דירה יוקרתית, יד ראשונה, מסופרברנדס


במטרה לספק את השירות הטוב בתחומה, ממשיכה אנגלו-סכסון לשכלל את מערך ההדרכה המקצועי לזכיינים וליועצים. במקביל, החלה השנה הרשת בהקמת מערך דיגיטלי נרחב לניהול הלקוחות והנכסים


פורסם: 15.11.2015 18:00




רשת תיווך הנדל“ן אנגלו-סכסון נוסדה בישראל בשנת 1964 על ידי דייב בלומברג, עולה חדש מדרום אפריקה ובעל אידיאולוגיה ציונית, שהקים את החברה מתוך רצון לתת מענה בתחום הנדל“ן לעולים חדשים ולמשקיעים זרים. המסר שליווה את הקמת אנגלו-סכסון היה: “Have a Foothold in Israel“.
הבעלים של הרשת הוא רונן שטרית – שהתחיל את דרכו לפני כ-20 שנה כיועץ נדל“ן בסניף אנגלו-סכסון בלוד. בשנתיים האחרונות נמצאת הרשת בתהליך התרחבות, הכולל פתיחת סניפים חדשים וגיוס יועצים, והיא מונה כיום כ-80 סניפים בפריסה ארצית – מאילת ועד ראש פינה – המופעלים על ידי זכיינים.

באופן מסורתי, הפעילות המרכזית של הרשת היא בתחום המכירות של בתים ודירות מיד שנייה, אך במהלך השנים היא החלה לפעול גם בתחומים נוספים, כדוגמת שיווק פרויקטים ונדל“ן מסחרי. בנוסף, שולבו בפעילות הרשת מוצרים משלימים, כגון ייעוץ למשכנתאות, תיווך עסקים, ביטוח משכנתאות וניהול נכסים.


הסביבה התחרותית
בתחום תיווך הנדל“ן פועלים בישראל שחקנים רבים, החל במתווכים עצמאיים, דרך משרדי תיווך אזוריים, וכלה במספר רשתות תיווך – ישראליות ובינלאומיות.
המודל של אנגלו-סכסון הינו ייחודי בשוק הישראלי: בכל אזור פועל בבלעדיות רק זכיין מקומי אחד מטעם אנגלו-סכסון, המעסיק יועצי נדל“ן, שכל אחד מהם מתמחה באזור מוגדר. זאת לעומת רשתות מתחרות, שבהן יש מספר זכיינים בכל עיר או אזור.

הקמפיין של אנגלו-סכסון. העיקר הבידול
הקמפיין של אנגלו-סכסון. העיקר הבידול


האתגרים השיווקיים
ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות השפיעו גם על תחום הנדל“ן. לוחות האינטרנט והרשתות החברתיות מספקים ללקוחות הקצה (מוכרי הדירות והבתים ורוכשיהם) ערוץ ישיר למאגרי הנכסים הקיימים בשוק – ומאפשרים להם ליצור קשר ישיר עם מוכרי דירות, ללא צורך במתווכים.
אחד האתגרים החשובים של אנגלו-סכסון הוא להביא לידיעת לקוח הקצה את הערך המוסף של יועץ הנדל“ן, שבא לידי ביטוי בחיסכון משמעותי בזמן הנדרש לחיפוש נכס מתאים, ביכולת של היועץ ליצור קשר עם מוכרים ולסנן נכסים רלוונטיים, במידת ההיכרות שלו עם השוק, בשליטה שלו בניהול משא ומתן ובשיווק אפקטיבי של נכסים ויתרונות נוספים.
מעבר לכל אלה, אנגלו-סכסון מציעה לרוכשים מניפת שירותים רחבה גם בתחום מעבר הדירה.
אתגר נוסף ומשמעותי לא פחות שעומד בפני אנגלו-סכסון, הוא שיפור התדמית של יועצי הנדל“ן ושל עולם התיווך בכלל.


הפתרונות היצירתיים
כדי לתת מענה לאתגרים השיווקיים, פעלה אנגלו-סכסון בשנה החולפת בשני מישורים עיקריים: התאמה לעידן הדיגיטל והשקעה במערך הזכיינים והיועצים.
התאמה לעידן הדיגיטל. ככלל, שוק הנדל“ן בישראל הוא שמרני מאוד. השיווק בשוק הנדל“ן נעשה ברובו בערוצי המדיה המסורתית, בעיקר באמצעות פרסום מודעות בעיתונות המקומית. בסביבה שמרנית זו, החליטה אנגלו-סכסון לבנות יכולות שיאפשרו לה לשלב בין הפריסה הארצית הרחבה שלה והייצוג המקומי שלה ברמת הזכיינים, לבין יכולות טכנולוגיות מתקדמות ופעילות בערוצים דיגיטליים ומקוונים.
במסגרת אסטרטגיה זו, החלה השנה הרשת במהלך ארוך טווח, שבמסגרתו יושק ב-2016 מערך מקוון שיאפשר לרשת, לזכיינים ולסוכנים לנהל את כל הפעילות, הלקוחות והנכסים בממשק אחד. באמצעות הפלטפורמה החדשה יוכל כל סוכן לנהל את תיק הנכסים שלו בצורה קלה ופשוטה, כמו גם את ההתנהלות שלו מול 
הזכיין והרשת.
בנוסף, במסגרת האסטרטגיה של אנגלו-סכסון להתאים את פעילותה לעידן הדיגיטלי, השיקה הרשת את פורום אנגלו-קפה – יוזמה שבמסגרתה מועברות לזכיינים וליועצים הרצאות אינטרנטיות (webinars) על בסיס חודשי קבוע, המפולחות על בסיס תחומי העניין והעיסוק השונים של הזכיינים ושל היועצים.

