סוגת עילית


בשנה החולפת המשיכה סוגת לחזק את הקשר שלה עם הצרכנים באמצעות פעילות תוכן דיגיטלית וניהול קמפיין טלוויזיה, המחבר בין תבשילים ביתיים לרגשות משפחתיים. בנוסף, העמיקה סוגת את אחיזתה בשוק ההסעדה המוסדי באמצעות זיהוי צרכים ופיתוח מוצרים ואריזות ייעודיים


פורסם: 15.11.2015 18:00




סוגת תעשיות נוסדה בשנת 1957 כמפעל לייצור סוכר בדרום הארץ. בעקבות מחסור במים נסגר המפעל, והחברה עברה לפעילות של יבוא סוכר, אריזתו ושיווקו. בשנים האחרונות, עקב שינויים בהיצע הסוכר בשוק העולמי, הקימה החברה מפעל לזיקוק סוכר בקריית גת.
עם השנים, בזכות יכולתה של החברה לזהות מגמות בתחום המזון ובזכות הקשבה מתמדת לצרכי הלקוחות שלה – התרחב המותג, וכיום הוא כולל גם אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים, קוסקוס ומוצרים משלימים לבישול ולאפייה.
בשנה החולפת, ביססה סוגת את מעמדה כאחת מ-15 ספקיות המזון הגדולות בישראל (לפי נתוני סטורנקסט לשנת 2014).


האתגרים השיווקיים
בפני מחלקת השיווק של סוגת עמדו השנה שני אתגרים מרכזיים:
1. לשמור על מעמדה כאחת מספקיות המזון הגדולות בישראל, תוך ניצול יעיל, חדשני, מקורי ויצירתי של תקציבי השיווק והפרסום שעומדים לרשותה.
2. להעמיק את החדירה לשוק ההסעדה המוסדי

הקמפיין של סוגת. כי אוכל עושים באהבה
הקמפיין של סוגת. כי אוכל עושים באהבה


הפתרונות היצירתיים
בסוגת החליטו להמשיך ולחזק את הקשר עם הצרכנים באמצעות העמקת פעילות התוכן הדיגיטלית לצד ניהול קמפיין טלוויזיה, המחבר בין תבשילים ביתיים לרגשות משפחתיים. בנוסף, הוחלט להעמיק את האחיזה בשוק ההסעדה המוסדי באמצעות זיהוי צרכים ופיתוח מוצרים ואריזות ייעודיים.


פעילות בזירה הדיגיטלית
בסוגת נוקטים כבר מספר שנים באסטרטגיה שיווקית, המתמקדת ביצירת תכנים איכותיים, מעשיים ובעלי ערך מוסף, הנגזרים מפעילותה בתחום הקולינארי. זאת תוך הנגשתם והפצתם לקהל לקוחותיה הפוטנציאליים באופן עקבי, נגיש ומעמיק.
מדי שנה, בוחנים בחברה את פעילות התוכן שנערכה בשנה החולפת, מזהים את צרכי הגולשים ומאתרים את תחומי העניין שלהם. כך מחדדת סוגת את התכנים שבהם היא מתמקדת, ומרכזת את פעילותה בזירות הדיגיטליות שבהן הגולשים מחפשים מתכונים וטיפים בענייני בישול, כדי ליישמם במטבח הביתי.

סוגת פועלת בזירת המתכונים לא רק בקטגוריות המרכזיות שבהן החברה מובילה, כגון אורז או סוכר, אלא בכל קטגוריה שבה מציעה סוגת פתרון מוצרי לצרכנים – כדוגמת קמחים לאפייה, בצק סוכר, קטניות מיוחדות ועוד. כך מעניקה סוגת תוכן איכותי רחב היקף לבשלן הביתי בכל תחומי הבישול והאפייה, ומספקת אלפי מתכונים, טיפים ורעיונות קולינאריים, המתאימים ליישום במטבח הישראלי ומאפשרים לחובבי הבישול והאפייה לשפר ולגוון את היצע המאפים והתבשילים שלהם.

על מנת להפיק כמות גדולה ואיכותית של תוכן קולינארי, הציבה סוגת במרכז העשייה הדיגיטלית שלה שורה של שפים מובילים ואנשי מפתח מתעשיית המזון. הנגשת המתכונים והמידע לגבי המוצרים השונים מתבצעת באמצעות מספר פלטפורמות מרכזיות, על מנת לחשוף אותן לקהל יעד רלוונטי ורחב ככל הניתן. כך חברה סוגת לשתיים מפלטפורמות התוכן המרכזיות בישראל – וואלה! ו-Mako – שבהן היא מפעילה ערוצי תוכן ממותגים וייעודים, הנחשפים למאות אלפי גולשים ומהווים בית קבוע לתכנים המגוונים המיוצרים במסגרת שיתופי הפעולה.

אורז. סוגת החליטה לחבר בין אוכל לרגשות
אורז. סוגת החליטה לחבר בין אוכל לרגשות

בין התכנים השונים שסוגת מספקת לאוהבי הבישול והאפייה ניתן למצוא מתכוני בישול מהירים ליום יום, מתכונים בריאים, מתכוני אפייה בכל רמות הקושי לאופה החובב והמקצועי, מתכונים ייעודיים לארוחות חג ושבת, כתבות, מדריכי בישול, טיפים ורעיונות לגיוונים ולשיפורים. כל אלה מלווים בתמונות ובסרטוני וידאו מקצועיים, שבהם מככבים מיטב השפים וכותבי המתכונים בישראל.

תכנים אלה ותכנים מקוריים נוספים מונגשים גם לקהילת הגולשים של אתר סוגת, המכיל אלפי מתכונים, סרטוני וידאו, כתבות ומידע צרכני על המוצרים, ומופצים גם באמצעות ערוץ ה-YouTube של החברה ובעמוד הפייסבוק הפעיל שלה, שבו חברים עשרות אלפי עוקבים. כך מאפשרת סוגת חשיפה לתכנים איכותיים בהיקף רחב תוך כדי דיאלוג מתמיד, נגיש ומיידי עם קהילת הבשלנים ואוהבי האוכל בישראל.

ניתן להיווכח ביעילותה של אסטרטגיה זו בין היתר באמצעות ניתוח נתוני המכירות של תחום הקטניות בישראל, שסוגת שחקנית מרכזית בו – הן מבחינת מוצרים והן מבחינת יצירת תכנים דיגיטליים. אם בעבר ניתן היה להצביע על הבדלים משמעותיים במכירות הקטגוריה בין תקופת החורף, המתאפיינת בהכנה של תבשילים, לבין תקופת הקיץ, המתאפיינת במאכלים קלילים יותר, הרי שבשנים האחרונות, בזכות פעילות התוכן של סוגת לאורך כל השנה, עלתה צריכת הקטניות בקיץ באופן משמעותי.


קמפיין הטלוויזיה
השינוי במפת הקמעונאות הישראלית, וההשפעה של מחאת הצרכנים על הנכונות לשלם פרמיה על מותגים, הדגישו ביתר שאת את החשיבות של עוצמת הקשר שבין המותג לצרכנים לבין ההצלחה העתידית שלו. יתרונה המובהק של סוגת הוא בעובדה, שמוצריה מהווים במקרים רבים בסיס להכנת תבשילים ומאכלים, הנצרכים בארוחות משפחתיות, בלילות שישי או בארוחות חג. לפיכך, קו הפרסום שבו נקטה סוגת בשנים האחרונות, התמקד בחיבור בין מוצרי החברה לבין הערכים והרגשות העמוקים ביותר, שהם חלק בלתי נפרד מהווי החיים האישי והמשפחתי של הקהל הישראלי.

