שי לאב יו
שילב שומרת על מעמדה בשוק מוצרי התינוקות בישראל באמצעות חדשנות מוצרית; השנה השיקה הרשת מותג אופנה חדש לתינוקות ולילדים – 123 Unisex for Kids
פורסם: 15.11.2015 18:00
בשנת 1974, שושי ואיציק אורן – זוג סטודנטים מבת ים – עמדו לפני הולדת בנם השני. בערב יום העצמאות, יצא איציק אל העיר במטרה לרכוש כמה פריטים חסרים לקראת שובו של הרך הנולד מבית החולים.
כדי לרכוש עשרה פריטים בסך הכל – ובהם שני בקבוקי הזנה, סדין למיטת תינוק וחיתולי בד – נאלץ איציק לכתת את רגליו ברחובות בת ים ותל אביב במשך שעות. כשכבר הגיע הביתה עם הפריטים, נדהם לגלות שהסדין אינו מתאים בגודלו למזרן, שחליפת התינוק גדולה מדי – ושהחיתולים מתפוררים. עם חזרתה של שושי מבית החולים – מלווה בבנם הפעוט רן – החליטו השניים להפוך את הבעיה שבה נתקלו, להזדמנות עסקית.
הרעיון מאחורי המיזם של בני הזוג אורן נשמע פשוט היום, אך לפני 40 שנה הוא נחשב מהפכני: בני הזוג הבינו, שכדי לשפר את חוויית הקנייה בתחום, נדרש פורמט המאפשר להורים שבדרך להכין רשימת קניות, לבוא איתה לחנות – ללא צורך להתחייב לרוכשה (מחשש ל“עין הרע“) – ולקבל את המוצרים הביתה מיד לאחר הלידה.
בני הזוג אורן הכינו רשימת פריטים אפשרית ויצאו לבדוק אותה בקרב קבוצות מיקוד מאולתרות של נשים הרות בסניפי טיפת חלב. וכך, למרות הספקנות של אנשי עסקים ובעלי חנויות רבים, נולדה רשת שילב (ראשי תיבות של “שיווק ישיר לבית“), שהסניף הראשון שלה הוקם בשנת 1975 ברחוב אבן גבירול בתל אביב.
כיום, שילב מובילה את שוק מוצרי התינוקות בישראל כשהיא פועלת על בסיס הערכים שמלווים אותה מיומה הראשון: מצוינות, איכות, אמינות ובטיחות, חדשנות פורצת דרך ותרומה לקהילה ולמשפחה.
רשת שילב מונה 65 סניפים בשלושה קונספטים שונים: חנויות הריון – המתמחות בהזמנות שלפני הלידה; חנויות בתי חולים – המספקות את צרכי האם והרך הנולד בימים הראשונים לאחר הלידה, וחנויות הורים – המיועדות לתינוקות, לילדים ולרוכשי מתנות. בנוסף, מפעילה שילב חנות מקוונת שמציעה בכל רגע נתון עשרות אלפי פריטים – החל בחבילות לידה, דרך הלבשה וטקסטיל וכלה בצעצועים – הנגישים לרכישה קלה ומהירה באמצעות המחשב, הטאבלט או הסמארטפון.
מועדון הלקוחות של שילב, שנסוב סביב עולמות התוכן של התפתחות התינוק והסביבה החברתית-משפחתית שעוטפת אותו, כולל כיום כ-250 אלף חברים, המפולחים לשלושה קהלי יעד שונים: נשים בהריון, הורים צעירים וסבים וסבתות. מלבד הנחות, מכירות מוקדמות ומבצעים, מאפשרת הרשת לחברים להשתתף במגוון אירועים, השאובים מעולמות התוכן הרלוונטיים להם.
Unisex for Kids 123. לגדול באופנתיות
האתגר השיווקי
אחד האתגרים שעמדו השנה בפני שילב היה להשיק מותג אופנה לתינוקות ולילדים, שמצד אחד שומר על תו האיכות המלווה את כל מוצרי הרשת – ומצד שני מייצר עבורה בידול בשוק הדינאמי של בגדי התינוקות והילדים, שפעמים רבות התחרות בו היא בגזרת המחיר.
123 Unisex for Kids
לקראת עונת החגים של 2015 – וכשלוש שנים לאחר ההשקה המוצלחת של המותג “ג‘ינסי“ – השיקה שילב מותג אופנה חדש לתינוקות ולילדים תחת השם Unisex for Kids 123, וזאת במטרה לתת מענה לאתגר השיווקי של הרשת ולהעמיק את הבידול שלה בשוק בגדי התינוקות.
על פיתוח המותג החדש אחראי סטודיו שילב; במהלך תהליך הפיתוח נבחנו בסטודיו מגמות אופנה מסביב לעולם – ובמקביל נערכו מחקרי צרכנים רבים בשוק הישראלי. התוצאה שהתקבלה היא מותג אופנה בהשפעה סקנדינבית, המשלב בין נוחות התינוק לאופנה עכשווית.
כל בגדי המותג עשויים מכותנה או משולבי כותנה, זאת במטרה להתאים למזג האוויר הישראלי. קולקציית היוניסקס של המותג מתאימה לתינוקות מגיל לידה ועד גיל 5. הקולקציה מציעה מגוון של מאות פריטים – החל מהיציאה מבית החולים ועד להליכה לגן – המתאימים לצרכים המשתנים של התינוק והפעוט.
מותג ההלבשה של שילב. פשטות מתוחכמת
התובנה שאליה הגיעו בסטודיו של שילב עם פיתוח המותג החדש הייתה, כי הקהל הישראלי, בבואו לבחור פרטי לבוש לתינוקות ולילדים, עייף מהעומס העיצובי – ומכך שהמותגים נראים דומים אחד לשני. כתוצאה מכך, כל הפרטים בקולקציה הם בשחור, לבן ואפור (עם נגיעות קלות של צבע), והמראה הכללי משדר גישה של פשטות מתוחכמת.
הקולקציה כוללת גם פיתוחים בלעדיים של שילב שנועדו להקל על חיי התינוק וההורים: כך למשל, נכללים בקולקציה מכנסיים המאפשרים להאריך את המותן ואת רגל המכנס כדי שאלה “יגדלו עם הילד“, או חפתים גמישים המקלים על הלבשת התינוק. בנוסף כולל המותג החדש גם מגוון גדול של מוצרי טקסטיל למיטת התינוק.
השקת הקולקציה נתמכה בקמפיין שילוט חוצות, במיניסייט ייעודי, בפעילות מול חברי המועדון ובפרסום בעיתונות המודפסת.
שילב. חוגגים 41 שנים
תרומה לקהילה
כחלק מערכי החברה ומהחזון שלה, שילב רואה בתרומה לקהילה חשיבות רבה. תרומה זו באה לידי ביטוי במעורבות חברתית, בתרומות כספיות ובפעילות התנדבותית מגוונת במספר ערוצים: מעגלים – פרויקט שמטרתו להביא בני נוער להבנה שניתן להפוך כל בעיה או קושי בחיי היומיום להזדמנות; ארגון בטרם – בכל שנה נרתמת הרשת לפעילות משותפת עם ארגון בטרם לבטיחות ילדים; ארגון אלי“ע – במהלך השנים האחרונות עורכת שילב בסניפיה מבצע התרמה שנתי לתמיכה באלי“ע, הארגון לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראייה.
ולסיום, כמה דברים שלא ידעת על שילב
- איציק ושושי אורן זכו בשנת 2010 באות הוקרה ובפרס מפעל חיים, שהוענקו להם בוועידה השנתית לקמעונאות בישראל.
- כבר בשנת 1986, שילב הגתה והוציאה לאור את ספר ההדרכה לאשה ההרה “תינוק חדש“, הכולל בתוכו את “ספר השמות של ישראל“.
- הסטיקר “תינוק באוטו“ הומצא בשילב.
- בזכות מערך הבטיחות והבקרה ההדוק שלה, שילב היא החברה היחידה בתחום מוצרי התינוקות שמחזיקה בדרגת הבטיחות הגבוהה ביותר של מכון התקנים – מסלול יהלום.
- שילב פיתחה את מותג ג‘ינסי – הג‘ינס היחיד בעולם המותאם לתינוקות בני יומם.
אבני דרך בחייו של שילב:
1974 | - | שושי ואיציק אורן מקימים את שילב. |
1979 | - | שילב היא הראשונה לשווק בבלעדיות את מותג העגלות האיטלקי אינגלזינה. |
1991 | - | איציק ושושי אורן מקימים את חברת הצעצועים ההתפתחותיים – Tiny Love. |
2011 | - | שילב משיקה את המותג ג‘ינסי – ג‘ינס שתפור לתינוקות. |
2012 | - | השקת החנות המקוונות. |
2015 | - | השקת מותג Unisex for Kids 123. |