הסוכנים של אנגלו-סכסון. סטנדרטים גבוהים והדרכות בלתי פוסקות
הסוכנים של אנגלו-סכסון. סטנדרטים גבוהים והדרכות בלתי פוסקות

השקעה במערך הזכיינים והיועצים. ליבת העסקים של אנגלו-סכסון הם הזכיינים שלה. במהלך כל השנים משקיעה הרשת מחשבה ומשאבים רבים, בכדי להבטיח שהזכיינים – ויועצי הנדל“ן שלה – יפעלו בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק.
השנה השיקה אנגלו-סכסון את אנגלו-Impact – תוכנית קליטה לסוכנים חדשים. במסגרת תוכנית זו, הוקם אתר מקוון, שמצד אחד מקל על תוכנית הקליטה של הסוכן ברשת – ומצד שני מעניק לו תוכנית הכשרה מקצועית מלאה.
מיד עם קליטתו ברשת, מקבל היועץ החדש מייל אישי ממנכ“לית הרשת, שמברך אותו על ההצטרפות לחברה. כמו כן מקבלים היועצים באתר גישה למערך הדרכה סדור, הכולל 19 שיעורים מקוונים בנושאים שונים – ניהול משא ומתן, עבודת שטח, מטרות ויעדים וכן הלאה. השיעורים מבוססים על סרטון וידאו וחוברת הדרכה – וכוללים גם מטלות אישיות.

את הבקרה על התקדמות הסוכן בתוכנית ההדרכה מבצע חונך, שאותו ממנה הזכיין המקומי. עם סיום התוכנית מגיעים הסוכנים החדשים לקורס קריירה בנדל“ן, שנערך במטה המרכזי של החברה, לצורך השלמת המסלול להכשרתם המקצועית.
עבור הזכיינים, השיקה השנה אנגלו-סכסון קורס מנהלים, שמעבר לחומרי ההדרכה המועברים בו על ידי אנשי מקצוע שונים, משמש כזירת מפגש לזכיינים והזדמנות לדון בנושאים שעל הפרק עם הנהלת החברה, ולהחליף דעות בעניינים מקצועיים.
השנה הצטרפה למטה הרשת מנהלת הדרכה וזכיינים, העוסקת במתן פתרונות ייעודיים לצרכים ספציפיים של הזכיינים, תוך ביצוע איתור צרכים. בעזרת שיתוף פעולה עם ממשקים במטה אנגלו-סכסון, מתעצבים תהליכים המיועדים לייעל את העבודה, למקסם את הפוטנציאל ולהשיג תוצאות עסקיות מקסימליות.

הליווי הצמוד שמספקת הרשת לזכיינים שלה ותהליך ההכשרה של הסוכנים, לצד המוניטין רב השנים של אנגלו-סכסון, מייצרים ברשת תחושות של משפחתיות ומקצוענות, המהוות את נקודת הבידול המרכזית של אנגלו-סכסון בג‘ונגל הצפוף של שוק הנדל“ן 
הישראלי.




ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 אנגלו-סכסון
  • מטה הנהלת אנגלו-סכסון מורכב מצוות הכולל נשים בלבד (שש במספר).
  • בשנות ה-70 המוקדמות פתחה אנגלו-סכסון רשת מקומית בקפריסין תחת השם •“אנגלו-מדטרינייאן“, אך הרשת נסגרה עם פרוץ מלחמת האזרחים בין היוונים לטורקים.
  • רונן שטרית, יו“ר הדירקטוריון והבעלים של אנגלו-סכסון, התחיל את דרכו בחברה לפני 20 שנים כיועץ נדל“ן בסניף לוד. לאחר שרכש את הזיכיון בסניף לוד – ולאחר מכן גם את הזיכיונות ברמלה, שוהם, באר יעקב וראש העין – רכש שטרית את החברה כולה מידי הבעלים דאז, אפריקה ישראל.
  • רשת אנגלו-סכסון הייתה החברה הראשונה בישראל לפעול במודל של זכיינות.
  • וורנר לובל, המייסד השותף של הרשת, מחזיק עד היום בזיכיון לאזור ירושלים תחתיו פועלים שישה סניפים; איתן בלומברג, בנו של מייסד הרשת, מחזיק בזיכיון הרצליה פיתוח.

אבני דרך בחייו של אנגלו-סכסון:
1964 - משרד התיווך “אנגלו-סכסון“ נפתח ברחוב רוטשילד בתל-אביב.
1969 - החברה הופכת לרשת משרדי תיווך עם פתיחת הסניף בירושלים.
1977 - רשת אנגלו-סכסון מגיעה לפריסה של 30 סניפים.
1992 - המייסד דייב בלומברג מוכר את חלקו לחברת אפריקה ישראל.
2010 - רונן שטרית קונה את אנגלו-סכסון מאפריקה ישראל.
2014 - אנגלו-סכסון מיישמת אסטרטגיית דיגיטל בשיווק, בפרסום ובהדרכה.
2016 - צפי להשקת מערך הנכסים הדיגיטלי של אנגלו-סכסון.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים