מהדורת השבט


ynet שומר על מעמדו כגוף 
מדיה מוביל, המייצר ומפיץ 
תכנים במגוון ערוצים – סלולר, אינטרנט וטלוויזיה


פורסם: 15.11.2015 18:00




אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות עלה לרשת האינטרנט בחודש יוני 2000.
בניגוד לאתרים אחרים שפעלו באותה התקופה והתמקדו במודל של פורטל אינדקס, דוגמת יאהו, ynet הציג בשעתו מודל חדש: פורטל של תוכן עיתונאי מוטה חדשות. מודל זה סייע ל-ynet לבנות נוכחות מותגית מובחנת בשוק האינטרנט הישראלי. התוכן החדשותי שמציע האתר, כמו גם היותו גוף עיתונאי הפועל 24 שעות, 7 ימים בשבוע, בכל ימות השנה – הפכו את ynet, בסמוך להקמתו, לשחקן בעל נוכחות בשדה המדיה, גם מחוץ לגבולות זירת האינטרנט.

כדי להפוך למותג תקשורת מקובל ומשפיע בישראל, כזה שמתמודד עם כל גופי המדיה הממוסדת (בתחום הטלוויזיה, הפרינט והרדיו), נדרש ynet להוכיח עמידה בסטנדרטים עיתונאיים מקצועיים ואתיים ולהציב בראש סדר העדיפויות של המערכת העיתונאית עקרונות מקצועיים כדוגמת אמינות המידע, מהימנותו 
ועדכניותו.

בצד פעילות התוכן של האתר, ynet מנהל מערך של פעילויות עסקיות ומסחריות כגון חנות הספרים הדיגיטליים “עברית“, אתר הלוחות WinWin, אתר הצעירים פרוגי, אתר הדרושים alljobs, מדריך לבעלי מקצוע לבית “המקצוענים“, אתר הילדים “מיקמק“ ומיזם הלימודים yschool.
בתחום המסחר האלקטרוני, ynet פועל בכמה אפיקים ובאמצעות כמה חברות ושיתופי פעולה, ובהם אתר הקופונים והמבצעים ביג דיל, ynet ביטוח, YnetAlbums, ynetart, ynet shops, ynet tours, אתר ההנעלה Runy, ואתר החתונות My Day.

המערכת של ynet. חדשות מסביב לשעון
המערכת של ynet. חדשות מסביב לשעון


פתרונות בתחום התוכן
במהלך שנת 2012 חנך ynet את אולפן הטלוויזיה שלו בהשקעה של 1.5 מיליון דולר. מיום השקת האולפן, מעביר האתר מאות שידורים חיים בשנה – מסיקור של אירועי חדשות ועד תצוגות אופנה והופעות מוזיקה.
במקביל, מרחיב ynet את ההיצע של תכני הווידאו המוצעים לגולשים במסגרת האתר. כך למשל, הפיק האתר סדרת רשת קומית בשם “פיני“, המביאה את עלילותיו של צעיר ישראלי אחרי צבא המנסה להפוך מטַבָּח בקריה לשף בלונדון, ואת הסדרה “גולני – ריאליטי טירונות“, המספרת את סיפורם של לוחמי החטיבה המתגייסים לשירות קרבי.

בנוסף, מפעיל ynet ערוץ VOD המציע תוכניות של חברת הכבלים HOT ובכלל זאת תכנים של ערוץ 8, הטלוויזיה החינוכית, ערוץ החיים הטובים, ערוץ המורשת וערוץ הילדים Zoom.
בשנתיים האחרונות מחזק ynet את אחיזתו בתחום פופולארי נוסף: רכילות. הכניסה לתחום נעשתה באמצעות אתר ייעודי תחת השם pplus, המסתמך על כוחו של המגזין “פנאי פלוס“ – גם הוא מבית ידיעות אחרונות – ועל תכני מדור הרכילות של ynet.
במקביל להתפתחות בכיוונים חדשים, גם ערוצי התוכן של האתר עברו בשנים האחרונות שינויים, שבאו לידי ביטוי בהוספת ערוצים חדשים ובהם מדור נדל“ן, ערוץ קריירה וערוץ אופניים.

כחלק מהמעבר המתמשך של תכנים מהטלוויזיה לאינטרנט ולמובייל, ליווה השנה ynet את כל שלבי תחרות מלכת היופי של השבועון “לאשה“ – אף הוא מבית ידיעות אחרונות – החל משלב בחירת המתמודדות ועד לשידור החי של טקס הבחירה, שהועבר השנה בפעם הראשונה בבלעדיות ברשת האינטרנט.


שיתופי פעולה
כחלק מהאסטרטגיה של ynet לחתום על הסכמי סינדיקציה לתכנים שהוא מייצר גם מחוץ לרשת האינטרנט, הקים האתר בשיתוף עם רדיו תל אביב מערכת חדשות ייעודית, המספקת מהדורות לקבוצת תחנות הרדיו האזוריות “רדיו ישראל“.
במסגרת שיתוף הפעולה, מעביר האתר תכנים שוטפים לחדר החדשות הייעודי שהוקם ברדיו תל אביב – ומפיק מדי שעה מהדורות, המשודרות במקביל בשבע תחנות רדיו ברחבי המדינה.
בשנה החולפת החל ynet לספק שירותי הפקה ואולפן לתוכניות טלוויזיה בערוצים שונים, כגון ערוץ מורשת המשודר בכבלים ובלוויין.

הוידאו של ynet. מאות שידורים חיים בשנה
הוידאו של ynet. מאות שידורים חיים בשנה


פעילות במכשירים ניידים
כמו במקומות אחרים בעולם המפותח, גם בישראל חלק גדול מהגלישה באינטרנט מתבצע כיום באמצעות מכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים). כדי לתת מענה למגמה זו, וכדי לשמור על המעמד שלו בזירת התוכן, ממשיך ynet לחזק את פעילות הסלולר שלו, במטרה לאפשר לצרכנים גישה טובה יותר לתכנים ממכשירים ניידים.
בכל חודש מבקרים יותר מ-2.8 מיליון גולשים במגוון הפלטפורמות הסלולריות של האתר (אפליקציות ואתר מותאם).




ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על ynet
  • בכל יום מבקרים ב-ynet יותר ממיליון גולשים ייחודיים.
  • לעמוד הפייסבוק של ynet יש יותר מ-800 אלף חברים.
  • ynet היה אחד מאתרי האינטרנט הראשונים בעולם להטמיע את פיצ‘ר הטוקבק.
  • מדי יום עולים ב-ynet בין 30 ל-40 אלף טוקבקים.
  • ynet מייצר מדי יום כמה מאות פריטי תוכן במדוריו השונים – החל ממבזקים וידיעות חדשותיות, עבור בכתבות, טורי דעה, סרטי וידאו ושידורי וידאו חיים וכלה בפרויקטים מגזיניים ומדריכים.

אבני דרך בחייו של Ynet:
2000 - ynet עולה לאוויר עם ארבעה ערוצים: חדשות, כלכלה, ספורט ודעות.
2003 - השקת ynet בשפה האנגלית.
2006 - עולה לאוויר פלטפורמת תכני וידאו.
2007 - מושקים winwin, ynet shops, ynet tours ו-ynet ביטוח, ונרכשים alljobs, net-games ואתר המקצוענים.
2012 - נחנך אולפן הטלוויזיה.
2013 - חילופי עורכים ראשיים: ערן טיפנברון מחליף את יון פדר.
2014 - השקת אתר הרכילות pplus, אתר הצעירים פרוגי, אתר הלימודים yschool ואתר החתונות myday.
2015 - ynet חוגג 15 שנה לעלייתו הראשונה לאוויר.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים