אז עם מי אתם עושים את הגד?


השנה‭ ‬המשיכה‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬לשמור‭ ‬על‭ ‬מעמדה‭ ‬האיקוני‭ ‬בקטגוריית‭ ‬גבינות‭ ‬הפרימיום‭ ‬באמצעות‭ ‬חדשנות‭ ‬בפיתוח‭ ‬המוצרים‭ ‬והעמקת‭ ‬הקשר‭ ‬עם‭ ‬קהילת‭ ‬הפודי‭'‬ס


פורסם: 15.11.2015 18:00


דרכה‭ ‬של‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬אל‭ ‬המטבח‭ ‬הישראלי‭ ‬מתחילה‭ ‬דווקא‭ ‬בטורקיה‭ ‬של‭ ‬תחילת‭ ‬המאה‭ ‬הקודמת‭. ‬בשנת‭ ‬1915‭ ‬החלו‭ ‬בני‭ ‬הזוג‭ ‬כהן‭ ‬למכור‭ ‬לשכניהם‭ ‬באייז‭ ‬פניר‭ - ‬גבינת‭ ‬פטה‭ ‬טורקית‭ ‬שהכינו‭ ‬בחצר‭ ‬ביתם‭ ‬במזרח‭ ‬טורקיה‭. ‬מספר‭ ‬שנים‭ ‬לאחר‭ ‬מכאן‭, ‬כשבנם‭ ‬ואשתו‭ ‬החליטו‭ ‬לעלות‭ ‬לישראל‭, ‬הם‭ ‬הביאו‭ ‬איתם‭ ‬את‭ ‬מסורת‭ ‬הגבינה‭ ‬הבלקנית‭ (‬שמאוחר‭ ‬יותר‭ ‬זכתה‭ ‬לשם‭ "‬בולגרית‭"), ‬והחלו‭ ‬לייצר‭ ‬את‭ ‬הגבינות‭ ‬המשפחתיות‭ ‬גם‭ ‬בישראל‭.‬
שלושה‭ ‬דורות‭ ‬לאחר‭ ‬מכן‭, ‬החליט‭ ‬נכדם‭, ‬עזרא‭ ‬גד‭ ‬כהן‭, ‬להרחיב‭ ‬אופקים‭ ‬גם‭ ‬אל‭ ‬מעבר‭ ‬למחוזות‭ ‬הבלקן‭ - ‬ויצא‭ ‬להשתלמות‭ ‬במחלבה‭ ‬מסורתית‭ ‬באיטליה‭, ‬שם‭ ‬למד‭ ‬את‭ ‬סודות‭ ‬הכנת‭ ‬המוצרלה‭. ‬לאחר‭ ‬חזרתו‭ ‬ארצה‭ ‬הקים‭ ‬עזרא‭ ‬כהן‭ ‬את‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭, ‬המתמחות‭ ‬בגבינות‭ ‬פרימיום‭ ‬בלקניות‭ ‬ואיטלקיות‭.‬
בשנת‭ ‬1999‭ ‬יצרה‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬חזות‭ ‬כחולה‭ ‬ואחידה‭ ‬לכל‭ ‬מוצריה‭, ‬תחת‭ ‬ההבטחה‭ ‬הפרסומית‭, ‬“מחלבות‭ ‬גד‭, ‬תמיד‭ ‬מיוחד‮“‬‭.‬



הסביבה‭ ‬התחרותית
לאורך‭ ‬שנים‭ ‬ניתן‭ ‬היה‭ ‬לרכוש‭ ‬בישראל‭ ‬גבינות‭ ‬מיוחדות‭ ‬רק‭ ‬במעדניות‭. ‬אולם‭ ‬מאז‭ ‬כניסתה‭ ‬של‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬לשוק‭ ‬הפרטי‭ ‬ולרשתות‭ ‬השיווק‭ ‬באמצע‭ ‬שנות‭ ‬ה-90‭', ‬נמצאת‭ ‬קטגוריית‭ ‬הגבינות‭ ‬המיוחדות‭ ‬בעלייה‭ ‬מתמדת‭, ‬וגד‭ ‬ממשיכה‭ ‬להגדיל‭ ‬את‭ ‬שליטתה‭ ‬בה‭. ‬
מיתוג‭ ‬האריזות‭ ‬וההקפדה‭ ‬על‭ ‬איכות‭ ‬בלתי‭ ‬מתפשרת‭ ‬ביססו‭ ‬את‭ ‬מעמדה‭ ‬של‭ ‬גד‭, ‬ושמרו‭ ‬על‭ ‬בידול‭ ‬ומובילות‭ ‬המותג‭ ‬בקטגוריית‭ ‬הגבינות‭ ‬המיוחדות‭. ‬את‭ ‬המיצוב‭ ‬הייחודי‭ ‬של‭ ‬המותג‭ ‬מספק‭ ‬“סבא‭ ‬גד“‭, ‬שהחתימה‭ ‬שלו‭ ‬מופיעה‭ ‬על‭ ‬כל‭ ‬אריזה‭, ‬ומעניקה‭ ‬לה‭ ‬חותמת‭ ‬של‭ ‬איכות‭ ‬ומחויבות‭.‬

האתגר‭ ‬השיווקי
האתגר‭ ‬המרכזי‭ ‬של‭ ‬המותג‭ ‬הוא‭ ‬שימור‭ ‬מעמדו‭ ‬המוביל‭ ‬בקטגוריית‭ ‬הגבינות‭ ‬המיוחדות‭, ‬אל‭ ‬מול‭ ‬היבוא‭ ‬המתחזק‭ ‬בקטגוריה‭ - ‬באמצעות‭ ‬חדשנות‭ ‬מוצרית‭ ‬וחיזוק‭ ‬הקשר‭ ‬עם‭ ‬הצרכנים‭ ‬והשוק‭ ‬המקצועי‭. ‬
אתגר‭ ‬נוסף‭ ‬הוא‭ ‬הקפדה‭ ‬על‭ ‬מגוון‭ ‬מוצרים‭ ‬לקהל‭ ‬אשר‭ ‬נמשך‭ ‬מצד‭ ‬אחד‭ ‬למוצרי‭ ‬גורמה‭ ‬איכותיים‭, ‬ומקפיד‭ ‬במקביל‭ ‬על‭ ‬בריאותו‭.‬



השקת‭ ‬מוצרים‭ ‬חדשים
במסגרת‭ ‬התחרות‭ ‬בגבינות‭ ‬מיובאות‭, ‬עומלים‭ ‬במחלבות‭ ‬גד‭ ‬כל‭ ‬העת‭ ‬על‭ ‬פיתוח‭ ‬של‭ ‬מוצרים‭ ‬חדשים‭ ‬שיספקו‭ ‬מענה‭ ‬לחיך‭ ‬הישראלי‭ ‬המתעדן‭. ‬השנה‭ ‬השיקה‭ ‬החברה‭ ‬מספר‭ ‬מוצרים‭ ‬חדשים‭:‬
מוצרלה‭ ‬פרסקה‭ - ‬כדורי‭ ‬מוצרלה‭ ‬טרייה‭ ‬וחצי‭ ‬קשה‭ ‬מחלב‭ ‬בקר‭, ‬שהצטרפו‭ ‬למגוון‭ ‬המוצרלות‭ ‬הקיימות‭. ‬המוצרלה‭ ‬פרסקה‭ ‬מיוצרת‭ ‬תוך‭ ‬הקפדה‭ ‬על‭ ‬שיטת‭ ‬הייצור‭ ‬האיטלקית‭-‬המסורתית‭, ‬ומשווקת‭ ‬ביום‭ ‬שבו‭ ‬יוצרה‭. ‬
גבינת‭ ‬גרנה‭ ‬פדנו‭ ‬איטלקית‭ - ‬גבינת‭ ‬גרנה‭ ‬פדנו‭ ‬מיוצרת‭ ‬תחת‭ ‬המותג‭ ‬גד‭ ‬בשיתוף‭ ‬עם‭ ‬מחלבת‭ ‬Latteria Sociale‭ ‬Mantova‭, ‬הממוקמת‭ ‬בחבל‭ ‬לומברדיה‭ ‬שבצפון‭ ‬איטליה‭. ‬מדובר‭ ‬בגבינה‭ ‬איטלקית‭ ‬מסורתית‭, ‬המקבילה‭ ‬בתכונותיה‭ ‬לגבינת‭ ‬הפרמזן‭. ‬תהליך‭ ‬הפיתוח‭ ‬של‭ ‬הגבינה‭ ‬והתאמתה‭ ‬לשוק‭ ‬הישראלי‭ ‬ערכו‭ ‬כשנה‭.‬
ריקוטה‭ ‬פרסקה‭ ‬באריזה‭ ‬חדשה‭ - ‬גבינה‭ ‬לבנה‭ ‬בסגנון‭ ‬איטלקי‭, ‬בעלת‭ ‬9%‭ ‬שומן‭, ‬שיצאה‭ ‬השנה‭ ‬באריזה‭ ‬חדשה‭. ‬הריקוטה‭ ‬פרסקה‭ ‬עשויה‭ ‬מחלבוני‭ ‬מי‭ ‬חלב‭, ‬הנחשבים‭ ‬לבריאים‭ ‬במיוחד‭ ‬ולעשירים‭ ‬ביתרונות‭ ‬תזונתיים‭.‬

מענה‭ ‬לערכי‭ ‬הבריאות
על‭ ‬מנת‭ ‬לתת‭ ‬מענה‭ ‬למגמת‭ ‬העדפת‭ ‬מוצרי‭ ‬הבריאות‭, ‬השיקו‭ ‬השנה‭ ‬במחלבות‭ ‬גד‭ ‬שני‭ ‬מוצרים‭ ‬חדשים‭ - ‬שמצד‭ ‬אחד‭ ‬שומרים‭ ‬על‭ ‬ערכי‭ ‬הטעם‭ ‬והאיכות‭ ‬של‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭, ‬ובמקביל‭ ‬יכולים‭ ‬לתת‭ ‬מענה‭ ‬לצרכנים‭ ‬המחפשים‭ ‬לשמור‭ ‬על‭ ‬המשקל‭.‬
גבינה‭ ‬צפתית‭ ‬ללא‭ ‬מלח‭ - ‬גבינה‭ ‬צפתית‭ ‬עשירה‭ ‬בסידן‭, ‬ובעלת‭ ‬כמות‭ ‬נתרן‭ ‬מזערית‭, ‬שאין‭ ‬בה‭ ‬בכדי‭ ‬להשפיע‭ ‬על‭ ‬כמות‭ ‬הנתרן‭ ‬היומית‭ ‬המומלצת‭ ‬לצרכנים‭. ‬הגבינה‭ ‬זכתה‭ ‬בפרס‭ ‬החדשנות‭ ‬הבינלאומי‭, "‬מוצר‭ ‬השנה‭", ‬לשנת‭ ‬2016‭.‬
מעדן‭ ‬שיבולת‭ ‬שועל‭ - ‬כפתרון‭ ‬לתחום‭ ‬ארוחות‭ ‬הבוקר‭ ‬השיקה‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬מעדן‭ ‬שיבולת‭ ‬שועל‭ ‬על‭ ‬בסיס‭ ‬חלב‭ ‬בקר‭ ‬מלא‭, ‬המכיל‭ ‬שיבולת‭ ‬שועל‭ ‬דקה‭ ‬וגסה‭, ‬ללא‭ ‬תוספת‭ ‬סוכר‭ ‬ובתוספת‭ ‬ממתיקים‭ ‬טבעיים‭ ‬בלבד‭. ‬

קמפיין‭ ‬שבועות
גם‭ ‬השנה‭ ‬השיקו‭ ‬במחלבות‭ ‬גד‭ ‬קמפיין‭ ‬גדול‭ ‬לקראת‭ ‬חג‭ ‬השבועות‭. ‬הסיסמה‭ ‬שנבחרה‭ ‬להוביל‭ ‬את‭ ‬הקמפיין‭ ‬השנה‭ ‬הייתה‭ "‬מרגישים‭ ‬את‭ ‬הגד‭ ‬באוויר‭", ‬סיסמה‭ ‬המתכתבת‭ ‬עם‭ ‬האמירה‭ ‬המוכרת‭ "‬מרגישים‭ ‬את‭ ‬החג‭ ‬באוויר‭". ‬
הקמפיין‭ ‬הוצג‭ ‬על‭ ‬גבי‭ ‬שילוט‭ ‬חוצות‭ ‬בפריסה‭ ‬ארצית‭ ‬ובמודעות‭ ‬בעיתונות‭ ‬ובדיגיטל‭, ‬כשלצד‭ ‬הסלוגן‭ ‬הוצגו‭ ‬הגבינות‭ ‬של‭ ‬גד‭ ‬בצילומים‭ ‬מעוררי‭ ‬תיאבון‭. ‬ברשתות‭ ‬החברתיות‭ ‬העלו‭ ‬מובילי‭ ‬דעה‭ ‬בתחום‭ ‬הקולינרי‭ ‬תמונות‭ ‬של‭ ‬הגבינות‭ ‬המיוחדות‭ ‬של‭ ‬גד‭ ‬ושל‭ ‬ההכנות‭ ‬לארוחת‭ ‬החג‭, ‬בצירוף‭ ‬הסלוגן‭ ‬של‭ ‬הקמפיין‭.‬



פרויקט‭ ‬Secret Dinner
כחלק‭ ‬מטרנד‭ "‬ארוחות‭ ‬ההפתעה‭" ‬הכובש‭ ‬את‭ ‬הצרכנים‭ ‬מסביב‭ ‬לעולם‭, ‬השיקו‭ ‬בתחילת‭ ‬2016‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬פרויקט‭ ‬קולינרי‭ ‬תחת‭ ‬השם‭ ‬Secret Dinner‭. ‬במסגרת‭ ‬הפרויקט‭ ‬יכלו‭ ‬צרכנים‭ ‬ברי‭ ‬מזל‭ ‬לרכוש‭ ‬לעצמם‭ ‬מקום‭ ‬בארוחה‭ ‬סודית‭, ‬מבלי‭ ‬לדעת‭ ‬מי‭ ‬השף‭ ‬האחראי‭ ‬על‭ ‬הארוחה‭ ‬והיכן‭ ‬היא‭ ‬תיערך‭. ‬עדכון‭ ‬לגבי‭ ‬המיקום‭ ‬נשלח‭ ‬לרוכשים‭ ‬רק‭ ‬48‭ ‬שעות‭ ‬לפני‭ ‬הארוחה‭.‬
בפרויקט‭ ‬השתתפו‭ ‬מיטב‭ ‬השפים‭ ‬בישראל‭, ‬וביניהם‭ ‬חיים‭ ‬כהן‭, ‬ירון‭ ‬שלו‭, ‬אסף‭ ‬גרניט‭, ‬ארז‭ ‬קומורובסקי‭, ‬דיוויד‭ ‬פרנקל‭, ‬רועי‭ ‬סופר‭, ‬יוגב‭ ‬ירוס‭ ‬וגיא‭ ‬פולק‭. ‬כל‭ ‬אחד‭ ‬מהשפים‭ ‬היה‭ ‬אחראי‭ ‬על‭ ‬ארוחה‭ ‬אחת‭ ‬לשלושים‭ ‬סועדים‭, ‬שהתקיימה‭ ‬באתרים‭ ‬שונים‭ ‬באזור‭ ‬תל‭ ‬אביב‭ - ‬בהם‭ ‬גלריות‭ ‬אמנים‭, ‬בתי‭ ‬מלאכה‭ ‬ובתים‭ ‬פרטיים‭.‬
המחיר‭ ‬לסועד‭ ‬עמד‭ ‬על‭ ‬350‭ ‬שקל‭, ‬והארוחות‭ ‬עצמן‭, ‬שנערכו‭ ‬סביב‭ ‬שולחן‭ ‬גדול‭ ‬אחד‭, ‬אפשרו‭ ‬לקיים‭ ‬מפגש‭ ‬חברתי‭ ‬מעניין‭, ‬גם‭ ‬מעבר‭ ‬לחוויה‭ ‬הקולינרית‭.‬

השקת‭ ‬אתר‭ ‬האינטרנט
טרנד‭ ‬הפודי‭'‬ס‭ ‬ממשיך‭ ‬לשלוט‭ ‬בערוצי‭ ‬המדיה‭ ‬הדיגיטלית‭ ‬גם‭ ‬בישראל‭, ‬ומגוון‭ ‬עצום‭ ‬של‭ ‬מתכונים‭ ‬המלווים‭ ‬בצילומים‭ ‬מעוררי‭ ‬תאבון‭ ‬נמצאים‭ ‬במרחק‭ ‬של‭ ‬קליק‭ ‬אחד‭ ‬מכל‭ ‬גולש‭.‬
כדי‭ ‬להשתלב‭ ‬ולהוביל‭ ‬את‭ ‬הטרנד‭, ‬וליצור‭ ‬מעורבות‭ ‬ישירה‭ ‬עם‭ ‬הצרכנים‭ ‬חובבי‭ ‬מזון‭ ‬האיכות‭, ‬שדרגו‭ ‬השנה‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭ ‬את‭ ‬אתר‭ ‬האינטרנט‭ ‬של‭ ‬המותג‭ ‬באמצעות‭ ‬מגזין‭ ‬תוכן‭ ‬מושקע‭ ‬הכולל‭ ‬עשרות‭ ‬מתכונים‭ ‬מבוססי‭ ‬גבינות‭.‬
את‭ ‬התוכן‭ ‬האיכותי‭ ‬באתר‭ ‬יוצרת‭ ‬המחלבה‭ ‬באמצעות‭ ‬שיתוף‭ ‬פעולה‭ ‬עם‭ ‬גדולי‭ ‬השפים‭ ‬והקונדיטורים‭ ‬הישראליים‭.‬

דברים‭ ‬שלא‭ ‬ידעת‭ ‬על מחלבות‭ ‬גד
שמו‭ ‬האמצעי‭ ‬של‭ ‬עזרא‭ ‬כהן‭, ‬המנכ“ל‭ ‬והבעלים‭ ‬של‭ ‬החברה‭, ‬הוא‭ ‬גד‭, ‬והוא‭ ‬נולד‭ ‬בחג‭ ‬השבועות‭.‬
מחלבות‭ ‬גד‭ ‬הייתה‭ ‬הראשונה‭ ‬לייצר‭ ‬ולשווק‭ ‬בישראל‭ ‬גבינת‭ ‬מוצרלה‭. ‬
במחלבות‭ ‬גד‭ ‬בדקו‭ ‬ומצאו‭ ‬שגודלה‭ ‬האופטימאלי‭ ‬של‭ ‬קוביית‭ ‬הגבינה‭ ‬הבולגרית‭, ‬המלווה‭ ‬פלח‭ ‬אבטיח‭, ‬הוא‭ ‬1x1x1‭ ‬סנטימטר‭. ‬
בכל‭ ‬חודש‭ ‬נמכרים‭ ‬יותר‭ ‬מחצי‭ ‬מיליון‭ ‬מוצרי‭ ‬בייבי‭ ‬מוצרלה‭ ‬של‭ ‬גד‭.‬
מוצר‭ ‬הגבינה‭ ‬הצפתית‭ ‬ללא‭ ‬מלח‭ ‬של‭ ‬החברה‭ ‬זכה‭ ‬בפרס‭ ‬החדשנות‭ ‬של‭ ‬“מוצר‭ ‬השנה“‭ ‬לשנת‭ ‬2016‭.‬



1915
מוקמת‭ ‬המחלבה‭ ‬הראשונה‭ ‬של‭ ‬משפחת‭ ‬כהן‭ ‬במזרח‭ ‬תורכיה‭.‬
1980

עזרא‭ ‬כהן‭ ‬מקים‭ ‬את‭ ‬מחלבות‭ ‬גד‭.‬
1983
מחלבות‭ ‬גד‭ ‬מתחילה‭ ‬לייצר‭ ‬מוצרלה‭.‬
1996

בתהליך‭ ‬המיתוג‭ ‬מחדש‭ ‬נקבע‭ ‬צבע‭ ‬המותג‭ ‬כחול‭-‬סגול‭.‬
2012
מושק‭ ‬גד‭ ‬Inside‭ - ‬תו‭ ‬תקן‭ ‬לשוק‭ ‬המקצועי‭.‬
2013

גד‭ ‬מחזקת‭ ‬את‭ ‬נוכחות‭ ‬הסבא‭ ‬בתקשורת‭ ‬השיווקית‭ ‬של‭ ‬המותג‭.‬
2016
השקת‭ ‬מוצרים‭ ‬חדשים‭ ‬בתחום‭ ‬הבריאות‭.‬