קמפיין הטלוויזיה שניהלה סוגת בשנת 2015 מבוסס על התפקיד המשמעותי של אוכל כמחבר בין אנשים, ועל שלושה מהרגשות העמוקים ביותר, המאפיינים את התא המשפחתי הישראלי: אהבת אם, גאווה אבהית וגעגועים עזים. במסגרת הקמפיין שודרו שלושה סרטונים שונים, המחברים בין תבשילים ביתיים “מנחמים“ המבוססים על מוצרי סוגת, לבין רגשות עמוקים אלה, שניתן למצוא בכל משפחה. כך למשל, באחת הפרסומות נשמע הקריין מכריז: “אהבת אֶם באריזת קילוגרם אחד. להשיג באף רשת שיווק, בשום מחיר. שאר המרכיבים להכנת אורז מושלם – עלינו“, כשעל המסך עולה מניפת מוצרי האורז של סוגת.


העמקת החדירה לשוק המוסדי
אחרי מיצוב עמוק וארוך שנים של החברה כספקית מוצרי בישול ואפייה לשוק הקמעונאי, הוחלט בסוגת להרחיב את פעילות המותג גם לשוק ההסעדה המוסדי. אחד הגורמים להחלטה הייתה פנייה של שחקנים מהתחום, שביקשו מסוגת לספק להם מוצרים ייעודיים ופתרונות של בישול ואפייה, באריזות מותאמות לתחום. החדירה לשוק המוסדי נעשתה באמצעות שלושה מהלכים מרכזיים:

1. מינוף המוניטין והמומחיות מהשוק הקמעונאי, לא רק בכל הקשור לאיכות המוצרים וחוזק המותג, אלא גם בהיבט של Sourcing והפצה.
2. זיהוי צרכים בתחום ה-Food Service.
3. גיבוש של מעטפת מוצרים ושירותים תחת קורת גג אחת (One Stop Shop), שנותנת מענה ללקוחות בכל סדר גודל – החל מבתי קפה ומסעדות קטנות, דרך שירותי קייטרינג וכלה במלונות ובמוסדות גדולים.

אסטרטגיית הפעולה של סוגת בתחום המוסדי התבססה על זיהוי צרכים בלתי ממומשים ופיתוח פתרונות מתאימים, לא רק ברמת המוצר, אלא גם בכל הקשור ליחס עלות-תועלת נמוך. כך, אחרי בדיקה מעמיקה, הוחלט בסוגת להשקיע בפיתוח מערך אריזה, המיועד לספק לשחקנים בשוק ההסעדה מוצרים באריזות גדולות מאלו שניתן למצוא בשוק הקמעונאי, שמתאימים להם הן מבחינת איכות והן מבחינת כמות.

כדי להעמיק את הקשר עם השחקנים המרכזיים בשוק המוסדי, צירפה סוגת לשורותיה בשנה החולפת את השף יוסי שטרית ממסעדת Kitchen Market בנמל תל אביב. שטרית מייצג את סוגת בתערוכות ובכנסים לשוק המוסדי, וגם מעביר הדרכות ייעודיות במטבחים. בכל האינטראקציות שלו עם הקהל המוסדי, מספר שטרית על מגוון הפתרונות של סוגת, ועל האופן שבו פתרונות אלה יכולים לתרום למטבחים פעילים.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 סוגת
  • בשנים האחרונות השיקה סוגת יותר מ-65 מוצרים חדשים.
  • המפעל של סוגת בקריית גת מיישם תוכניות לשמירה על איכות הסביבה ועבר בשנים האחרונות לפעול על בסיס גז טבעי.
  • לערוצי האוכל של סוגת בוואלה ובמאקו נכנסים מדי חודש מאות אלפי גולשים ייחודיים.

אבני דרך בחייו של סוגת:
1957 - נחנך מפעל סוגת בקריית גת.
2000 - זהות תאגידית חדשה ולוגו חדש מבליטים את השם סוגת על האריזות.
2011 - סוגת מרחיבה את פעילותה בקטגוריית הקמחים.
2013 - הרחבה של קטגוריית האפייה והבישול.
2014 - סוגת מתחילה לפעול בשוק ההסעדה המוסדי.
2015 - סוגת היא אחת מ-15 ספקיות המזון הגדולות בישראל.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים