לפעמים, זיכרונות מתגשמים


החיבור בין עלית לצרכנים מבוסס על קשר רגשי וסנסורי עמוק, המחובר לטעמי ילדות. כדי להציף מחדש רגשות אלה בקרב ישראלים, החזירה השנה חטיבת תענוג והנאה בשטראוס את הסוכריות הנוסטלגיות של עלית אל המדפים


פורסם: 15.11.2015 18:00




כבר יותר מ-80 שנים, שעלית מקושרת אצל הצרכן הישראלי עם חוויות מתוקות ומפנקות. המותג, שהחל את דרכו בשנות ה-30 של המאה שעברה, ביסס במהלך השנים את מעמדו עם מותגים איקוניים כמו שוקולד פרה, מקופלת, פסק זמן, קפה נמס עלית, קפה טורקי ורבים אחרים, שכבשו את ליבם של הצרכנים והפכו לחלק מהזיכרון הקולקטיבי של ישראלים רבים.

יותר מכך, סיפורה של חברת עלית שזור גם בתולדות הציונות. ב-1933, עם עלייתו של אדולף היטלר לשלטון בגרמניה, אליהו פרומצ‘נקו החליט להגשים חלום ישן: להקים בארץ ישראל מפעל לשוקולד. הוא עלה לישראל, וביחד עם עוד שמונה שותפים רכש מגרש ריק במרכז העיר רמת גן, שעליו הקים את המפעל המיתולוגי של עלית – המקום שאליו הגיעו ישראלים כדי 
“להריח שוקולד“.

החיבור בין עלית לצרכנים מבוסס על קשר רגשי וסנסורי עמוק: אלה סוכריות הדבש, המזכירות לרבים את טעם הילדות, וזו שקית הקפה הטורקי שאורזים לפני נסיעה לחו“ל. עלית הוא גם מותג בגובה העיניים – חם, זמין, מתחדש כל הזמן, פורץ לתחומים חדשים ומשיק חדשנות שיווקית ומוצרית.
עלית הייתה גם זו שביססה בישראל את קטגוריית החטיפים המתוקים – ובראשם החטיף פסק זמן, שהשקתו לוותה בהיסטריה של ביקושים, ושגם היום הוא אחד מחמשת החטיפים הנמכרים ביותר בישראל.

סיפור ההצלחה של עלית מבוסס על יכולתה להציע מגוון מוצרים עם טעמים, הקולעים בדיוק רב לחיך הישראלי, ולצד זה לדעת לחבר להם את הסיפור השיווקי הנכון: זה שנוגע בצרכן ומחבר אותו למותג ולערכיו.

הנוסטלגית של עלית. להתחבר לטעמי הילדות
הנוסטלגית של עלית. להתחבר לטעמי הילדות

החיבור בין עלית לצרכנים מבוסס על קשר רגשי וסנסורי עמוק: אלה סוכריות הדבש, המזכירות לרבים את טעם הילדות, וזו שקית הקפה הטורקי שאורזים לפני נסיעה לחו“ל. עלית הוא גם מותג בגובה העיניים – חם, זמין, מתחדש כל הזמן, פורץ לתחומים חדשים ומשיק חדשנות שיווקית ומוצרית.
עלית הייתה גם זו שביססה בישראל את קטגוריית החטיפים המתוקים – ובראשם החטיף פסק זמן, שהשקתו לוותה בהיסטריה של ביקושים, ושגם היום הוא אחד מחמשת החטיפים הנמכרים ביותר בישראל.

סיפור ההצלחה של עלית מבוסס על יכולתה להציע מגוון מוצרים עם טעמים, הקולעים בדיוק רב לחיך הישראלי, ולצד זה לדעת לחבר להם את הסיפור השיווקי הנכון: זה שנוגע בצרכן ומחבר אותו למותג ולערכיו.

הסוכריות של עלית. 81 שנים של מתיקות
הסוכריות של עלית. 81 שנים של מתיקות


מהדורות נוסטלגיה מיוחדות
מאז כניסתה של חברת עלית לתחום הסוכריות בשנת 1976, משווק המותג בישראל מגוון גדול של סוכריות קשות ורכות מכל הסוגים – הן על בסיס סוכר והן ללא סוכר – בטעמים רבים, במגוון של צבעים, בצורות שונות ובעטיפות מגוונות.
החל בסוכריות על מקל שזכו לכינוי “לקקנים“, דרך הסוכריות בקופסאות הפח הקטנות וסוכריות 
המרשמלו, ועד לסוכריות הזוקס הזכורות לטוב, סוכריות הטופי הממכרות וסוכריות הגומי ללא גלוטן, המותג עלית שיווק במהלך השנים סוכריות אהובות שנשארו בזיכרונם של הצרכנים כגעגוע מתוק ונעים – גם שנים רבות לאחר הורדתן מהמדפים.

אריזות נוסטלגיות. זיכרון מתוק
אריזות נוסטלגיות. זיכרון מתוק

השנה, 40 שנה לאחר שיוצרו לראשונה ולאחר אינספור בקשות של צרכנים להחזיר את הסוכריות למדפים, החליט המותג להיענות לבקשות הקהל ולהחזיר כמה סדרות של סוכריות, שזכו לפופולאריות גדולה במיוחד בקרב ילדים ומבוגרים.
ממחקר שערכה החברה עלה, כי סוכריות ג‘לית, סוכריות גומי יין, סוכריות דבש וסוכריות מנטה הן הסוכריות האהובות ביותר בקרב הצרכנים. לכן, בחרה החברה להחזיר סוכריות אלה אל המדפים במהדורה מוגבלת – בדיוק באותו הטעם ובאריזות המקוריות שלהן, אך עם עדכונים קלים.
כדי לתמוך במהלך החזרת הסוכריות, וכדי להציף את רגש הנוסטלגיה בקרב הצרכנים, יצאה עלית במהלך רב-ערוצי ששילב קד“מ, דיגיטל, רשתות חברתיות וטלוויזיה. במסגרת המהלך, תחת קונספט הנוסטלגיה וטרנד שיחזור התמונות שנהפך לפופולארי מאוד בשנים האחרונות, התבקשו הצרכנים לצלם תמונות שיחזור מדויקות לתמונות נוסטלגיות שלהם.

במרכז הקמפיין עמד אזור ייעודי שהוקם באתר התוכן מאקו. האזור כלל תכנים משלימים, פעילות גולשים, חידונים ועוד מגוון גדול של תכנים מעולמות הנוסטלגיה. האזור המיוחד זכה לקידום משמעותי באתר מאקו לאורך כל תקופת המהלך.
בנוסף, כלל המהלך המשולב שיתוף פעולה עם תוכנית הטלוויזיה “חי בלילה“, המשודרת בערוץ 2. במסגרת התוכנית, שולבו פינות נוסטלגיות שנסגרו בשקופית חסות שתקשרה את השקת סדרת סוכריות הנוסטלגיה של עלית.
המהלך זכה להצלחה גדולה בקרב קהל הצרכנים, ששלחו מאות תמונות שיחזור מושקעות ומעוררות נוסטלגיה. השקת המהדורה המוגבלת זכתה גם היא להצלחה גדולה בקרב הקהל הרחב, ששמח לקבל מחדש את הטעמים הנוסטלגיים והאהובים.




ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על
 עלית
  • למרות שהוא נקרא “שוקולד פרה“, על אריזת המותג לא הופיעה מעולם המילה “פרה“.
  • בכל שנה נמכרות בישראל כ-20 מיליון יחידות “פסק זמן“.
  • החטיף “טורטית“ הוא החטיף הנמכר ביותר בישראל במונחי יחידות.
  • מפעל השוקולד של עלית מייצר כ-50 טון שוקולד ביום.
  • בשנת 2014 חגגה הפרה 80 שנה להשקתה.

אבני דרך בחייו של עלית:
1932 - מפעל השוקולד של עלית מוקם ב“צומת עלית“ ברמת גן.
1958 - הפחית הראשונה של קפה נמס עלית מיוצרת בישראל.
1963 - עלית משיקה קפה טורקי.
1982 - פסק זמן מושק ונוצרת סביבו היסטריה של ביקושים.
2009 - פחית קפה נמס “מקבלת מותניים“ – למראה צעיר ועדכני יותר.
2010 - מושק מהלך “ופלות או בפלות“.
2013 - שפה תקשורתית חדשה לקפה נמס עלית.
2015 - השקת מהדורות נוסטלגיות של סוכריות עלית.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים