אלימנטום – המכיל חלבון חלב מפורק שמאפשר עיכול טוב יותר. הפורמולה נמכרת רק באמצעות מרשם רופא דרך עמדות הרוקח ברשתות הפארם ובבתי המרקחת.

מוצר נוסף שהושק השנה, בסדרת המוצרים הנותנים מענה לבעיות עיכול, היה סימילאק Spit-up Relief – מוצר הנותן מענה לתינוקות הסובלים מפליטות. זוהי הפורמולה היחידה בקטגוריה זו, המוצעת ללא מרשם רופא ונמצאת על המדף ברשתות השיווק.
מעטפת המוצרים הייעודיים מחזקת את המיצוב המדעי של המותג ונותנת להורים מענה לכל צורך תזונתי של התינוק.




ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
סימילאק
  • השם סימילאק מבוסס על צירוף המילים Similar to Lactation (“דומה לחלב אם“).
  • בשנת 1951 פיתחה Abbott את הפורמולה הנוזלית הראשונה מסוגה בארה“ב לשימוש בבתי חולים.
  • Abbott משווקת את סימילאק מאז 1925, וכיום משווקים מוצרי סימילאק ב-96 מדינות ברחבי העולם.
  • סדרת מוצרי סימילאק בישראל כוללת יותר מ-20 מוצרים, הנותנים מענה למגוון צרכים ייעודיים, לרבות בעיות רפואיות של תינוקות; •אף לא אחד ממוצרי הסדרה מכיל שמן דקל.
  • חברת Abbott מפתחת ומייצרת את מוצריה ב-150 מדינות ומעסיקה 73 אלף עובדים.

אבני דרך בחייו של סימילאק:
1888 - חברת התרופות Abbott מתחילה את פעילותה בשיקגו.
1925 - החברה לייצור חלב Moores
1970 - סימילאק מוצע לראשונה בישראל.
2004 - חברת Abbott העולמית מקימה את Abbott ישראל.
2010 - המותג משיק קמפיין עם שפה תקשורתית חדשה: שפת העובדות המדעיות.
2014 - Abbott ישראל משיקה את קמפיין “סימילאק היחיד ללא שמן דקל“.
2015 - השקת סימילאק Alimentum וסימילאק Spit-up Relief.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים