יש קמפיין שיווק ויש קמפיין של בזק


לקראת התגברות התחרות בשוק תשתיות האינטרנט, יצאה בזק במהלך רב-שנתי תחת הכותרת “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“; במסגרת המהלך מציעה בזק ללקוחותיה מעטפת שירותי ערך מוסף המעשירה ומשדרגת את חוויית השימוש באינטרנט של בזק – ומבדלת אותה מהמתחרות. בקיץ 2015, השיקה בזק לראשונה בישראל את שירות הבית החכם


פורסם: 15.11.2015 18:00




בזק שמה לה למטרה להצעיד קדימה ולעצב את שוק האינטרנט המקומי: בשנת 2009 השיקה בזק את ה-NGN, רשת תקשורת מהמהירות והמתקדמות בעולם שאיפשרה לבזק להיות החברה הראשונה בישראל שמשיקה מהירויות גלישה של 100 מגה; בשנת 2012 השיקה בזק את Bezeq Free WiFi, רשת אלחוטית חברתית המאפשרת לגלוש באינטרנט של בזק גם מחוץ לבית; בשנים 2013 ו-2014 הרחיבה בזק את 
הפתרונות שהיא מספקת ללקוחות האינטרנט באמצעות סדרה של מהלכים ומוצרים משלימים על גבי תשתית האינטרנט – הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים; ובשנת 2015, כחלק מתחום ה-IoT (Internet of Things) הצומח בעולם, השיקה בזק את Bhome – שירותי הבית החכם של בזק, והייתה לחברה הראשונה בישראל להשיק שירות מסוג זה.


הסביבה התחרותית
בשנים האחרונות, קידם משרד התקשורת רפורמה בשוק תשתיות האינטרנט תחת השם “השוק הסיטונאי“. במסגרת הרפורמה, שנכנסה לתוקף בחודש פברואר 2015, יכולות גם חברות תקשורת אחרות – שאינן מחזיקות בתשתיות אינטרנט – להציע ללקוחות הקצה תשתית אינטרנט, המבוססת בפועל על התשתית הפיזית של בזק.
לפיכך, אם עד היום התחרתה בזק בשחקנית נוספת אחת בלבד בשוק תשתיות האינטרנט, החל משנת 2015 נכנסו לשוק כמה שחקנים חדשים. כתוצאה מכך, התחרות בשוק האינטרנט התגברה משמעותית והכריחה את בזק להיערך מראש למציאות התחרותית החדשה.


האתגר השיווקי
על מנת להכין את עצמה לרפורמה בשוק תשתיות האינטרנט ולתחרות המתגברת בתחום, ובמקביל להמשיך להיות חברת התקשורת שמצעידה את שוק התקשורת בישראל קדימה, נדרשה בזק ליצור בידול אמיתי שיאפשר לה לשמור על מצבת הלקוחות שלה, לגייס לקוחות חדשים ולהמשיך להיתפס כחברת התקשורת המובילה והחדשנית בישראל. וכל זאת, בזירה מוטת מחיר – ותוך שבזק נתונה למגבלות רגולטוריות שנועדו לעודד את כניסת המתחרים החדשים.

האינטרנט של בזק. עולם תוכן של ערכים מוספים
האינטרנט של בזק. עולם תוכן של ערכים מוספים


הבית החכם של בזק
תחום “האינטרנט של הדברים“ (IoT) – טכנולוגיה המאפשרת תקשורת מתקדמת בין מגוון רחב של מכשירים, מערכות ושירותים – הוא אחד התחומים החמים בשוק האינטרנט, וחברות תקשורת רבות בעולם רואות בו את מנוע הצמיחה העתידי בתחום.
בשנים האחרונות, בזק החליטה לעלות בשרשרת הערך, ובקיץ 2015 היא הפכה לחברה הראשונה בישראל שנכנסה לתחום ה-IoT באמצעות השקת Bhome – שירות בית חכם, המאפשר ללקוח לנהל ולעקוב מרחוק אחר הנעשה בביתו, ולשלוט במגוון אמצעי בקרה באמצעות הסמארטפון.
שירות Bhome מתבסס על פתרון “הכל באחד“, הכולל מצלמת HD משוכללת, גלאי דלת/חלון ושקע חכם. הערכּה מותקנת באופן פשוט ועצמאי על ידי הלקוח – ומתממשקת לרשת האלחוטית בביתו, כשהלקוח יכול לשלוט ולהגדיר כל אחת מהפונקציות באמצעות אפליקציה ייעודית.

מבחינת בזק, מדובר במהלך שיווקי גדול בהשקעה של 10 מיליון שקל, ותוך שיתוף פעולה עם אחת החברות המובילות בעולם בתחום – iControl Networks. עם זאת, זהו רק שלב ראשון במהפכת הבית החכם, ובהמשך הדרך יושקו שירותים רבים נוספים.
לפי תחזית בזק, בתוך שלוש שנים 70% מהבתים בישראל יהיו בתים חכמים.


פתרונות יצירתיים למגזר הפרטי
בזק הבינה כי הדרך ליצירת בידול אמיתי בשוק האינטרנט היא עלייה בשרשרת הערך על ידי בניית מעטפת של שירותים ומוצרי ערך מוסף חדשים, היושבים על גבי תשתית האינטרנט ומספקים חוויית שירות איכותית, המעשירה את חיי הצרכנים.
וכך, תחת האמירה “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“, החלה בזק להשיק סדרה של מהלכים ושירותי ערך מוסף חדשים, המוצעים ללקוחות האינטרנט של בזק ללא כל חיוב או בעלות חודשית מינימלית:

‏Bezeq Free WiFi – בחודש יולי 2012 השיקה בזק שירות ראשון מסוגו בישראל – אינטרנט אלחוטי ציבורי וחברתי, תחת השם Bezeq Free WiFi; שירות זה מאפשר ללקוחות בזק לגלוש בחינם וללא מגבלות מהסמארטפון, מהטאבלט או מהמחשב הנייד.
לקראת חופשת הקיץ של 2013, הרחיבה בזק את השירות והעניקה ללקוחות האינטרנט המהיר שהצטרפו למיזם את האפשרות ליהנות מגלישה חינם גם בחו“ל. 
ההטבה מאפשרת ללקוחות החברה חיבור WiFi חינמי לאינטרנט ביותר ממיליון נקודות גלישה אלחוטית ברחבי העולם.
מהלך שידרוג מהירויות – בתחילת 2013 יצאה בזק במהלך נרחב לשידרוג אוטומטי של מהירויות הגלישה של לקוחותיה – ללא כל התחייבות או תוספת תשלום מצדם. בשלהי שנת 2014 יצאה בזק במהלך נוסף, ששידרג עוד יותר את מהירויות הגלישה של הלקוחות.

Bezeq Cloud – בחודש מרץ 2013 השיקה בזק את Bezeq Cloud – שירות גיבוי חינמי בענן ללא הגבלת נפח, המאפשר ללקוחות האינטרנט של החברה ליהנות מגיבוי של תמונות, וידאו, מוזיקה וקבצים אחרים מכל מקום ומכל מכשיר: נייח או נייד.
‏Bphone – לקראת חופשת הקיץ של 2014, השיקה בזק שירות חינמי, המאפשר ללקוחותיה לדבר מקו הבזק שלהם בכל מקום בעולם באמצעות אפליקציית Bphone, המאפשרת להוציא שיחות לכל יעד ולקבל שיחות מכל יעד בתעריפי בזק הרגילים, לנהל רשימת אנשי קשר או יומן שיחות ולשלוח SMS.

שירות המוזיקה MUSIX – בחודש ספטמבר 2014 החלה בזק להציע ללקוחותיה המנויים לשירותי הענן שלה גישה למוזיקה ללא הגבלה ובחינם באמצעות אפליקציית MUSIX מבית פלאפון, המכילה מאות אלפי שירים.
לרגל השקת המהלך, יצאה החברה במהלך קד“מ בהשתתפות המוזיקאי מוקי, שנשלח להופעה בגובה של 43,100 רגל בשמי העיר לונדון, במטרה לשבור את שיא גינס להופעה מוזיקלית בגובה רב. להופעה הצטרפו 35 זוגות מבין הלקוחות, שזכו בהגרלה.


פתרונות יצירתיים למגזר העסקי
במקביל להשקת שירותי הערך המוסף לשוק הפרטי, בזק שואפת להמשיך ולהיות הבחירה הראשונה של הלקוחות גם במגזר העסקי. בשנת 2014 השיקה בזק שורה של פתרונות למגזר העסקי – ובהם השירותים Bcyber ,Bcam ,Boffice – במטרה לעזור ללקוחות לנהל את העסק שלהם בצורה חכמה יותר, ולהגן על העסק מפני פריצות אבטחה ואיומים וירטואליים אחרים.


שידרוג תשתיות האינטרנט
על מנת להמשיך לעמוד בחזית של טכנולוגיות האינטרנט בישראל – ולשדרג ללקוחותיה לא רק את מגוון הפתרונות על גבי תשתית האינטרנט אלא גם את מהירות הגלישה – החלה בזק בשנת 2013 לפרוס בכל רחבי המדינה רשת סיבים אופטייים אולטרה-מהירה עד בית הלקוח בשם Bfiber.
הרשת החדשה תוכל לספק מהירויות של עד 1GB ולאפשר חיבור בו-זמני של עשרות מכשירים, מהלך שצפוי להאיץ משמעותית את שירותי ה-IoT בישראל.


תוצאות המהלך
מהלך “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“ נשא פרי והביא לגידול של 22% בכמות הלקוחות שהצטרפו לאינטרנט של בזק. בנוסף, מסקרים שנערכו עבור בזק בעקבות מהלכים אלה, עלו הממצאים הבאים:
חיזוק התפיסה שבזק היא חברת התקשורת המובילה והחדשנית בישראל – 74% תופסים את בזק כחברת התקשורת המובילה בישראל, ו-61% תופסים אותה כחברת התקשורת החדשנית והמתקדמת ביותר – בפער ניכר מול התחרות.
בזכות השקת הבית החכם, בזק היא כיום החברה העיקרית בישראל שמזוהה עם שירותי בית חכם – יותר מ-50% מהציבור משייכים את השירות לבזק.
בזכות השקת ה-Bezeq cloud, בזק מנכסת אליה את עולם שירותי הענן, וכמעט 50% מהציבור משייכים שירותי ענן לבזק.



ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על 
בזק
  • מאז פריסת רשת ה-NGN, קצב הגלישה הממוצע בבזק צומח בכ-50% מדי שנה.
  • מהירות הגלישה הממוצעת בבזק עומדת כיום על כ-35 מגה.
  • בתוך שלושה חודשים מיום השקתו, הצטרפו לשירות Bezeq Cloud יותר מ-60 אלף לקוחות.
  • במתחם הבית החכם של בזק באיקאה ביקרו 20 אלף מבקרים בתוך שבוע.
  • רשת ה-Bfiber של בזק כבר פרוסה במיליון בתי אב בישראל.
  • שיעור ההשקעות השנתי של בזק מסך ההכנסות עומד על כ-20% – שיעור גבוה, הן בהשוואה לחברות תקשורת אחרות בישראל והן בהשוואה לחברות תקשורת בעולם.

אבני דרך בחייו של בזק:
2009 - בזק משיקה את רשת ה-NGN – רשת אינטרנט אולטרה-מהירה.
2011 - בזק הראשונה להשיק בישראל אינטרנט במהירויות של עד 100 מגה.
2012 - בזק פורסת את הרשת האלחוטית החברתית הראשונה – Bezeq Free WiFi.
2013 - בזק משיקה את אסטרטגיית “יש אינטרנט ויש אינטרנט של בזק“; מתחילה לפרוס את Bfiber – רשת סיבים אופטיים שתספק בעתיד מהירויות של עד 1GB.
2014 - בזק משיקה מהפכה בחבילות התקשורת במגזר העסקי ומשדרגת את המענה ללקוח העסקי.
2015 - בזק נכנסת לראשונה לתחום ה-IoT ומשיקה פתרונות בית חכם; הרפורמה בשוק הסיטונאי נכנסת לתוקף והופכת את שוק תשתיות האינטרנט לשוק מרובה מתחרים.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים