כמה Cal להיות מותג על


Cal מבדלת עצמה מהמתחרות בשוק האשראי באמצעות מגוון כלים ושירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים. בשנה החולפת, השיקה Cal תשלום במסעדות באמצעות הסמארטפון – ויזמה סדנאות העשרה לעסקים קטנים בפריפריה תחת השם “האקדמיה של Cal“


פורסם: 15.11.2015 18:00




חברת Cal הוקמה בשנת 1979 בשם “כרטיסי אשראי לישראל“ ושימשה כזכיינית הבלעדית בישראל של חברת Visa הבינלאומית. עם השנים, הצטרפו גם מותגי האשראי Diners Club ו-MasterCard לפורטפוליו של החברה. חברת Cal נמצאת בבעלות משותפת של בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

לפני עשור, הייתה Cal החלוצה מבין חברות האשראי בישראל אשר פיתחה תוכניות אשראי חוץ-בנקאי ללקוחות פרטיים, ובמשך השנים טיפחה את יתרונה היחסי באמצעות פיתוח מגוון תוכניות אשראי ומוצרים פיננסיים. במקביל, יצרה Cal שותפויות אסטרטגיות להקמת מועדוני צרכנות מכל תחומי הצריכה והפנאי, המעניקים ללקוחות הטבות, הנחות והחזרים כספיים, ובהם: Cal-H&O, Cal365 ויינות ביתן, מועדון Miles & More, Flycard בשיתוף אל על, PowerCard, You ו-Calfix.

לצד קהל היעד של מחזיקי הכרטיס, פועלת Cal גם מול בעלי עסקים, ומספקת להם שירותי סליקה, פתרונות מימון וכלים לניהול פיננסי.
Cal פועלת תחת ערכים של יושרה מקצועית ואדיבות, במטרה להגשים ללקוחותיה את הרצונות והצרכים שלהם, בכל זמן ובכל מקום.
בהתאמה למיקוד האסטרטגי ששם את הלקוח במרכז, השיקה Cal שפה תקשורתית חדשה תחת הסלוגן: “Cal מה שטוב בשבילי“. השפה החדשה מתקשרת את הפרסונליזציה ואת הדיאלוג הרגשי שבין החברה ללקוחותיה. השנה, נוספה לכל פרסומי החברה הסיומת “אין לך Cal? חבל“.

הארנק הדיגיטלי. מעכשיו יותר Cal  לאכול בחוץ
הארנק הדיגיטלי. מעכשיו יותר Cal לאכול בחוץ


האתגרים השיווקיים
בשנה החולפת, עמדו בפני Cal שלושה אתגרים מרכזיים:
1. ליצור בידול אל מול חברות כרטיסי האשראי המתחרות.
2. להנגיש את השימוש בכרטיס, באופן שיאפשר ללקוח לבחור בו בכל עסקה.
3. להבין טוב יותר את צרכי הלקוחות.


פתרונות למגזר הפרטי
המיקוד העסקי של Cal בלקוחותיה מלווה במגוון פתרונות ושירותים, שנבנו על מנת לענות על הצרכים האישיים של הלקוחות השונים:
Cal בדיגיטל – הארנק הדיגיטלי של Cal, באמצעות אפליקציית המובייל Cal4U, מאפשר ללקוחות החברה גישה נוחה לחשבון שלהם ממכשירי הסמארטפון והטאבלט, בכל זמן ובכל מקום. האפליקציה מאפשרת צפייה בפירוט העסקאות, פריסת חיובים, נטילת הלוואה חוץ-בנקאית, תזכורות לתשלומים עתידיים, קבלת זיכויים ועוד. השנה נוספו לאפליקציה שלושה יישומים חדשים:

תשלום במסעדות מהארנק הדיגיטלי – ממחקרים שנערכו ב-Cal עלה, כי אחד היישומים החשובים ביותר למחזיקי הכרטיס הוא היכולת לשלם במסעדות ישירות מהסמארטפון. כדי לתת מענה לדרישה זו, נוסף לאפליקציית המובייל יישום חדש, המאפשר לראשונה בישראל לשלם באלפי מסעדות ברחבי הארץ באמצעות הסמארטפון, מבלי לשלוף את כרטיס האשראי מהארנק. מעבר לעניין התשלום, מאפשר היישום גם לאתר את המסעדה הרצויה, להתקשר לצורך הזמנת מקום – ואף לנווט אליה.

העברות כספים בין אנשים - P2P – יישום נוסף שנכנס השנה לאפליקציה, מאפשר העברת כספים בין מחזיקי הכרטיסים של Cal. סכום ההעברה המרבי הוא 2,500 שקל – וההעברה מתבצעת מיידית לחשבון הבנק של מקבל התשלום באמצעות כרטיס האשראי שלו וללא עלות.
הזדהות באמצעות טביעת אצבע – זיהוי ביומטרי באייפון – על מנת להנגיש את האמצעים הדיגיטליים של החברה, ניתן להיכנס לאפליקציה באמצעות טביעת אצבע על הסמארטפון וללא צורך בשם משתמש וסיסמא.

עיצובים פרסונאלים לכרטיסי האשראי. מגוון אינסופי
עיצובים פרסונאלים לכרטיסי האשראי. מגוון אינסופי

בנוסף, השיקה השנה החברה שני שירותים דיגיטליים נוספים:
הזמנת כרטיס אשראי באינטרנט – על מנת לפשט את תהליך הנפקת הכרטיס, השיקה Cal פלטפורמה, המאפשרת ללקוחות החברה וללקוחות חדשים להזמין כרטיס בצורה מקוונת לחלוטין, ולקבלו הביתה בתוך ארבעה ימי עסקים.

“Cal לדעת“ – ממחקרים שנערכו ב-Cal עלה, כי רבים מהישראלים כלל אינם מכירים מושגים כלכליים בסיסיים. כדי לתת מענה לבעיה זו, השיקה Cal ערוץ מיוחד ב-YouTube, הכולל מגוון סרטוני ידע קצרים, המסבירים בצורה פשוטה ומהירה מושגי יסוד בכלכלה.

חבילת Cal חו“ל – בשנת 2015 השיקה Cal חבילת הטבות ללקוחותיה הנוסעים לחו“ל, משלב תכנון הנסיעה ועד החזרה הביתה. החבילה כוללת: פריסה לתשלומים של כלל העסקאות ומשיכות המזומן המבוצעות בחו“ל, כרטיס sim לטלפון הנייד בהנחה, הנחה על השכרת רכב בחו“ל, מדריך שיחור ליעד הנסיעה ללא תשלום, ביטוח נסיעות חינם ועוד.

הנפקה במקום – שירות המאפשר ללקוח לקבל את כרטיס האשראי במקום, מיד עם הגשת הבקשה.
כרטיסי אשראי מעוצבים – Cal הינה חברת האשראי היחידה המאפשרת לכל לקוח לעצב את כרטיס האשראי שלו על פי רצונו. את העיצוב ניתן לבצע בקלות דרך האפליקציה של Cal או דרך אתר החברה.

הלוואה לכל מטרה – מוצר המעניק הלוואות ללקוחות החברה עד לסכום של 50 אלף שקל, עם אפשרות לפריסה של עד 60 תשלומים.
CalChoice – כרטיס המאפשר ללקוח לבחור כמה ומתי לשלם כדי לשלוט היטב בהוצאותיו.

חיוב חודשי קבוע – תוכנית המאפשרת ללקוח לקבוע סכום גג לחיוב החודשי שבו יחויב, בהתאם להכנסותיו ולהוצאותיו הצפויות.

שדרוג תוכנית הטבות – כחלק מהמיקוד העסקי בלקוח ובמה שטוב בשבילו, ערכה השנה Cal שינוי גם בתוכנית ההטבות שלה, שמעתה כוללת גם:

הטבה מתחלפת – אחת לתקופה, מציעה החברה הטבה מרכזית ללקוחותיה, כדוגמת טאבלט מתנה ברכישת סמארטפון ברשת קרביץ, 1+1 על ארוחות בבורגראנץ‘, קונים ב-400 שקל ומשלמים 300 שקל בהום סנטר או משקפיים ב-135 שקל באופטיקה הלפרין.

הטבות סגמנטליות – כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלה, מתאימה החברה ללקוחותיה הטבות בהתאם לצרכיהם השונים: 1+1 על הצגות ילדים ואטרקציות מובילות ברחבי הארץ, כרטיס להצגה ב“הבימה“ ב-49 שקל, 10% הנחה באתר צ‘יינה ביי ועוד.


פתרונות למגזר העסקי
חברת Cal, בעלת למעלה מ-30 שנות ניסיון בתחום הסליקה, מעניקה שירותים לעשרות אלפי בתי עסק בישראל, במגוון רחב של תחומים.
סליקה - אגף לקוחות עסקיים ב-Cal סולק את מותגי האשראי המובילים בעולם: MasterCard ,Visa ו-Diners Club (המשווק בלעדית על ידי Cal); החל מ-2012 סולקת Cal גם את ישראכרט.

Cal Pos – אפליקציה המאפשרת לבתי עסק לכבד כרטיסי אשראי של לקוחות בכל מקום ובכל זמן בצורה קלה ומאובטחת, באמצעות קורא כרטיסים קטן וחכם, המתחבר לסמארטפון או לטאבלט.
אשראי לבתי עסק – Cal מספקת לבתי העסק מגוון רחב של פתרונות אשראי, כגון: הלוואות, מקדמות, ניכיון שוברים, כרטיסי אשראי לעסק, כרטיס B2B ועוד.
Cal4biz - האפליקציה לעסקים של Cal המאפשרת לבתי העסק להתעדכן בזיכוי הקרוב של העסק בהחלקת אצבע פשוטה, ללא הקלדת סיסמה (Swipe), לצפות בנתונים כספיים מפורטים, לאתר ולבטל עסקאות ישירות מהנייד ועוד.
Cal ביזנס – כלי ניהולי המספק, בזמן אמת, מידע עסקי מדויק וממוקד לעשרות אלפי בתי עסק, הסולקים עם החברה. המידע מסייע לבית העסק לנתח מהלכים עסקיים ולתכנן טוב יותר מהלכים עתידיים.
פורום CalMentor – פורום שהוקם על ידי Cal בשיתוף עם עיתון “גלובס“, אשר מפגיש בעלי עסקים הסולקים עם Cal עם מנטור עסקי מוביל, במטרה לסייע בפיתוח עסקים קטנים ובינוניים.

“האקדמיה של Cal“ – על מנת לתת מענה לבעלי העסקים הקטנים, השיקה השנה החברה פרויקט ידע רב-שנתי תחת השם “האקדמיה של Cal“. השנה מובילה את סדנאות ההעשרה הפרסומאית יפית גרינברג, שמעבירה לבעלי עסקים בפריפריה הסולקים עם Cal, סדנאות ניהול וחינוך פיננסי. במסגרת הסדנאות, מקבלים בעלי העסקים כלים מעשיים לניהול העסק במגוון נושאים, כגון פרסום, שיווק ויחסי ציבור. בסיום הסדנא מכין כל משתתף מצגת על העסק שלו – והמצגות שנבחרות על ידי גרינברג, מזכות את בעל העסק בהפקת סרטון תדמיתי על חשבון Cal.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 Cal
  • ראשי התיבות של Cal (כ.א.ל) הם כרטיסי אשראי לישראל.
  • הלוגו של Cal מורכב מעשרות אימג‘ים של כרטיסי אשראי.
  • Cal הינה חברת כרטיסי האשראי היחידה בישראל, המציעה ללקוחותיה כרטיס אשראי מעוצב.
  • Cal היא חברת כרטיסי האשראי עם מספר מועדוני הצרכנות הגדול ביותר בישראל.
  • בשנת 2014 השיקה החברה את “לרצות ולחלום זה Cal“ – תוכנית אחריות חברתית בשיתוף העמותה לילדים בסיכוי, הפועלת למען עשרות אלפי ילדים במצוקה בגילאי 18-3.
  • Cal היא חברת האשראי היחידה המאפשרת תשלום במסעדות באמצעות הארנק 
הדיגיטלי – Cal4U.

אבני דרך בחייו של UPS:
1979 - חברת “כרטיסי אשראי לישראל“ מתחילה לשווק את Visa בישראל.
1989 - החברה היא הראשונה שפיתחה בארץ את שיטת צבירת הנקודות תמורת מתנות.
2001 - החברה ממותגת מחדש תחת השם Cal.
2004 - מושק כרטיס אשראי בעיצוב אישי.
2013 - Cal מתמקדת באסטרטגיית “הלקוח במרכז“ ומבצעת שינוי ארגוני.
2014 - השקת שפה פרסומית חדשה, תחת הסיסמא “מה שטוב בשבילי“.
2015 - השקת תשלום במסעדות באמצעות הסמארטפון; השקת “האקדמיה של Cal“.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים