כותרת ראשית


בשנה החולפת, חנכה קבוצת “ידיעות אחרונות“ את מרכז המבקרים החדש שלה – ידיעות 360° – והעמיקה את פעילותה בפלטפורמות הדיגיטליות של פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם


פורסם: 15.11.2015 18:00




העיתון “ידיעות אחרונות“ יצא לראשונה לאור בארץ ישראל ב-11 בדצמבר 1939. החל משנות ה-70 של המאה הקודמת “ידיעות אחרונות“ ממוצב בתור “העיתון של המדינה“ – ומספק במה למגוון רחב של דעות, כותבים ופרשנים מובילים, ובהם נחום ברנע, סימה קדמון, שמעון שיפר, יוסי יהושוע, בן דרור ימיני וכותבים רבים נוספים מכל גוני הקשת החברתית והפוליטית. כמו כן, העיתון מקדיש לאורך השנים כיסוי נרחב לנושאי רווחה, פריפריה, חינוך ומשפחה.

מדי יום מציע “ידיעות אחרונות“ עולמות תוכן למגוון של סגמנטים וקהלים באמצעות מוספים ומדורים שונים. מלבד עמודי החדשות, מפרסם העיתון גם את המוספים “24 שעות“, “ממון“, ו“ספורט“. בנוסף, במהלך ימות השבוע, מצורפים למנויי העיתון מוספים שבועיים שונים: מוסף הבריאות “זמנים בריאים“, מוסף הטיולים והאוכל “מסלול“ ומוסף הלייף-סטייל “זמנים מודרניים“.

ידיעות אחרונות. מלווה את ישראל ברגעי עצב ושמחה
ידיעות אחרונות. מלווה את ישראל ברגעי עצב ושמחה


מהדורת סוף השבוע
מהדורת סוף השבוע של “ידיעות אחרונות“ מסמלת עבור ישראלים רבים את השבת הישראלית על טקסיה המשפחתיים וסמליה – ומהווה חלק בלתי נפרד ממנה. חוויית הקריאה של מהדורת השבת מאופיינת בהעמקה גדולה יותר בתכנים ובטורי הכותבים ומותאמת לחוויית הבילוי והמנוחה בסוף השבוע.

“ידיעות אחרונות“ מציע למאות אלפי קוראיו בסוף השבוע גיליון מקיף ומגוון, שאותו מוביל מוסף הדגל של העיתון – “7 ימים“ – הכולל סיפורים בלעדיים, ראיונות, תחקירים וטורים קבועים של שלמה ארצי, רענן שקד, דנה ספקטור, חנוך דאום ואחרים.
העובדה שקריאת “7 ימים“ מאופיינת בזמן ובעומק קריאה רבים יותר, יוצרת engagement של הקוראים עם המוצר – ולפיכך הופכת את “7 ימים“ למדיה פרסומית מרכזית עבור משווקים ומפרסמים.

גיליון סוף השבוע כולל, בנוסף, גם את “המוסף לשבת“, שעם כותביו נמנים נחום ברנע, סימה קדמון, מאיר שלו, יועז הנדל, יגאל סרנה, סיון רהב מאיר ואחרים; את מוסף “7 לילות“, עם החשיפות של עולם הבידור; את מגזין הצרכנות והכלכלה “ממון שישי“, ואת מוסף “פיצוחים“, הכולל תשבצים, תשחצים, וסודוקו למבוגרים ולילדים.



“ידיעות אחרונות“ בדיגיטל
ל“ידיעות אחרונות“ עמוד Facebook מהמובילים בקטגוריה עם כ-600 אלף לייקים ועם אחוזי engagement גבוהים. העמוד מפנה לסיפורים אנושיים, לאירועים מאחורי החדשות ולפעילויות אינטראקטיביות.
כמו כן, מפעיל העיתון עמוד Instagram עם קהל עוקבים צעיר, הנחשף לתמונות ולסיפורים מן החדשות והבידור. לאחרונה החל העיתון לפעול גם בזירה של Twitter, וכותביו מצייצים עדכוני חדשות וסקופים שונים.


“ידיעות אחרונות“ מנויים
מצבת המנויים של “ידיעות אחרונות“ מבוססת על קהל משפחות, שטקס קריאת העיתון בבוקר הוא חלק בלתי נפרד משגרת יומן. מערך המנויים של העיתון פרוש מצפון רמת הגולן ועד אילת בדרום, מתוך מחויבות לזמינות בכל מקום בישראל, על מנת להציע ערך מוסף למשפחות המנויים, הקים “ידיעות אחרונות“ מועדון הטבות, שבמסגרתו מוענקות למנויים הטבות מגוונות לאירועים ולפעילויות בכל רחבי המדינה. קהל המפרסמים של “ידיעות אחרונות“ משולב בפעילות המועדון ובאירועי הבידור.


קבוצת ידיעות אחרונות
מלבד העיתון היומי ומהדורת סוף השבוע, קבוצת ידיעות אחרונות מחזיקה בשורה של פעילויות ופלטפורמות בשוק התוכן הישראלי, ובהן אתר האינטרנט ynet, רשת המקומונים של ידיעות, העיתון הכלכלי “כלכליסט“, ידיעות מגזינים וידיעות ספרים.
ynet – אתר האינטרנט המוביל של קבוצת “ידיעות אחרונות“ נהפך מיד עם הקמתו לשחקן מרכזי בשוק התוכן הישראלי. מאז ועד היום ממשיך ynet להרחיב את התכנים באתר ולהתאים את הפלטפורמה שלו להרגלי הצריכה המשתנים של הגולשים בערוצי הסלולר והדיגיטל (גם את סיפור המותג של ynet ניתן למצוא במהדורה זו של ספר ה-Superbrands של ישראל).

רשת המקומונים של ידיעות – “ידיעות תקשורת“ מונה 25 עיתונים מקומיים, המצורפים ל“ידיעות אחרונות“ כחלק מחבילת השבת, וכוללים חדשות, סיפורים אנושיים ותחקירים בזירה המקומית.
כלכליסט – עיתון כלכלי שנוסד בשנת 2008 במטרה להנגיש את נושאי הכלכלה לקהלים רחבים בחברה הישראלית. לכלכליסט אתר ואפליקציית מובייל, והוא עורך כנסים מקצועיים לקהילה העסקית.
מגזינים – לאשה: מגזין הנשים המוביל בישראל, המופץ מדי שבוע במאות אלפי עותקים; בלייזר: ירחון לגברים בענייני נשים, ספורט, רכב, אלכוהול וגאדג‘טס; 
פנאי פלוס: שבועון הבידור והסלבס בפורמט מגזיני; מנטה: מגזין בריאות בענייני רפואה, כושר, תזונה, דיאטה, גוף ונפש ועוד; GOstyle: מגזין אופנה, שופינג, טיפוח ועיצוב הבית; ראש אחד: שבועון פנאי ובידור לבני נוער בגילאי 15-11, המפעיל גם אתר אינטרנט, עמוד Facebook ואינסטגרם.

קבוצת ידיעות. מגוון רחב של ערוצי תוכן
קבוצת ידיעות. מגוון רחב של ערוצי תוכן

ידיעות ספרים – אחת מהוצאות הספרים הגדולות בישראל, המוציאה לאור ספרי פרוזה, עיון, ילדים ונוער ויהדות. ספרי ההוצאה מככבים תדיר ברשימות רבי-המכר, והיא מחזיקה נוכחות מובהקת בחנויות, בתקשורת ובתודעה הציבורית. הקבוצה חתומה על כמה מההצלחות המו“ליות הגדולות בעולם כגון סדרת ספרי הארי פוטר, חמישים גוונים של אפור וספריהם של הרלן קובן, פאולו קואלו ואחרים.
e-vrit – מיזם מבית “ידיעות אחרונות“ ו-ynet, המאפשר רכישה וקריאה של ספרים אלקטרוניים באמצעות אפליקציית “עברית“ לקריאה נוחה בסמארטפונים ובטאבלטים.
וסטי - עיתון בשפה הרוסית שהושק בשנת 1992 ופונה לקוראים דוברי רוסית ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה.


מרכז המבקרים של קבוצת “ידיעות אחרונות“
בינואר 2015 נפתח מרכז המבקרים המחודש – ידיעות 360° – שבו נחשפים המבקרים בצורה חוייתית לפעילות הקבוצה כולה.
מרכז המבקרים מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם התקשורת והעיתונות. הפעילות האינטראקטיבית במרכז המבקרים כוללת משחקים וחידונים, סרטים מקצועיים וגולת הכותרת – דסק חדשות אמיתי שבו המבקרים הופכים לכתבים, לצלמים ולעורכים בדסק החדשות של “ידיעות אחרונות“ ואתר ynet.
המרכז מציע מגוון סיורים לקהלי יעד שונים: משפחות, קבוצות מאורגנות, סטודנטים וגימלאים, כמו גם סיורי לילה שבמסגרתם המבקרים צופים בזמן אמת בהדפסת העיתון, ונחשפים לראשונה אל סיפורים מאחורי הכותרות של “ידיעות אחרונות“.

מרכז המבקרים החדש של ידיעות. עושים כותרות
מרכז המבקרים החדש של ידיעות. עושים כותרות



אבני דרך בחייו של ידיעות אחרונות:
1939 - העיתון “ידיעות אחרונות“ יוצא לראשונה לאור.
1947 - המגזין “לאשה“ יוצא לאור.
1988 - השקת מגזין “ראש 1“.
1989 - השקת רשת המקומונים “ידיעות תקשורת“.
2000 - ynet עולה לאוויר.
2001 - השקת כתבי העת 
“מנטה“ ו“בלייזר“.
2004 - השקת המגזין “GoStyle“.
2008 - השקת “כלכליסט“.
2010 - השקת “עברית“.
2015 - השקת מרכז המבקרים ידיעות 360°.





לחזרה לרשימת סיפורי המותגים