אז עם מי אתם עושים את הגד?
השנה המשיכה מחלבות גד לשמור על מעמדה האיקוני בקטגוריית גבינות הפרימיום באמצעות חדשנות בפיתוח המוצרים והעמקת הקשר עם קהילת הפודי'ס
פורסם: 15.11.2015 18:00
דרכה של מחלבות גד אל המטבח הישראלי מתחילה דווקא בטורקיה של תחילת המאה הקודמת. בשנת 1915 החלו בני הזוג כהן למכור לשכניהם באייז פניר - גבינת פטה טורקית שהכינו בחצר ביתם במזרח טורקיה. מספר שנים לאחר מכאן, כשבנם ואשתו החליטו לעלות לישראל, הם הביאו איתם את מסורת הגבינה הבלקנית (שמאוחר יותר זכתה לשם "בולגרית"), והחלו לייצר את הגבינות המשפחתיות גם בישראל.
שלושה דורות לאחר מכן, החליט נכדם, עזרא גד כהן, להרחיב אופקים גם אל מעבר למחוזות הבלקן - ויצא להשתלמות במחלבה מסורתית באיטליה, שם למד את סודות הכנת המוצרלה. לאחר חזרתו ארצה הקים עזרא כהן את מחלבות גד, המתמחות בגבינות פרימיום בלקניות ואיטלקיות.
בשנת 1999 יצרה מחלבות גד חזות כחולה ואחידה לכל מוצריה, תחת ההבטחה הפרסומית, “מחלבות גד, תמיד מיוחד“.
הסביבה התחרותית
לאורך שנים ניתן היה לרכוש בישראל גבינות מיוחדות רק במעדניות. אולם מאז כניסתה של מחלבות גד לשוק הפרטי ולרשתות השיווק באמצע שנות ה-90', נמצאת קטגוריית הגבינות המיוחדות בעלייה מתמדת, וגד ממשיכה להגדיל את שליטתה בה.
מיתוג האריזות וההקפדה על איכות בלתי מתפשרת ביססו את מעמדה של גד, ושמרו על בידול ומובילות המותג בקטגוריית הגבינות המיוחדות. את המיצוב הייחודי של המותג מספק “סבא גד“, שהחתימה שלו מופיעה על כל אריזה, ומעניקה לה חותמת של איכות ומחויבות.
האתגר השיווקי
האתגר המרכזי של המותג הוא שימור מעמדו המוביל בקטגוריית הגבינות המיוחדות, אל מול היבוא המתחזק בקטגוריה - באמצעות חדשנות מוצרית וחיזוק הקשר עם הצרכנים והשוק המקצועי.
אתגר נוסף הוא הקפדה על מגוון מוצרים לקהל אשר נמשך מצד אחד למוצרי גורמה איכותיים, ומקפיד במקביל על בריאותו.
השקת מוצרים חדשים
במסגרת התחרות בגבינות מיובאות, עומלים במחלבות גד כל העת על פיתוח של מוצרים חדשים שיספקו מענה לחיך הישראלי המתעדן. השנה השיקה החברה מספר מוצרים חדשים:
מוצרלה פרסקה - כדורי מוצרלה טרייה וחצי קשה מחלב בקר, שהצטרפו למגוון המוצרלות הקיימות. המוצרלה פרסקה מיוצרת תוך הקפדה על שיטת הייצור האיטלקית-המסורתית, ומשווקת ביום שבו יוצרה.
גבינת גרנה פדנו איטלקית - גבינת גרנה פדנו מיוצרת תחת המותג גד בשיתוף עם מחלבת Latteria Sociale Mantova, הממוקמת בחבל לומברדיה שבצפון איטליה. מדובר בגבינה איטלקית מסורתית, המקבילה בתכונותיה לגבינת הפרמזן. תהליך הפיתוח של הגבינה והתאמתה לשוק הישראלי ערכו כשנה.
ריקוטה פרסקה באריזה חדשה - גבינה לבנה בסגנון איטלקי, בעלת 9% שומן, שיצאה השנה באריזה חדשה. הריקוטה פרסקה עשויה מחלבוני מי חלב, הנחשבים לבריאים במיוחד ולעשירים ביתרונות תזונתיים.
מענה לערכי הבריאות
על מנת לתת מענה למגמת העדפת מוצרי הבריאות, השיקו השנה במחלבות גד שני מוצרים חדשים - שמצד אחד שומרים על ערכי הטעם והאיכות של מחלבות גד, ובמקביל יכולים לתת מענה לצרכנים המחפשים לשמור על המשקל.
גבינה צפתית ללא מלח - גבינה צפתית עשירה בסידן, ובעלת כמות נתרן מזערית, שאין בה בכדי להשפיע על כמות הנתרן היומית המומלצת לצרכנים. הגבינה זכתה בפרס החדשנות הבינלאומי, "מוצר השנה", לשנת 2016.
מעדן שיבולת שועל - כפתרון לתחום ארוחות הבוקר השיקה מחלבות גד מעדן שיבולת שועל על בסיס חלב בקר מלא, המכיל שיבולת שועל דקה וגסה, ללא תוספת סוכר ובתוספת ממתיקים טבעיים בלבד.
קמפיין שבועות
גם השנה השיקו במחלבות גד קמפיין גדול לקראת חג השבועות. הסיסמה שנבחרה להוביל את הקמפיין השנה הייתה "מרגישים את הגד באוויר", סיסמה המתכתבת עם האמירה המוכרת "מרגישים את החג באוויר".
הקמפיין הוצג על גבי שילוט חוצות בפריסה ארצית ובמודעות בעיתונות ובדיגיטל, כשלצד הסלוגן הוצגו הגבינות של גד בצילומים מעוררי תיאבון. ברשתות החברתיות העלו מובילי דעה בתחום הקולינרי תמונות של הגבינות המיוחדות של גד ושל ההכנות לארוחת החג, בצירוף הסלוגן של הקמפיין.
פרויקט Secret Dinner
כחלק מטרנד "ארוחות ההפתעה" הכובש את הצרכנים מסביב לעולם, השיקו בתחילת 2016 מחלבות גד פרויקט קולינרי תחת השם Secret Dinner. במסגרת הפרויקט יכלו צרכנים ברי מזל לרכוש לעצמם מקום בארוחה סודית, מבלי לדעת מי השף האחראי על הארוחה והיכן היא תיערך. עדכון לגבי המיקום נשלח לרוכשים רק 48 שעות לפני הארוחה.
בפרויקט השתתפו מיטב השפים בישראל, וביניהם חיים כהן, ירון שלו, אסף גרניט, ארז קומורובסקי, דיוויד פרנקל, רועי סופר, יוגב ירוס וגיא פולק. כל אחד מהשפים היה אחראי על ארוחה אחת לשלושים סועדים, שהתקיימה באתרים שונים באזור תל אביב - בהם גלריות אמנים, בתי מלאכה ובתים פרטיים.
המחיר לסועד עמד על 350 שקל, והארוחות עצמן, שנערכו סביב שולחן גדול אחד, אפשרו לקיים מפגש חברתי מעניין, גם מעבר לחוויה הקולינרית.
השקת אתר האינטרנט
טרנד הפודי'ס ממשיך לשלוט בערוצי המדיה הדיגיטלית גם בישראל, ומגוון עצום של מתכונים המלווים בצילומים מעוררי תאבון נמצאים במרחק של קליק אחד מכל גולש.
כדי להשתלב ולהוביל את הטרנד, וליצור מעורבות ישירה עם הצרכנים חובבי מזון האיכות, שדרגו השנה מחלבות גד את אתר האינטרנט של המותג באמצעות מגזין תוכן מושקע הכולל עשרות מתכונים מבוססי גבינות.
את התוכן האיכותי באתר יוצרת המחלבה באמצעות שיתוף פעולה עם גדולי השפים והקונדיטורים הישראליים.
דברים שלא ידעת על מחלבות גד
שמו האמצעי של עזרא כהן, המנכ“ל והבעלים של החברה, הוא גד, והוא נולד בחג השבועות.
מחלבות גד הייתה הראשונה לייצר ולשווק בישראל גבינת מוצרלה.
במחלבות גד בדקו ומצאו שגודלה האופטימאלי של קוביית הגבינה הבולגרית, המלווה פלח אבטיח, הוא 1x1x1 סנטימטר.
בכל חודש נמכרים יותר מחצי מיליון מוצרי בייבי מוצרלה של גד.
מוצר הגבינה הצפתית ללא מלח של החברה זכה בפרס החדשנות של “מוצר השנה“ לשנת 2016.
1915
מוקמת המחלבה הראשונה של משפחת כהן במזרח תורכיה.
1980
עזרא כהן מקים את מחלבות גד.
1983
מחלבות גד מתחילה לייצר מוצרלה.
1996
בתהליך המיתוג מחדש נקבע צבע המותג כחול-סגול.
2012
מושק גד Inside - תו תקן לשוק המקצועי.
2013
גד מחזקת את נוכחות הסבא בתקשורת השיווקית של המותג.
2016
השקת מוצרים חדשים בתחום הבריאות.